Nézzük meg az Ésaiás 52. utolsó verseit. Ezek a versek bevezetésül szolgálnak az 53-as fejezethez, ezért együtt őket kell olvasni. Az Ésaiás 52,13 így kezdődik:
"Íme, jó szerencsés lesz szolgám, magasságos, felséges és dicső lesz nagyon."
"Az én szolgám": ez a személy Jézus. Oly nevet adott neki Isten, ami minden név fölött való. De most nézzétek meg ezt a megdöbbentő ellentétet a következő versben: ...miképpen eliszonyodtak tőled sokan. Ez egy nagyon hatalmas szó: eliszonyodtak, akik láttak valamit, amit nem tudtak elviselni. "Oly rút, nem emberi volt ábrázatja, és alakja sem ember fiáé volt."
Az egyik fordítás azt mondja, hogy "elvesztette az emberi külsőnek a látványát." Amit láttak a kereszten, az egy összetört, vérző, összeroncsolt húsdarab volt. És ezt tartsuk szem előtt, mert ebben az igazságban van a fizikai gyógyulás, ami ugyanolyan valóság, mint a fizikai szenvedés. Ha te elszellemiesíted ezt a szenvedést, akkor a fizikai gyógyulást is elszellemiesíted, és ez gyakran előfordul az egyházban. Azután a 15. verset nézzük meg a képet kiegészítve: "Akképpen ejt bámulatba sok népeket. Meghinti őket drága vérével." Figyeljétek meg, hogy itt az evangélium továbbmegy a pogányokra: "...fölötte királyok befogják szájukat..." A történelem folyamán nagyon sok király, pogány uralkodó Jézust elfogadta Urának, míg Izrael vakságban maradt.
Az Ésaiás 1,5-6-ban újra ez a kép szerepel: tetőtől talpig nincs e testben épség. Nem volt semmi épség Őbenne, de miért volt ez? Hogy tökéletes épség lehessen bennünk. Az Ő nevében való hitben így adatik tökéletes épség mindannyiunk számára. Ha valakinek az életében ez megvalósul, az látható, az bebizonyítható, el lehet küldeni őt orvoshoz, és lehet külön vizsgálatot tartani, az minden próbát kiáll. Az épség a mi számunkra elérhetővé vált, mert nem volt Jézus testében épség. Ha megfigyeljük azokat a különböző fizikai szenvedéseket, amelyeket Jézus testének el kellett viselnie, akkor rájövünk, hogy ez egy szó szerinti leírás. Fejébe töviseket szúrtak és ahogyan azt belenyomták, a vér jött a fejéből, és a szakállán is lefolyt, ököllel verték az arcát, és bottal a fejét. Szakállát tépték, hátát 39-szer ütötték meg római korbáccsal, és ez még a csontokig is elhatott. Egész úton a teste meggörnyedt a kereszt alatt, amíg meg tudott állni, azután a kereszten a kezén és lábán keresztül szögeket szúrtak bele. Végül pedig oldalába lándzsát döftek. Ez szó szerinti fizikai szenvedés, mint ahogy van fizikai gyógyulás számunkra, elérhetővé vált a váltság által. Figyeljétek meg ennek a folyamatát: "Sebeit nem nyomták ki, be sem kötözték, olajjal sem lágyították”. Nem kapott semmilyen orvosi kezelést, semmilyen kötözést, és abban az éghajlatban ez nagyon gyorsan fertőződött.
Ez a képe Jézusnak a kereszten. Valóságos tragédia - véleményem szerint -, de a vallásos művészet teljesen félreábrázolta ezt, és valami széppé tette. Szörnyű, ami történt vele, de ez az eredménye az Ő azonosulásának mivelünk, bűneinkkel és a következményeivel. Azt mondtam az előző tanulmányomban, hogy Jézus a betegségeket magára vette, és ezzel Isten felajánlotta az egészséget nekünk. Ez Isten kijelentett akarata, a tökéletes épség, tökéletes egészség.