2013. május 9., csütörtök

R. Liardon - John Alexander Dowie 4.

Newtoni pásztorkodása alatt történt, hogy valami halálos kór söpört végig azon a vidéken, különösen Sydney külvárosán. Olyan sokan hal­tak meg azok közül, akik elkapták a nyavalyát, hogy a lakosság teljesen megbénult a rettegéstől. Alig állt szolgálatba, és Dowie-nak már negy­vennél is több temetést kellett végeznie röpke néhány héten belül.
Mintha minden utcasarkon a halál leselkedett volna. A tragédia annyira lesújtotta Dowie-t, hogy azonnali megoldás után kutatott. Tudta, hogy a válaszra Isten Igéjében lelhet rá. A tragédia súlyossága jól érzé­kelhető azokból a szavakból, amelyeket a fiatal pásztor papírra vetett:

„Ott ültem a dolgozószobámban, Sydney egyik kertváro­sában, Newtonban, a Kongregácionalista Gyülekezet lelkész­lakában. Tonnás súly nehezedett a szívemre, mert addigra a nyájamból már több, mint harminc személyt látogattam meg a betegszobájukban vagy éppen a halálos ágyukon, és alig pár hét leforgása alatt negyvennél is több koporsóra kellett göröngyöket dobálnom. Ó, hol van most Ő, aki meggyógyít­ja szenvedő gyermekeit! Mintha egyetlen ima sem hatott vol­na el a füléig; mégis meg voltam győződve arról, hogy a ke­ze nem rövidült meg. Mialatt a keresztény reménység és vigasztalás szavait szóltam a gyászolókhoz, néha úgy tűnt  szinte fülembe cseng az ördög győzelmes gúnykacaja. A be­tegség apjának, Sátánnak és anyjának, a bűnnek ez az utálatos fattya - gyalázatos módon pusztított,... és nem volt sza­badító.

Csak ültem, bánattól sújtva szenvedő enyéimért, míg ke­serű könnyek peregtek le arcomon; ez végre enyhülést hozott égő szívemnek... Egyszerre csak teljes fényükben ragyogva ott álltak előttem a Csel 10,38-nak Szent Szellem ihlette sza­vai; és leleplezték, hogy Sátán a Pusztító, Krisztus pedig a Gyógyító. Ezek a szavak letörölték könnyeimet. Szívemben erőt éreztem: láttam már a gyógyulás útját... Ezt mondtam; 'Istenem, kérlek, segíts nekem, hogy prédikálhassam az Igét azoknak, akik haldokolnak körülöttem, és hogy elmondhas­sam nekik: még mindig Sátán az, aki pusztít, s még mindig Jézus szabadít meg, mert Ő ma is ugyanaz.’
Kint megszólalt a csengő, majd zörgettek az ajtómon. Két ziháló küldönc érkezett ezzel az üzenettel: ’Kérem, jöjjön azonnal, Mary haldoklik; jöjjön és imádkozzék érte!’ Kiron­tottam a házból, amúgy kalap nélkül átrohantam az utcán, és benyitottam a haldokló lányhoz. Ott feküdt nyögve, a pusztí­tóval vívott harc agóniájában fogait csikorgatva... Ránéztem, aztán haragra gyulladtam...
Különös módon történt...; a kardot, amire szükségem volt, még mindig a kezemben szorítottam..., és többé soha nem is fogom letenni. A doktor, egy kegyes keresztény férfiú, halkan járkált a szobában föl s alá... Hirtelen ezzel lépett hozzám: ’Hát nem titokzatosak Isten útjai, uram?’ ’lsten útjai!... ’ - fakadtam ki. ’Nem, uram; ez az ördög műve, s épp itt az ideje, hogy segítségül hívjuk Őt, Aki azért jött, hogy az ördög munkáit lerombolja.”'

A Dowie szavaitól megbántódott doktor elhagyta a szobát. John most Mary anyjához fordult, és megkérdezte tőle, miért hívatta. Ami­kor megtudta, hogy az asszony igazi, hittel teljes imát kér a gyerme­ke számára, Dowie leborult a lány ágya mellett, és Istenhez kiáltott. A lány azonnal megnyugodott, és csendesen feküdt. Anyja megkérdez­te, vajon meghalt-e, de Dowie így válaszolt: „Nem..., él! Elmúlt a láza.”

A fiatal lány hamarosan fölült az ágyon, és enni kezdett. Mentege­tőzött, amiért olyan sokáig aludt, és elmondta, milyen jól érzi magát. Miután pedig a kis csoport hálát adott az Úrnak, Dowie átment a lány bátyjának és nővérének szobájába, imádkozott értük is, és azonnal meggyógyultak!
Attól a pillanattól fogva a csapás véget ért, legalábbis Dowie gyüle­kezetében. Közösségének egyetlen tagja sem esett ezután áldozatul a járványnak; e kijelentés következtében pedig kezdetét vette John Ale­xander Dowie gyógyító szolgálata.