2. Személyes bűn
A Sátán és démonai azzal
foglalkoznak, hogy előmozdítják a bűnök elkövetését! Ezzel azonban nem azt
akarom mondani, hogy minden egyes alkalommal, amikor valaki elkövet egy bűnt,
akkor belép az életébe egy újabb démon. Ez nem így van. A meg nem vallott és
ezért meg nem bocsátott bűn folyamatos gyakorlása azonban jogot ad a démonoknak
arra, hogy belépjenek és életének bizonyos területein irányítsák az embert.
Ezért egyáltalán nem szokatlan, ha egy bűn látszólag elszigetelt elkövetése
megnyitja az utat a démonizálódás számára. A Sátán nem tiszteli az embert, és
minden egyes elé táruló lehetőséget kihasznál arra, hogy elnyomja és irányítása
alá vonja az embereket, és különösen azokat, akik arra törekednek, hogy
Jézusért éljenek!
De van orvosság a bűnre. Ez az
1János 1:9-ben van részletesen leírva. Ezek a szavak a keresztényeknek szólnak.
Megvallás, megbocsátás, megtisztulás. Ebben a sorrendben. Ha megvalljuk
bűneinket Istennek, akkor ő hűséges az ígéretéhez. Ezenkívül igazságos is, és
az az ár, amelyet Jézus már megfizetett, elégséges minden bűn eltörlésére.
Ezért ő meg fog bocsátani, mert mindig betartja azt, amint mond. De az ígéret
ennél tovább megy, és azt mondja, hogy ő nemcsak megbocsát nekünk, hanem meg is
tisztít bennünket minden hamisságtól. Ha a bűn által démonok is bejutottak,
akkor a megtisztulási folyamatnak tartalmaznia kell a szabadulást is.
Vajon miért válhat a bűn a
démonok belépési pontjává? A válasz egyszerű, ugyanakkor mélyértelmű. A bűn
lázadás Isten ellen. A Sátán kezdte el ezt a lázadást a mennyben, amikor
megpróbálta megszerezni magának azt a dicsőséget, amely egyedül az Atyát illeti
meg. A földön pedig azzal folytatja ezt a lázadást, hogy arra csábítja az
embereket, hogy bűnök elkövetésével csatlakozzanak lázadásához. Azok a dolgok
számítanak bűnnek, amelyek ellentétesek Isten akaratával, terveivel és
céljaival. Azért követünk el bűnt, mert bűnös természetet örököltünk.
Amikor elkövetünk valamilyen
bűnt, akkor nem egyszerűen fellázadunk az élő Isten ellen, hanem egyben
imádatot ajánlunk fel a Sátánnak. Minden bűnt bálványimádásnak lehet tekinteni,
mert ezek által a Sátánt Isten elé helyezzük az életünkben. Miután megértettük,
hogy ilyen a bűn természete, innen már nem nehéz megtenni a következő lépést
annak megértése felé, hogy amikor a Sátán imádjuk, akkor sebezhetővé tesszük
magunkat arra, hogy a Sátán egyik ügynöke, egy gonosz szellem belénk költözzön.
Miután egy ilyen szellem
valamilyen bűn által bejutott, állandó nyomást helyez ránk belülről, és a bűn
további elkövetésére akar minket kényszeríteni. Változott a felállás. Korábban
kívülről tapasztaltuk meg a kísértést, mint Jézus a pusztában, amikor
folyamatosan visszaverte a Sátán támadásait. Ha azonban a bűneink által
megnyitjuk az ajtót a démonok előtt, akkor a támadások ezután már belülről
érkeznek, és ezeket sokkal nehezebb elhárítani. Mivel a démonok beférkőztek a
gondolatainkba, megpróbálnak megtéveszteni minket és elhitetni velünk, hogy az
ő gondolatainkat a saját gondolatainknak tartsuk, és megpróbálják elérni, hogy
úgy véljük, mi akarjuk elkövetni azokat a dolgokat, amelyeket meg akarnak
velünk csináltatni.
A démonok, miután bejutottak,
megpróbálják megerősíteni pozíciójukat. Minden egyes alkalommal, amikor
megadjuk magunkat egy újabb hasonló kísértésnek, az olyan, mintha a démonok
újabb gyökerek kibocsátásával még jobban belekapaszkodnának az életünkbe. Minél
jobban kitaposott útja van a bűnnek, annál nehezebb megszabadulni az ahhoz
kapcsolódó démonoktól. A szabadulás folyamatával a későbbiekben részletesebben
foglalkozunk, de nem akarom, hogy azok az emberek, akik ebben a pillanatban is
démoni szorítást éreznek életük bizonyos területein, azt gondolják, hogy ők nem
szabadulhatnak meg. De igen, ők is megszabadulhatnak.
Az azon démonoktól való
szabadulás legfontosabb kulcsa, amelyek a személyesen elkövetett bűnök által
jutottak be az életünkbe és építették ki az állásaikat, mindig a bűn megvallása
és a megtérés. A megvallás nem egyszerűen annyit jelent, hogy elmondjuk Istennek:
hibát követtünk el, amikor újból beleestünk valamilyen bűnbe. A megvallás azt
jelenti, hogy a bűnt bűnnek tekintjük és egyetértünk Istennek a bűn felett
kimondott ítéletével mind általánosságban, mind pedig a személyes életünk
vonatkozásában.
Úgy tudunk egyetérteni Istennel
valamilyen kérdésben, hogy kimondjuk: Isten szempontjai az adott ügyben
fontosabbak, mint a mi sajátjaink, és hogy hajlandók vagyunk félretenni a saját
szempontjainkat Isten szempontjainak kedvéért. Ez része az igazi imádatnak. Amint
Jézus mondta az asszonynak a kútnál: „Az
Isten szellem, és azoknak, akik őt imádják, szellemben és igazságban kell őt
imádniuk”
(János 4:24). Nem imádhatjuk igazságban Istent, ha megengedjük, hogy a bűnös
megtévesztés határozza meg a vele való kapcsolatunkat.
A megtérés azt jelenti, hogy
mostanra és a jövő alkalmakra nézve is határozottan elfordulunk a bűntől.
Mindig van választási lehetőségünk arra nézve, hogy vétkezünk-e vagy sem,
bármennyire is démonizált valaki. A Sátán nem képes megfosztani minket a szabad
akaratunktól. De minél többször vétkezünk, annál nagyobb befolyást szereznek a
démonok a döntéshozási képességeink felett, és annál nehezebb lesz nemet
mondanunk. Az az egyik legerőteljesebb és leghatásosabb szabadulási taktika, ha
a Szent Szellem által inspirálva nemet mondunk a bűnre! A Szent Szellem ereje
nélkül azonban már eleve vereségre vagyunk ítélve!