(11) Mert a megszentelt és megszenteltek egytől valók mindnyájan, amely oknál fogva nem szégyenli őket atyjafiainak hívni.
Más szavakkal, aki "megszentel", az Jézus és akiket megszentel, azok a hívők és mindannyian egy forrásból valók, Istentől, az Atyától, ami okból nem szégyenli őket atyjafiainak, testvéreinek hívni. A Zsidó levél írója idéz néhány Igét az Ószövetségből, amelyek azt mutatják, hogy a Messiás a követőit elfogadja testvéreinek. A 12. versben idézi a 22. Zsoltár 23. versét, amely messiási zsoltár, kijelentés a Messiásról.
(12) Mondván: Hirdetem a te nevedet az én atyámfiainak, az anyaszentegyháznak közepette dicséretet mondok néked.
A feltámadott Messiás, aki ezt a kijelentést teszi, a gyülekezetről szól, és atyjafiainak, testvéreinek hívja őket. A Zsidó levél írójának célja az volt, hogy hangsúlyozza, hogy Jézus Krisztus által való hitben, az egyháztagok azonosulnak Jézussal, mint testvérek. A 13. versben egy másik idézet van az Ószövetségből (2 Sámuel 22-ből).
(13) És ismét: én őbenne bízom.
Jézus az Atyában bízott a feltámadását illetően. És egy idézet az Ésaiás 8,18-ból: Imhol vagyok én és a gyermekek, akiket Isten nékem adott...
Ez is messiási beszéd, "én és a gyermekek, akiket nékem adott az Isten", vagyis a hívők Jézus Krisztusban. A Zsidó levél írója hangsúlyozza, hogy az Ószövetségből látni, hogy a Messiás Isten céljainak végrehajtásában, a megváltásban teljesen azonosul azokkal, akiket megvált, akiket megszentel, akiket Istenhez visszavisz, és Isten gyermekeinek hívja őket, testvéreinek.
Azután tovább olvassuk az azonosulásról a Zsidó 2,14-es versben:
Mivel tehát a gyermekek testből és vérből valók, ő is hasonlatosképpen részese lett azoknak, hogy a halál által megsemmisítse azt, akinek hatalma van a halálon, tudniillik az ördögöt.
Jézus is része lett a testnek és vérnek, úgy mint mi. Nem volt más mód, hogy az ördögöt le lehessen győzni, hogy hatalmát megdöntse valaki, csak Jézus halála által volt ez lehetséges a kereszten, és így vetett véget az ördög hatalmának.
Mivel tehát a gyermekek testből és vérből valók, ő is hasonlatosképpen részese lett azoknak, hogy a halál által megsemmisítse azt, akinek hatalma van a halálon, tudniillik az ördögöt.
Jézus is része lett a testnek és vérnek, úgy mint mi. Nem volt más mód, hogy az ördögöt le lehessen győzni, hogy hatalmát megdöntse valaki, csak Jézus halála által volt ez lehetséges a kereszten, és így vetett véget az ördög hatalmának.