2013. október 17., csütörtök

David Wilkerson - AZ ÚJ SZÖVETSÉG ÉS AZ ÚR TITKA 2.



EZÉKIEL KÖNYVÉNEK 36. FEJEZETÉBEN TALÁLJUK A LEGDICSŐBB ÚJ SZÖVETSÉGI ÍGÉRETEKET.

„„Tiszta vizet hintek rátok, hogy megtisztuljatok. Minden tisztátalanságotoktól és minden bálványotoktól megtisztítlak benneteket. Új szívet adok nektek, és új Szellemet adok belétek és eltávolítom a kőszívet húsotokból, és adok nektek hús-szívet”” (Ez 36,25-27)
Isten olyan ígéretet tesz, amely páncélként véd bennünket: Tiszta leszel, erre megesküszöm. Mentes leszel minden szennytől, vétektől és szégyentől. Nem kell többé a rettegés és a reménytelenség fekete felhője alatt élned. Nem kell félned többé az elhagyatottságtól és az elveszéstől. – Az idézett igeszakasz utolsó verse olyan új szövetségi ígéretet tartalmaz, amely szerintem magába a mennybe nyit kaput már itt a földön: Isten esküvel fogadja, hogy Szellemét adja belénk, és azt műveli, hogy engedelmeskedjünk igéjének, és teljesítsük parancsait.
Érted, mi mindent foglal magában ez az üzenet az életedre nézve? Isten meg akarja osztani veled életadó, lélekszabadító szövetségének titkát. Azt akarja, hogy ragadd meg az igazságot, amely összes láncodat levágja. Nos, van még olyan titkos bűnöd, amely fogva tart? Parázna gondolatok gyötörnek? Nem tudsz szabadulni valamilyen makacs bűntől, amelyről tudod, hogy beszennyezi testedet, az Isten templomát? Harcolsz valamilyen káros szokással - kábítószer-fogyasztással, zugivással, bujasággal, házasságtöréssel, homoszexualitással, keserűséggel –, vagy talán képtelen vagy megbocsátani? Az Úr azt mondja, hogy szövetsége az útlevél a győzelemhez: ahhoz, hogy uralmat nyerj a bűn fölött.
A szerződésben ez is benne van:
„Én, az Úr, megmondtam, és meg is teszem! így szól az én Uram, az Úr: Még azt is kérheti [„azt akarom, hogy kérje...” – a ford.] tőlem Izrael háza, hogy ezt tegyem velük...„ (Ez 36,36-37) Ezt a verset megelőzően az Úr előszámlálja a szövetségi ígéreteket. Most pedig kijelenti, hogy a felsorolt ígéretek közvetlenül kapcsolódnak az ő kereséséhez. Lényegében ezt mondja:
Megesküdtem neked, és ezt nem lehet megszegni. A tengerbe vetem bűneidet, és sosem fenyegethetnek téged többé. Elküldöm Szellememet is, hogy megszenteljen, és megváltoztassa a szívedet. Tiéd lesz minden megígért áldás. Végezetül mindezeket azok nyerhetik el, akik buzgón keresnek engem.
Miért szabta az Úr ezt az utolsó feltételt? A Biblia világosan leszögezi: Isten akarata, hogy minden ember üdvözüljön. Az Ige azonban ezt is kijelenti: „Azt akarom tehát, hogy a férfiak mindenütt ... imádkozzanak...” (l.Tim 2,8). Isten azt szeretné, ha az ő népe üdvözülne, és egyúttal imádkozna is hozzá. Amikor ezt mondja: „Azt akarom, hogy kérje tőlem Izrael háza...”, héber irodalmi nyelven ezt jelenti: Szövetségem kijelentését ahhoz a feltételhez kötöm, hogy teljes szívetekből keressetek engem. Ha teljes buzgósággal teszitek ezt, feltárom előttetek szövetségem titkát.
Személyesen tanúsíthatom, hogy Isten pontosan ezt tette velem. Miután éveken át sokat olvastam a szövetségről, megnyílt a szemem, elkezdtem böjtölni és teljes buzgósággal imádkozni. Nem azért böjtöltem és imádkoztam, hogy ezzel bármiféle érdemet szerezzek, vagy elnyerjem az Úr kegyét. Azért tettem ezeket, mert elszántan akartam, hogy értelmem számára megnyíljon az Úr titka. Tudtam, hogy az Úr mindaddig vár, amíg a szívem kész nem lesz arra, hogy keresse őt; és azt is tudtam, hogy nem bocsátom el őt addig, míg fel nem tárja előttem szövetségét.