2013. június 3., hétfő

David Wilkerson - ÚJ SZÖVETSÉGRE LÉPÉS A HALÁLON ÁT 5.

Az ürességben elhagyatva érzed magad. Szereted őt, vágyól utána, tudod, hogy ő van, de úgy érzed, hogy valami ismeretlen ok miatt hallgat. Nem jön tőle kijelentés a számodra. Nem felel szíved kívánságára, hogy szeretnél világosabb kijelentést arra nézve, ami veled történik. Egy ilyen órában Jézus így kiáltott az Atyához: „Elói, elói, láma sabaktáni! – ami ezt jelenti: Én Istenem, én Istenem, miért hagytál el engem?” (Mk 15,34). Én ugyanígy kiáltottam: „Atyám, csupán a te akaratodat akarom teljesíteni, és elnyerni tetszésedet. Miért kell elviselnem ezt az érzést, hogy egyedül vagyok? Miért nem felelsz nekem, amikor ilyen elkeseredett vagyok? Miért csüggeszti lelkemet az elutasítás és a zavar érzése?”
Amikor Jézus ezt mondta: „Vedd fel a kereszted, és kövess engem”, így értette: Végig kell menned a halálnak ugyanazon az ösvényén. A kereszt megtapasztalása azt jelenti, hogy azt gondolod: Isten elfordult tőled, és nem hallgat a megigazulás és a szentség után vágyakozó kiáltásodra. Egy ideig válasz nélkül maradnak az imádságaid. Emiatt szíved felindul, és elkezdesz érvelni: „Mindössze annyit akartam, hogy olyan legyek, mint Jézus – győzelmesen járni, örömet szerezni neki, örvendezni az édes közösségben. De mire jutottam? Miért nem látom világosan az utat, miért nem kapok biztatást? Miért van sötétség a lelkemben? Miért érzem úgy, hogy Isten nem hallja, amit mondok neki? Miért olyan bonyolult ez az egész?”
Ez volt az a pont, amikor Jézus a keresztre feszítéskor áttörte a gonoszság fellegét, és hittel hangosan felkiáltott: „és Jézus nagy hangon felkiáltott: Atyám, kezeidbe teszem le a szellememet – és ezt mondva kilehelte (kibocsátotta) szellemét,” (Lk 23,46).
Ekkor tapasztalhatod meg legnagyobb erővel a keresztet. Akkor történik meg, amikor kiüresedve alárendelem neki az akaratomat – felhagyok a küzdelemmel és az igyekezettel. Egészen tőle függök. A dolgok teljes mértékben kikerülnek a kezemből; Isten veszi át őket. Szelleme által a halálba visz engem, és új emberként támaszt fel. Feladom a szellememet, a testem függetlenségét. Halálba adok minden nagyravágyást. Meghal bennem a büszkeség és az a vágy, hogy másokat befolyásoljak. Nem cselekszem többé a magam akaratából. Halálba adom terveimet, vágyaimat, akaratomat. Meghal minden törekvésem, hogy tetszésére legyek. És mindenekfölött meghal korábbi testies hitem. Mennyit küszködtem azért, hogy összeszedjem minden hitemet, és megpróbáljam ígéretekkel megnövelni! Újra és újra ismételgettem: „Uram, én hiszek, tényleg hiszek, valóban hiszek. Valóságosan, igazán és őszintén hiszek!” De nem működött a dolog. (Mindig lehet testi kérésünk, hiszen menetrendszerűen jön. Adunk Istennek elég hosszú időt a cselekvésre – de ha nem teljesíti határidőre, akkor az úgynevezett hitünk csúf hitetlenséggé változik.)
Halál – ez az egyetlen út, amelyen át eljuthatunk a régi szövetségből az új szövetségbe. A testben való bizakodásnak meg kell halnia. Nem kell többé hitre törekedni. Ha hitre van szükségem – igazi, krisztusi hitre -, ő megadja nekem. Kaptunk bizonyos mértékű hitet – bár ha igaz, hogy magamtól semmit sem tudok tenni, akkor ez az őbenne való hitre is vonatkozik. Ezért nevezi ezt a Szentírás Krisztusban való hitnek.
Beteggé tesz a bűn? Igazán sóvárogsz szent élet után, amely mentes a test megrögzött kívánságaitól? Akkor légy készen a halálra! Készülj fel a kereszt hordozására! A régi szövetség kiűz az értelem határain túlra – a semmibe. Ha már feladtál minden reményt, hogy saját emberi erőd és akaratod által legyőzheted a bűnt, akkor készen állsz arra, hogy az új szövetségen át belépj a szabadság dicső birodalmába.

„Én pedig törvény nélkül éltem egykor, de mikor jött a parancsolat, a bűn feléledt. Én pedig meghaltam, és ugyanaz a parancsolat, amely életre szólt, halálba vitt, mert a bűn kiinduló (tám)pontot talált a parancsolat által: megcsalt engem (tévútra vezetett), és megölt általa. így (te)hát a törvény szent, a parancsolat is szent, igazságos és jó. Tehát a jó lett (vált) nekem halálommá? Szó sincs róla! Hanem a bűn, hogy kitűnjék bűn volta, a jó által halált munkál számomra (halálomat okozza), hogy így szerfelett vétkessé váljék a bűn a parancsolat által,” (Róm 7,9-13)