2013. augusztus 15., csütörtök

R. Liardon - Maria Woodworth-Etter 15.

Egy jól szituált Los Angeles-i keresztény üzletember, Mr. R. J. Scott ellátogatott a dallasi összejövetelekre. Feleségével együtt az Azusa ut­cai ébredéskor töltekeztek be Szent Szellemmel. Ekkor már az Azusa utcai ébredésben résztvevők többsége szétszéledt. Scott kereste a mó­dot, hogyan tudná visszahozni Los Angelesbe Isten egységes termé­szetfeletti munkáját. Hallott a csodálatos gyógyulásokról, és eljött megnézni, hogy igazak-e. Kíváncsi volt arra is, hogy Maria tanításai megegyeznek-e az általa ismertekkel. A tapasztaltaktól megmámorosodva elhatározta, hogy felkéri Mariát, menjen el és tartson Los Ange­lesben egy „álom” összejövetel-sorozatot. Úgy érezte, hogy Mariában megvan az az erő, amire Los Angelesnek szüksége van. Etter testvér­nő elfogadta a meghívást.

Ahogy várható volt, ezrével özönlöttek az emberek a városba az al­kalmakra. Az összejövetelek egész nap folytak, és legtöbbször estére sem értek véget. Több ezer ember érkezett Észak-Amerika minden ré­széről. Sátrakat állítottak fel, hogy a résztvevők azokban foglalhassa­nak helyet. Olyan sok sátor volt, hogy ideiglenes jelleggel utcákat je­löltek ki közöttük, például Dicséret sugárút, Halleluja sétány, Dicsőség sugárút. Így már sokkal könnyebben meg lehetett találni a keresett sá­tort!

Jóllehet az összejövetelek fantasztikusan sikerültek, mégis ezen az 1913-as Los Angeles-i világszintű Sátoros Összejövetelen (Azusa/Arroyo Seco összejövetel) fogalmazódott meg az a kérdés, amely meg­osztotta a korai pünkösdi mozgalmat. Itt alakultak ki a „Oneness”, va­gyis a „Csak Jézus” doktrínák körüli viták. A tanítás John G. Scheppe-től származik, aki az összejövetelek alatt egy egész éjszakát imával töl­tött el. Scheppe úgy hitte, hogy valami új dolgot látott meg Jézus ne­vével kapcsolatban, és elfutott megmondani a többieknek. Ennek eredményeképpen a Nyugati parton elkezdtek csak „Jézus nevében” keresztelni, és azt mondták az embereknek, hogy ha a Szentháromság nevében lettek megkeresztelve, akkor újra kell keresztelkedniük. Ez a tanítás megosztotta a pünkösdi mozgalmat. R. J. Scott úgy tervez­te, hogy „álom” összejövetelei elő fogják segíteni az egység megte­remtését Krisztus testében. Ehelyett a legnagyobb szakadást eredmé­nyezték annak a generációnak az életében.

Rövid időn belül a pünkösdi mozgalom több csoportra szakadt, amelyek különböző tanításokat hangsúlyoztak. Etter testvérnő minden tőle telhetőt megtett, hogy távol tartsa magát ezektől a kérdésektől. Abban hitt, hogy a legfontosabb dolog figyelmeztetni a bűnösöket Jézus közeli eljövetelére, és ennek legfőbb eszköze Isten Igéjének a prédikálása jelekkel és csodákkal. Ezt legjobban a Ne vesd meg a benned levő ajándékot című prédikációjá­ban fejti ki. Ebben az üzenetében ezt mondta:

„Isten nagyköveteinek abba kell hagyni minden vitát, be kell fejezni minden szőrszálhasogató teóriát. Fel kell hagyni azzal, hogy állandóan már kész munkát boncolgassunk, vagy a megszentelődés kérdésén lovagoljunk, mert ezek ellenségességet hoznak létre a szentek között. Pál azt mondja, hogy prédikálni a Szellem és erő megmutatásával kell... Hadd menjen ki Isten Igéje erővel, hogy az emberek megláthassák, Is­ten mit készített számukra.”

Etter testvérnő célirányosan úgy alakította az összejövetelein a prédikációkat, hogy semmilyen „szőrszálhasogató" doktrínáról ne szóljanak. Évekkel később a „Csak Jézus” tanítás körül kialakult hely­zetet „az ördög valaha létező legnagyobb csalásának” nevezte.