2013. június 14., péntek

Derek Prince - Jézus, az utolsó Ádám 11.

Most, hogy megértsük a különbséget a bűn, mint egyesszám és a bűnők, mint többesszám között, vizsgáljuk meg az 1 János levél 1,7-10. verseit.

Ha pedig a világosságban járunk, amint Ő maga a világosságban van,közösségünk van egymással, és Jézus Krisztusnak, az Ő Fiának a vére megtisztít minket minden bűntől. Ha azt mondjuk, hogy nincsen bűn mibennünk, magunkat csaljuk meg és igazság nincsen mibennünk. Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól. Ha azt mondjuk, hogy nem vétkeztünk, hazuggá tesszük Őt, és az Ő Igéje nincsen mibennünk.

Tehát a 7-8-as vers a bűnről szól, a 9-10-es vers pedig a bűnökkel, a bűnös cselekedetekkel foglalkozik. Először nézzük meg a 10-es verset. Ha azt mondjuk, hogy nem vétkeztünk, azt mondjuk, hogy nem követtünk el bűnös cselekedeteket, akkor mit teszünk? Istent hazuggá tesszük. Miért? Mert Isten azt mondta, hogy ezt tettük. A Róma 3,23 azt mondja, hogy mindnyájan vétkeztek, mindnyájan bűnös cselekedeteket követtek el. Ha én azt mondom, hogy nem tettem, akkor Istennel vitatkozom. Azt mondom Istennek, hogy Ő hazug. Mert Isten azt mondja, hogy mindnyájan vétkeztek. Ez a bűn. Mi a gyógyszer a bűnre? A bűnbocsánat. Ő hű és igaz, hogy megbocsássa a mi bűneinket. Ez lehetővé vált számunkra az engesztelésben az Ésaiás 53,5-ös verse alapján. A bűnbocsánat, a békesség, a kiengesztelődés. Most visszamegyünk az 1 János 1,7-re:

Jézus Krisztusnak, az Ő Fiának vére megtisztít minket minden bűntől.

A bűn a romlottságától, szennyétől, mocskától. János azt mondja ebben a vonatkozásban:

1 János 1,8: Ha azt mondjuk, hogy nincsen bűn mibennünk, magunkat csaljuk meg és igazság nincsen mibennünk.

Itt nem arról van szó, hogy elkövettünk-e bűnös cselekedeteket, hanem arról, hogy a bűn természete bennünk van-e. Hadd mondjam ezt: nem azért leszek bűnös, mert bűnös cselekedeteket követek el, hanem épp fordítva. Mert bűnös vagyok, azért teszek bűnös cselekedeteket. Előbb a természet van, és a cselekedet csak abból jön. Isten ezzel elbánt. Nemcsak a bűnös cselekedetekkel bánt el - bár azokkal is - hanem a bűn természetével is. Az ember természetes értelemmel nem tudja felfogni a bűnnek a valóságát és nem tudja azonosítani, de a bűn valóság. A törvény fő célja az volt, hogy nyilvánosságra hozza a bűn természetét, nem az, hogy az embert megigazítsa. Azt mondja, hogy felette igen bűnös legyen a bűn a parancsolat által. Tehát a törvény célja az, hogy az igazi bűnösség világosságra jusson, - mert a bűn olyan, mint a Sátán. Szeret elbújni, elrejtőzködni, befedezni magát, egy másik nevet felvenni, más látszatban szépnek, jónak, vallásosnak tűnni, de amikor az Ige és a Szent Szellem együttműködik és behatol a belső természetbe, akkor valamit kihoz, valami szörnyű utálatosat, torzat, tisztátalant, lázadót, és ez a bűn.

Van egy prédikátor, Finney, aki jobban ismerte, értette a bűnt, mint más prédikátorok. Azt mondta, hogy ha egy bűnös megkaphatná az igazi látást magáról, akkor nem tudná ezt túlélni. Én hiszem ezt. Isten nem azzal kezdi, amikor a bűnös jön bűnbocsánatért, hogy megmutat neki mindent magáról, addig sok év telik el. Minél inkább ismerem az Urat, annál jobban rájövök, hogy belül milyen mély belső bűnösség van az emberben. A bűn sokkal valóságosabb számomra, mint harminc évvel ezelőtt. Ez Isten Szelleme által az Igéből adott kijelentések, megvilágosítások sorozatának eredménye. Semmi más a világmindenségben nem tudja a bűnt megmutatni, csak Isten Igéje, ezért a Biblia egészen más, mint bármely más könyv.

Én nagyon sokáig tanulmányoztam filozófiát. Foglalkoznak ezzel a problémával, de egyetlen egy sem tudott a gyökerekhez eljutni. Egyetlen egy könyv van, ami a probléma gyökerét megmutatja, az a Biblia. És mi a gyökér? A bűn. És mi a gyógyszer? A kereszt. Jézus bűnné lett bűnösségünkkel.