2013. május 15., szerda

Derek Prince - Lucifer lázadása 4.

A következő angyali fejedelem Gábriel. Ez a név azt jelenti: „Isten hatalmas”. Gábriel ark­angyal négyszer tűnik föl az Ó- és Újszövetségben. A Dániel 8,l6-ban Dániel kap egy látomást, amely az utolsó időkre vonatkozik: „És embe­ri szót hallék az Ulai közén: kiálta pedig és monda: Gábriel, értesd meg azzal a látást!”

A Dániel 9,21-ben Dániel ismét ta­lálkozik Gábriellel: „Én még az imád­ságot mondom vala, mikor ama férfiú, Gábriel, akit elébb a látomásban lát­tam volna, sebességgel repülvén megillete engem az estvéli áldozat idején."

Az Újszövetségben Gábriel kétszer szerepel név szerint. A Lukács 1,19- ben Zakariás szolgálni ment a templomba, ahol látomása volt egy angyalról, és azt kérdezte: „Ki vagy te?” Az angyal így felelt: „Én Gábriel vagyok, ki az Isten előtt állok, és kül­dettem, hogy szóljak veled, és ez örvendetes dolgokat je­lentsem néked.”

Isten Gábrielen keresztül többször is beavatkozott az em­berek életébe. A Lukács 1,26-ban azt olvassuk, hogy a meg­testesülés üzenetével elküldetett Máriához: „A hatodik hó­napban pedig elküldeték Gábriel angyal Istentől Galileának városába, melynek neve Názáret.”

A harmadik uralkodó angyal Mihály (Mikael). Maga a név azt jelenti: „kicsoda olyan, mint Isten”. Mihályról Dániel köny­vében, Júdás levelében és a Jelenések könyvében olvashatunk.

„De Persiának fejedelme ellenem állott huszonegy napig, és íme Mihály, egyi­ke az előkelő fejedelmek­nek, eljőve segítségemre, és én ott maradék a persa királyoknál.” (Dán 10,13) A 21. versiben ugyanez a sze­mély szól: „De megjelen­tem néked, ami fel van je­gyezve az igazság írásá­ban, és senki sincsen, aki énvelem tartana ezek el­lenében, hanem csak Mi­hály, a ti fejedelmetek.” Dániel zsidó volt, és a vele beszélő angyal így szólt hozzá: a „ti fejedelmetek”. Vagyis ez az arkangyal Iz­rael felügyeletével van megbízva. Ez még inkább megmu­tatkozik a Dániel 12,1-ben: „És abban az időben felkél Mi­hály, a nagy fejedelem, aki a te néped fiaiért áll, mert nyo­morúságos idő lesz, amilyen nem volt attól a naptól fogva, hogy nép kezdett lenni, mind ez ideig. És abban az időben megszabadul a te néped.” A ‘néped fiaiért’ forma azt jelen­ti: Izrael gyermekeiért. 

Tehát Mihály az a nagy angyal, aki különleges felelősséget hordoz Izraelért. Mihály követke­ző, újszövetségi előfordulása Júdás levelének 9. verse: „Pe­dig Mihály arkangyal, amikor az ördöggel vitatkozván Mó­zes teste felett vetekedett, nem mert arra káromló ítéletet mondani, hanem azt mondá: dorgáljon meg téged az Úr!” Az utolsó utalást a Jelenések 12,7-ben találjuk: „És lőn az égben viaskodás: Mihály és az ő angyalai viaskodnak vala a sárkánnyal, és a sárkány is viaskodik vala és az ő angya­lai.” Mihály parancsnoksága alatt angyalok állnak, és az Ige úgy nevezi őket: az „ő angyalai”.

Az említett igehelyek alapján láthatjuk, hogy legalább há­rom különleges uralkodó angyal van, akiket arkangyalnak vagy fejedelemnek hívnak - te­hát erre utal a 'fejedelemségek’ kifejezés. Lu­cifer a 'ragyogó’, Gábriel a 'hatalmas’ és Mi­hály a 'kicsoda olyan, mint Isten?’. Valószínű­nek tartom, hogy mind a három arkangyal pa­rancsol az angyalok egyharmadának. Ha ez igaz - és nagyon sok bibliakommentátor így tartja -, akkor az is valószínű, hogy az angya­lok három részre osztattak - és ez megfelel Is­ten három személyének: az Atyának, a Fiúnak és a Szent Szellemnek. Vannak olyan angya­lok, akiket Jézus az „Atyám angyalainak ne­vez, tehát a Bibliában találunk utalásokat az isteni személyek és az angyalok közti kapcso­latra. A fent említett feltételezésnek megfelelő­en mindegyik angyali csoportnak volt egy ve­zetője: Lucifer, Gábriel és Mihály, és valószí­nűleg egy-egy isteni személy rendelkezésére állt egy-egy csoport.