2013. augusztus 1., csütörtök

Derek Prince - Jézus megízlelte a halál minden szakaszát 6.

Szeretnék egy képet átvenni az Ószövetségből, a 3 Mózes 16-ból. Ez a nagy engesztelő áldozat bemutatásának egy része, amelyet a zsidók "Yom Kippur"-nak mondanak. Ha éltél már zsidók között, akkor láthattad, hogy még mindig egész nap böjtölnek azon a napon. Isten mondta nekik ezt Mózesen keresztül, és ezért minden évben egyszer, az engesztelés napján megsanyargatják az ő testüket. Minden vallásos zsidó meg akarja tisztítani a lelkét azon a napon. Ezen a napon a főpap, egyszer egy évben, bement a Szentek Szentjébe, hogy engesztelést szerezzen a saját bűneiért és az egész nemzet bűneiért. És ahogy a Zsidó levél írja, nem mehetett be vér nélkül.
Csak egyszer ment be egy évben, mondja a Zsidó levél írója, és a Szent Szellem megmutatta, hogy az igazi Szentek Szentje még nem nyílt meg a Mózes sátrában.

Különböző áldozatokat kellett bemutatnia Áronnak, először saját magáért, azután a népért. Ezen az úgynevezett rendes áldozaton kívül volt még egy dolog, ami szintén csak ekkor szerepelt, az úgynevezett Azázel, a bak. Most nézzük meg a baknak a képét, mert itt egy rendkívüli kinyilatkoztatásról van szó. Nemcsak Jézusról, aki meghalt a kereszten, hanem arról is, hogy mi történt, miután meghalt.

3 Mózes 16,5-9: Izrael fiainak gyülekezetétől pedig vegyen át két kecskebakot bűnért való áldozatul, és egy kost egészen égőáldozatul. És áldozza meg Áron a bűnért való áldozati tulkot, amely az övé, és végezzen engesztelést magáért és háznépéért. Azután vegye elő a két kecskebakot, és állassa azokat az Úr elé a gyülekezet sátorának nyílásához. És vessen sorsot Áron a két bakra, egyik sorsot az Úrért, a másik sorsot Azázelért. És áldozza meg Áron azt a bakot, amelyre az Úrért való sors esett, és készítse el azt bűnért való áldozatul. 

A bűnért való áldozat, az meghal. Ez Jézus halálának képe a kereszten, ez a fizikai halál. A következő kecskebak, a bűnbak, szintén jellegzetes és egyedülálló dolog; sehol sem fordul elő más helyen. Ez Jézus képe a halál után.

3 Mózes 16,10: Azt a bakot pedig, amelyre az Azázelre való sors esett, állassa elevenen az Úr elé, hogy engesztelés legyen általa, és hogy elküldje azt Azázelnek a pusztába.

Azután tovább folytatódnak az engesztelési szertartások. A 20-21. versekben azt olvassuk, hogy mi történt a bűnbakkal:

"Miután pedig elvégzi a szenthelyért, a gyülekezetért, a gyülekezet sátoráért és az oltárért való engesztelést, hozza elő az élő bakot. És tegye Áron mind a két kezét az élő bak fejére, és vallja meg felette Izrael fiainak minden hamisságát és minden vétkét, mindenféle bűneit: és rakja azokat a baknak a fejére, azután küldje el az arravaló emberrel a pusztába."

Figyeljétek meg, hogy az élő bak szintén azonosult a bűnnel, de nem ölték meg. A kulcsszó a "vétek”:

22. vers: Hogy vigye el magán a bak minden ő hamisságukat kietlen földre, és hogy bocsássa el a bakot a pusztába. 

Ez egy nagyon élő kép. Van egy kecskebak, amely megterheltetik az egész gyülekezet bűneivel, vétkeivel és megbíznak egy embert, hogy vezesse el a kecskebakot egy olyan helyre, ahol nem lakik senki. A héber azt mondja: "az elválasztás helyére", "kietlen földre", vagyis elválasztva Istentől. Számomra ez nagyon élő dolog. Én szeretem az állatokat, és valami szorongatja a szívemet, hogy elbocsátani egy kecskét egy puszta, víz nélküli helyre és ott hagyni, hogy lassan pusztuljon el. De Isten ezt akarta, hogy ez egy nagyon élő, kiáltó képe legyen Jézusnak, nem a kereszten, hanem fizikai halála után, fizikai élete befejezése után: Jézus, aki lemegy bűneinket hordozva az elválasztás helyére. Ezt sok Igében meg tudom mutatni nektek, nemcsak egy helyen van, hogy Jézus a fizikai halála után szellemében leszállt a Seolba.