2013. október 6., vasárnap

Derek Prince - A kereszt keresztülhúzta a sátán követelését 18.

Kezdjük a Kolosse levéllel. Ezek a szavak Jézusról szólnak, bár a neve nem szerepel ezekben a versekben. Először elolvassuk, adok néhány mai fordítás változatot, azután pedig szeretném logikusan sorrendben elemezni a mondatokat.

Kolosse 1,15-18

"Aki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született; Mert Őbenne teremtetett minden, ami van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok, mindenek Őáltala és Őreá nézve teremtettek. És Ő előbb volt mindennél, és minden Őbenne áll fenn. És Ő a feje a testnek, az egyháznak, aki a kezdet, elsőszülött a halottak közül, hogy mindenekben, Ő legyen az első."

Nézzük meg a fordítást egy pillanatra, aztán egy pontosabb, maibb fordítást a tizenötödik verstől. A King James fordításnál jobbak a modern változatok ebben a tekintetben. Az "elsőszülött a teremtmények között" fordítás csak az első helyre teszi Jézust a teremtésben, de ez egy rossz fordítás, mert Ő elsőszülött, mielőtt minden teremtmény lett volna. Tehát megelőzte a teremtményeket, született a teremtés előtt. A régi Credóban (Apostoli hitvallás), sok évvel ezelőtt, amikor megvallottam, én még azt mondtam, hogy "született és nem teremtetett", és ez a helyes megjelölése ennek. A "született" és a "teremtmény" között ellentét van. A "született" az asszonynak része, a nemzés a férfi része. Az angolban van olyan szó, amivel ki lehet fejezni az elsőnek nemzettett, az elsőszülöttet. Ez egybevág azzal a megjelöléssel, hogy az Újszövetségben, háromszor, vagy négyszer egyszülöttnek neveztetik Jézus. A görög azt mondja a továbbiakban (16-18 versekben): "Mindenben neki kell az első helyet kapnia, az első teremtésben is az első." Most nézzük meg e mondatok logikus sorrendjét. Az Ige azt mondja először, hogy Jézus a láthatatlan Isten képmása. Tökéletesen, pontosan Isten hasonlatossága, akit emberi szem nem láthat.

Másodszor, Ő az elsőszülött minden teremtés előtt. Ez egybevág a Példabeszédek nyolcadik fejezetével, ami az Ószövetségben a legteljesebb bemutatása Jézus örök természetének. A "Bölcsesség" címet kapta Jézus a Példabeszédekben, Ő Istennek a bölcsessége. Jézus az Újszövetségben úgy szerepel, mint Isten bölcsessége. Tehát a Példabeszédek 8-ban kétség
kívül egy személyről van szó, nem egy absztrakcióról. Figyeljük meg a 22-25
verseket:

Az Úr az Ő útának kezdetéül szerzett engem, az Ő munkál előtt régen. (Vagyis: minden teremtési munka előtt. A "kezdet” szó mindig visszautal az 1 Mózes 1-re. A 23-as versben így folytatja:) örök időktől fogva felkenettem, kezdettől, a föld kezdetétől fogva. (Jézus volt a felkent örökkévalóságtól fogva, kezdettől, a föld kezdetétől fogva.) Még amikor semmi mélységek nem voltak, születtem vala, még mikor semmi források, vízzel teljesek nem voltak. Minekelőtte a hegyek leülepedtek volna, a halmoknak előtte születtem.

Ez a leírás tökéletesen megfelel az elsőszülött képnek. Ő volt az elsőszülött
minden teremtés előtt. Most visszamegyünk a Kolosse 1-hez. Az első logikus
mondat, hogy "Ő örökkévaló létező, minden előtt”. Ő mindenek előtt van. Nem
azt mondjuk, hogy volt, hanem hogy van! Ez megfelel annak, amit a János

8.58- ban olvasunk, amikor Jézus napjai zsidó vezetőinek Ábrahámról beszélt,
amikor Őt kritizálták, hogy látta Ábrahám napját, erre azt mondták néki: "Még
50 éves sem vagy és láttad Ábrahámot?” És Jézus ezt a választ adja a János

8.58- ban: "Mielőtt Ábrahám lett, én vagyok.” Jézus úgy jelenti ki magát, mint örökkévaló létezőt. A "volt" szó sohasem illik Istenhez. Mózesnek azt mondta: "VAGYOK, AKI VAGYOK." Tehát nem "voltam", hanem VAGYOK. A Kolossé 1,17-ben ugyanígy szerepel. Ő előbb van mindennél.