2013. október 15., kedd

David Wilkerson - AZ ÚJ SZÖVETSÉG ÉS AZ ÚR TITKA 1.

„AZ ÚR TITKA FELTÁRUL AZOK ELŐTT, akik félik őt [az új fordítás szerint: „Közösségben van az Úr az őt félőkkel...”, Károli szerint pedig: „Az Úr bizodalmas az őt félőkhöz...” - a ford.], és szövetségére tanítja őket.” (Zsolt 25,14)
Hitem szerint Isten gondosan kiválasztotta a titok szót ebben az igeversben. A héber szótő ezt jelenti: „ébernek lenni, őrségben lenni, őrködni, valaki bizalmasának lenni”. Hatalmas gondolat fejeződik ki ebben: Istennek titka van, amit csak olyan hívőkkel oszt meg, akik készek szenvedélyesen kutatni ezt a titkot. Ezeknek a keresőknek a csoportja csak akkor lehet az ő bizalmasa, ha csillapíthatatlan éhség van bennük Isten szívének megismerése iránt.
Lényegében az Úr nem osztja meg titkát bárkivel, még akkor sem, ha valaki tagja Krisztus testének. A komolytalan keresztények nem tudják megragadni ezt a titkot, és az alkalmi hívők sem fognak soha a közelébe kerülni. Ezért nevezi a Biblia titoknak: csakis Isten bizalmasai ismerhetik meg.
Úgy gondolom, hogy a szövetség titka mentőkötél, amelyet Isten odadob minden kereszténynek, aki süllyedőben van a bűn mocsarában. E titok által hívja minden vággyal, rossz szokással vagy gonoszsággal megkötözött gyermekét: Ragadd meg szövetségemet! Mentőkötél lesz a számodra, amely megment a bűntől, mielőtt végleg elsüllyednél.
Azonban – és ezt a lehető legnagyobb szeretettel mondom – mindössze egy maroknyi keresztény fogja megragadni ezt a mentőkötelet. Megtanulhatják könyv nélkül egyes hívők az új szövetség összes dicsőséges ígéretét, bonyolult teológiai elméletek mesterei lehetnek, nyomon követhetik az összes bibliai szövetséget Ádámtól kezdve az Újszövetségig. De csak kevesen lesznek olyanok, akik gondolataikat arra irányítják, hogy valóban szorgalmasan keressék az Urat, és megértsék az életadó új szövetség lényegét.
Emlékeztetőül felsorolok néhányat azokból az ígéretekből, amelyeket Isten az új szövetségben ad nekünk: új szív, igaz istenfélelem, uralkodás a bűn felett, a Szent Szellem bűneltörlő munkája, az Úr megismerésére törekvő szív, törvényének bevésése a szívünkbe, hogy ne vétkezzünk ellene. Isten azt is megfogadja, hogy Szelleme által tanít, megóv az eleséstől, segít az ő útján járni, tetszésére élni, és mindvégig kitartani – mindezt pedig a bennünk lakó Szent Szellem ereje által viszi véghez.
Talán így érvelsz: Ha Isten eldöntötte a szövetségkötést; ha esküvel fogadta, hogy megteszi mindezeket a csodálatos dolgokat, és kimondott szava változhatatlan: akkor miért kell imádkoznom azért, amit már amúgy is elhatározott? Miért kell kérnem, hogy szabadítson meg, amikor már megesküdött, hogy megteszi helyettem azt, amire én nem vagyok képes? Nem elég csak hitben várnom erre? Ha szövetséges ígéretei kötelező érvényűek, akkor miért kell hinnem, hogy olyan feltételekhez köti az ígéretek teljesülését, mint az imádság és a buzgó keresés?
E kérdésekre válaszolva hadd kérdezzelek meg: vajon miért volt az, hogy Jézus, aki a szövetséget kötötte az Atyával, gyakran olyan buzgón imádkozott? Miért lehetett, hogy egy egyszerű ügyben háromszor is választ kért az Atyától? És miért dicsért meg egy példázatbeli asszonyt azért, mert zaklatta a bírót mindaddig, amíg az meg nem hozta a számára kedvező ítéletet?

Remélem, sikerül bebizonyítanom nektek ebben a fejezetben, hogy Isten a szövetséget ahhoz a feltételhez köti, hogy teljes szívből keressük őt. Ez a feltétel és a hozzá tartozó nevelő eszközök – imádság, bibliatanulmányozás, buzgó keresés – semmiképpen nem számítanak érdemnek, amely által miénk lehet a szövetségi ígéret. A céljuk az, hogy felkészítsék szívünket Isten ígéreteinek befogadására. Hadd fejtsem ezt ki részletesebben!