2016. június 28., kedd

Kathryn Kuhlman - Isten ma is képes rá - Előszó

Ha sosem találkozol Kathryn Kuhlmannal, akkor sem fogsz elmulasztani semmit. Ha egy hitgyógyítót keresel, ne olvass tovább! Ha mélyreható teológia után kutatsz, ez a könyv határozottan nem tankönyvnek készült. Új vallást vagy szenzációt akarsz? Akkor biztosan nem tudok segíteni neked. Nincs új vallásom, amit kínálhatnék. Nem vagyok sem jelenkori látnok, sem csodatévő.
Kathryn Kuhlman csupán egy asszony. Senki sem tudja nálam jobban, hogy önmagamban semmi vagyok. Nem én vagyok az, akihez kapcsolódnod kell. Én nem vagyok szabadító. Tehetetlenül állok előtted, és a csodák mégis megtörténnek. De miért – miért?
Csodálkozom, úgy, ahogyan te fogsz csodálkozni, zokogok, ahogyan te zokogsz majd, és örvendezek éppen úgy, ahogyan te fogsz majd, ahogyan ennek a könyvnek a lapjain keresztül elkezdesz bepillantást nyerni a Mindenható Isten fantasztikus szeretetébe, és erejébe, ahogyan az Ő teljhatalmánál fogva cselekszik, és érintéseket ad.

Az emberek jönnek. És kétségbeesésükben válaszokat keresnek.
– Miért vagyok ilyen beteg? – kérdezik az emberek.
– Ha Isten szeret engem, miért vette el a gyermekem?
– Rákos vagyok, és félek a haláltól. Mit tehetnék?
– A férjem depressziós. Az otthonunk és a házasságunk csupa nyomorúság.
– Imádkoztam a gyógyulásomért, és hiszem, hogy Isten képes gyógyítani. Miért nem gyógyultam meg?

Te mit felelnél nekik? Hogyan válaszolhatnék nekik én? Odaadnám az életem – az életem – ha az választ jelentene számukra.
A hatalmas csoda-összejövetelekre Los Angelesben, Pittsburgh-ben, vagy akármelyik városban, emberek ezrei jönnek el, akik azt várják tőlem, hogy tegyem meg a csodát, amire várnak. De nekem egyáltalán semmi közöm nincs ahhoz, ami történik. Ugyanúgy ámulok és izgalomba jövök, ahogyan bárki más, amikor elkezdődik az összejövetel, és Isten megcselekszi az Ő csodáit közöttünk.
A Szent Szellem, a Szentháromság harmadik tagja, erővel jön, és használja az edényt, amely alá van rendelve Neki. Én nem tudom használni a Szent Szellemet, Őneki kell használnia engem. Nem igazán fontos, hogy bárkit is megérintsek, inkább az a lényeg, hogy a Szent Szellem megérinti az életeket, a szíveket, és betölti az egyéneket saját személyével.

Az Isten ereje által egészségessé vált test az Ő szeretetének és irgalmának hatalmas csodája. De minden csodák legnagyobbika a Jézus Krisztus vére által megtisztított szív – a Szent Szellem által újjászületett lélek, amikor valaki Istennek, a Mennyei Atyának a családjába születik bele, ezzel örökössé és társörökössé válik a mi drága Urunkkal és Megváltónkkal, Jézus Krisztussal. Ez az Isten, aki ennyire szeret bennünket – ez a legnagyobb csoda mind közül.
Válaszokat kértek tőlem. Csak egyetlenegy van: Jézus Krisztus. Ő a válasz, függetlenül attól, hogy mi a kérdés.

Ami Kathryn Kuhlmant illeti, én csak az egyik gyermeke vagyok a Mennyei Atyának, Jézus Krisztusnak köszönhetően, és a Szent Szellem nélkül semmi vagyok – semmi. Hogyan segíthetnék, ha csak azzal nem, hogy azt mondom: „Köszönöm Jézus – milliószor is köszönöm!”
Kathryn Kuhlman