2013. június 6., csütörtök

Reinhard Bonnke - A kereszténység valódi jelentése

Tudtad, hogy amikor az emberek a kereszténységről, mint egy világvallásról beszélnek, meglehetősen távol vannak az igazságtól? Minden vallás egy rendszer, Jézus viszont nem egy vallási rendszert hagyott hátra számunkra. A kereszténység nem pusztán valamiben való hit. Ennél sokkal több: Isten ereje működésben. 

A keresztény igazságot nem tudjuk olyan egyértelműen leírni, mint a legtöbb tényszerű dolgot, vagy fogalmat, annál az egyszerű oknál fogva, hogy a kereszténység egy eleven valóság. Ahogy nem tudjuk egy élő személyre azt mondani: „Ilyen ő!”, úgy a kereszténységre sem tudjuk azt mondani: „Ez az!”.

Az evangéliumba a Szent Szellem - Isten lehelete - visz életet, ellenkező esetben csak halott igazság marad, és nem válik élővé az emberekben. Jézus azt mondta: „Én vagyok az Út, az Igazság, és az Élet” (János 14:6). Én így ismertem meg az evangéliumot, és így is prédikálom. Ki ne akarna egy ilyen eleven evangéliumot hirdetni? 

Ezek után próbáljuk meg újraértelmezni a kereszténység fogalmát, úgy ahogy a karizmatikus-pünkösdi hívők megértették: a kereszténység a Szent Szellem működése, amely az Isten Igéjét megtörténtté teszi a Földön.

Képesnek kell lennünk arra, hogy a körülöttünk élő embereknek megmutassuk, hogy az evangélium az, amit állít magáról. Képzeljünk el egy világbajnok atlétát, aki a startvonalnál térdel, és várja a startpisztoly eldördülését. Nem kell sokat érvelnünk a mellett, hogy ő a bajnok: dörrenjen csak el a startpisztoly!
Ezt teszem én is - Krisztus evangéliuma élő, így én csak felállok a stadionok színpadára, és engedem, hogy az evangélium végezze a maga munkát, és mindenki láthatja, mennyire eleven üzenet! Ez a Szent Szellem munkája.