2013. szeptember 1., vasárnap

Derek Prince - A kereszt keresztülhúzta a sátán követelését 6.

(3) Akik között forgolódtunk egykor mi is mindnyájan a mi testünk kívánságaiban, cselekedvén a testnek és a gondolatnak akaratát, és
természet szerint harag fiai valánk, mint egyebek is.

Figyeljétek meg, a gondolatok éppen úgy elidegenedtek Istentől, mint a test. A Róma 8 azt mondja, a testi ember, a testi gondolkodás ellenségeskedik Isten ellen. A harmadik vers vége: "...és természet szerint harag fiai valánk..."
Ugyanez a szó található a Galata 2,15-ben, ahol Pál Péterhez és a zsidókhoz
beszél:

Mi természet szerint zsidók és nem pogányok közül való bűnösök...

Sok mindent lehetne mondani a zsidókról és a pogányokról. Azt mondja Pál, hogy mi ketten zsidók vagyunk, születésünk szerint nem a pogányok közül jövünk. Ugyanez a szó található az Efézus 2,3-ban, "mindannyian természet szerint a harag fiai vagyunk", azaz születésünk szerint, vagyis lázadó természettel születtünk. Ez a mi problémánk gyökere, a lázadó természet. Azt mondhatod: "Isten a természetemért büntet?" Nem, Isten a lázadó tetteidért büntet. Ezek viszont annak az eredményei, hogy átadod magad annak a lázadó természetnek. Isten igazságos. Nem a természetért büntet, hanem a tetteinkért.
Isten ítélete minden esetben cselekedetekre szól, nem a természetre. Felelősek vagyunk azért, ha hagyjuk, hogy ez a természet uralja a cselekedeteinket. Amivel most foglalkozunk, az a természet, a gyökere mindennek.

Efézus 2,20-21

(20) Ti pedig nem így tanultátok a Krisztust, ha ugyan Őt megértettétek és Őbenne megtaníttattatok, úgy mint az igazság Jézusban.

Néhány ember nem értette meg Őt, különösen ebben a tekintetben sok keresztény nem értette meg Őt. Hallottam, hogy valaki azt mondja, hogy két éve tanulom és még mindig nem vagyok kész. De egész más tanulni, és más megtaníttatni. Néhányan hallgatnak, de nem hallanak. Néhányan tanítattnak, de nem tanulnak, mert kell egy belső magatartás hozzá, mielőtt valaki hallani és tanulni tud.

(21) ...úgy mint az igazság Jézusban: hogy levetkezzétek ama régi élet szerint való óembert, amely meg van romolva a csalárdság kívánságai miatt.

Tehát az előző életmódot levetkezzétek, az óembert. A kép az öltözködésből származik. Leveszel egyfajta ruházatot, a 24. versben pedig a felöltözésről van szó. Tehát a változás: a régi ruházat lekerül és felvesszük az új ruhát.
Mi a régi ruházat? Az óember. Hogyan van leírva? Romlott, romlandó, a csalárdság kívánságai miatt. A kulcsszó megint "meg van romolva". A csalárdság kívánságai miatt. A csalás miatt támadt a kívánság benne, és ez megrontotta a természetét. Ez a sorrendje az eseményeknek. Ez visszanyúlik a kísértéshez, amikor Ádám és Éva megcsalattak és engedelmeskedtek a Sátán csalásának és hazugságának. Ebből az engedelmességből jöttek a torz kívánságok, amelyek megrontották a természetünket. Ez az óember háttere, ami az ördög hazugságának a terméke, amelyet valaki elhisz és eszerint cselekszik.
Az eredmény a megromlás. Ezzel bánt el Isten a kereszten Jézus Krisztusban. Szeretnék két igerészt megmutatni. A Máté 3,10 ezzel foglalkozik. Ezeket Keresztelő János mondja, Jézus előfutára, aki azért jött, hogy előkészítse az evangéliumot.

"A fejsze pedig immár a fák gyökerére vettetett. Azért minden fa, amely jó gyümölcsöt nem terem, kivágattatik és tűzre vettetik."

Isten ezt az evangéliumi nemzedéknek üzeni. Az itt leírtak a legradikálisabbak Isten cselekedetei közül. Isten nemcsak az ágakat vagdalja, nemcsak a törzseket döngeti, hanem a fejsze egyenesen a gyökérre, az eredetre, az egész gonosz, romlott élet forrására tétetett. Minden fa, amely jó gyümölcsöt nem terem, kivágattatik, és tűzre vettetik. Néhány ember azt mondja: "Testvérem, én nem csinálok semmi rosszat." Ez semmit nem jelent! Az a kérdés, teszel-e valami jót? A gyümölcstelen fa ki lesz vágva, éppen úgy, mint az a fa, amely rossz gyümölcsöt terem. Csak az a fa marad meg, ami jó gyümölcsöt terem.