Amikor Dowie megalapította egyházát, több érdekes esemény is történt. Ezek az idők voltak „Sión aranyévei”. A következő három év csendesen telt, ám a szolgálata felvirágzott és egyre befolyásosabb lett. Közben pedig Dowie titokban egy különleges város felépítését tervezgette.
Tudván, hogy egy ilyen törekvés kiváltaná az emberek kíváncsiságát, Dowie azzal terelte el a közvélemény figyelmét, hogy „Szent Háborút” hirdetett - bejelentette, hogy „Doktorok, gyógyszerek és démonok” címmel könyvet fog írni. Hetekig terjesztették ezt a hírt, s a cím nem kis felzúdulást okozott. Miközben összes ellensége ezen a nyomon kezdte őt üldözni, Dowie titokban kiküldte alkalmazottait, hogy Chicagótól negyven mérföldre északra kutassanak fel egy városépítés céljára alkalmas földterületet. Amikor a Michigan-tó mellett találtak is egy jó kétezer-ötszáz hektáros területet, Dowie csavargónak öltözött, hogy ne ismerhessék fel, és a helyszínre utazott. Még mielőtt ellenségei fölfedhették volna a történteket, megvásárolta a földet, és elkészítették a terveket Sión városának felépítéséhez, Illinois államban.
A Sión felépítésével kapcsolatos terveit 1900. január elsején, a szilveszter éjjel tartott istentiszteleten hozta nyilvánosságra. A Sión Földje Befektetési Társaság létrehozásában nemcsak követői méltányolták üzleti képességeit, hanem a külvilág is. A területet kiparcellázták, és elkezdték felhúzni a lakóházakat. A telkeket nem adták el a betelepülőknek, hanem mintegy ezeregyszáz évre bérbe adták. A bérleti szerződés szigorúan kikötötte, hogy a városba tilos behozni illetve fogyasztani dohányárut, szeszes itall és disznóhúst. A házak két éven belül felépültek, s a város kezdett alakot ölteni.
Bár látszólag virágzott a „morális utópia”, a Dowie-hoz legközelebb állók valamiféle változást fedeztek fel. Sión fölött viharfelhők gyülekeztek. Dowie-nak többé nem maradt ideje az isteni gyógyító erő hirdetésére, mert minden erőfeszítése a város vezetésére irányult. Önmagának főpolgármesteri címet adományozott, s a város kormányzása teljesen az ő kezébe került. Az egymás nyomában fölmerülő nehézségek eltérítették őt attól az eredeti parancstól, amely szerint szolgálnia kellett volna.
Ez idő tájt néhány lelkész azzal környékezte meg Dowie-t, hogy ő az az Illés, akinek eljöveteléről a Biblia beszél. Eleinte őszintén visszautasította őket, de szavaik valahogy egyre ott csengtek fülében. Egy idő után aztán maga Dowie állította, hogy egy hang mintha ezt mondta volna neki: „Illésnek el kell jönnie; és ki más tenné Illés munkáját, ha nem te?”
Végül Isten terve oly sajnálatos módon kisiklott Dowie életében, hogy elfogadta és igazságként hirdette ezt a „sugallatot”. Most már hitt abban, hogy ő Illés.
Dowie ekkor már teljes megcsalattatásban élt. Prédikációi odáig süllyedtek, hogy ellenségei kipellengérezésén kívül egyébről hamarosan már nem is lehetett hallani. „Előadásokat’' is tartott politikai nézeteiről, hallgatóságát pedig arra intette, hogy még többet fektessenek be a városban folyó munkába. Kis horderejű kérdésektől eltekintve senkitől sem fogadott el tanácsot; és sorra fölszámolta azokat az eszközöket, amelyek őt magát ellenőrzés alatt tarthatták vagy terveit akadályozhatták volna.
Végül Isten terve oly sajnálatos módon kisiklott Dowie életében, hogy elfogadta és igazságként hirdette ezt a „sugallatot”. Most már hitt abban, hogy ő Illés.
Dowie ekkor már teljes megcsalattatásban élt. Prédikációi odáig süllyedtek, hogy ellenségei kipellengérezésén kívül egyébről hamarosan már nem is lehetett hallani. „Előadásokat’' is tartott politikai nézeteiről, hallgatóságát pedig arra intette, hogy még többet fektessenek be a városban folyó munkába. Kis horderejű kérdésektől eltekintve senkitől sem fogadott el tanácsot; és sorra fölszámolta azokat az eszközöket, amelyek őt magát ellenőrzés alatt tarthatták vagy terveit akadályozhatták volna.