2013. május 26., vasárnap

Derek Prince - Lucifer lázadása 8.

A következő kép Tírus királyát mutatja be (Ezékiel 28,11-19). Ezt elolvasva azon­nal szembetűnik, hogy ez a rész egy má­sik személyről, a Sátánról szól. Az idézett versek múlt idejűek, de az utóbbi rész jö­vő időt tartalmaz.

Ezékiel 28,11-19: „És lön az Úr beszéde hozzám, mondván: Embernek fia! kezdj gyászéneket Tírus királyáról, és mondd néki: így szól az Úr Isten: te valál az arányosság pecsétgyűrűje, teljes bölcsesség­gel, tökéletes szépségben. Édenben, Is­ten kertjében voltál; rakva valál minden­féle drágakövekkel: karniollal, topázzal és jáspissal, társiskővel és ónixszal, berillussal, zafírral, gránátul és smaragddal; és karikáid mesterkézzel és mélyedéseid aranyból készültek ama napon, melyen teremtettél. Valál felkent oltalmazó Kérub; és úgy állattalak téged, hogy Isten szent hegyén valál, tüzes kövek közt jártál. Fedd­hetetlen voltál útaidban attól a naptól fog­va, melyen teremtettél, míg gonoszság nem találtaték benned. Kereskedésed bő­sége miatt belsőd erőszakossággal telt meg, és vétkezél; azért levetélek téged az Isten hegyéről, és elvesztétek, te oltalmazó Kérub, a tüzes kövek közül. Szíved felfuvalkodott szépséged miatt; megrontottad böl­csességedet fényességedben; a földre vetettelek királyok előtt, adtalak szemük gyönyörűségére. Vétkeid sokaságá­val kereskedésed hamisságában megfertéztetted szenthe­lyeidet; azért tüzet hoztam ki belsődből, ez emésztett meg téged; és tevélek hamuvá a földön mindenek láttára, akik reád néznek. Mindnyájan, akik ismertek a népek közt, el­borzadnak miattad; rémségessé lettél, s többé örökké nem leszel!”

Nézzünk meg néhány rövid részletet versenként:

12. vers: „tele voltál bölcsességgel” - Lucifer, mielőtt elbukott, gyönyörűséges, di­csőséges, értelmes Kérub volt.

13. vers: „Édenben, Isten kertjében voltál” - ez bizonyára nem igaz Tírus uralkodójáról, és elsősorban az Ádám előtti korra utal. Ez nem az az Éden, ahol Ádám élt, hiszen ez utóbbi­ban „Tírus uralkodója” már nem volt ragyogó Kérub. A „rakva valál” kifejezés az angol for­dításban így szól: „sípjaid készültek”, Nem ér­tem teljes egészében, de úgy sejtem, hogy a Sátánnak rendkívüli zenei tehetsége lehet, és újra meg újra azt látom, hogy felhasználja a zenét és a vallást annak érdekében, hogy az embereket megfogja és becsapja.

14. vers: „Valál felkent, oltalmazó Kérub" - a Kérub az Isten imádatának helyét, a templo­mot oltalmazta, éppúgy, mint az a két Kérub, amely az Isten ládáján van. A Kérub különleges helyet foglal el, ott van, ahol Isten jelenléte megnyilvánul: „te voltál Isten szent hegyén, tüzes kövek között jártál”.

15. vers: „Feddhetetlen valál utaidban attól a naptól fog­va, melyen teremtetél, míg gonoszság nem találtaték ben­ned”; az angol fordítás szerint: „Tökéletesnek teremtettél, de vétek találtatott benned” - ez a lázadásra utal. Tökéle­tes Kérubnak lett teremtve, aki gyönyörűséges értelemben, szépségben, de Isten ellen fellázadt.

16. vers: „Kereskedésed bősége” - az eredeti szövegben szereplő héber szó, amelyet ‘forgalom’-ként fordíthatunk, magában hordozza a föl-le járni mint rágalmazó jelentést is. Ez arra utal, hogy a Sátán titkos agitáció által elidegenítette az angyalokat Istentől. Talán azt mondta nekik: „Vajon nem lehetnék én jobb uralkodó? Isten nem becsül meg benneteket eléggé, de ha én lépnék a helyébe, sokkal na­gyobb szabadságot, hatalmat adnék nektek.”
A 3Mózes 19,16-ban ugyanez a szó fordul elő: „Ne járj rá­galmazóként a te néped között...”; a Példabeszédek 11,13, valamint a Példabeszédek 20,19. is ezt a kifejezési használja: „a rágalmazó megjelenti a titkot...”; „Megjelenti a titkot, aki rágalma­zó, tehát aki fecsegő szájú, azzal ne barátkozzál.” A rágalmazó és a fecsegő na­gyon közel állnak egymáshoz. A Sátán fecsegett az angyaloknak, hogy sokkal jobb sorsot biztosít nekik, mint amit Istentől kaptak.

14. vers: „Szíved felfuvalkodott szépséged miatt.” - Lucifer olyan szép volt, hogy erre büsz­ke lett. Úgy gondolom, nagyon fontos figyelembe venni, hogy a történelemben az első bűn nem a gyilkosság és a házasságtörés volt, hanem a gőg, a büszkeség és a lázadás. Milyen kinyilatkoz­tatás van ebben? Afrikában élt egy tanító, akit nem tudtam meggyőzni róla, hogy szüksége van megtérésre. Már belefá­radtam minden érvelésembe, amikor egy szép napon oda­jött hozzám, és azt mondta: „Tudod mit láttam meg? Azt, hogy az első bűn a felfuvalkodottság. Sosem követtem el házasságtörést, de Isten megmutatta, hogy milyen gőgös voltam.” Ez fontos kijelentés volt. Ennek alapján Isten meg­mutatta nekem, hogy az első bűn nem az erkölcstelenség volt, hanem a gőg, a büszkeség, a kevélység az Isten által adott szépségre és bölcsességre.

18-19. vers: „Megfertőztetted szent helyeidet.” - Ebből megtudjuk, hogy ő volt a felelős Isten szent helyeiért az Ádám előtti korban. Rendkívül kiművelt személy, mond­hatni művész volt, aki azután elbukott. Ebben a részben a prófécia múlt időről jövő időre vált át („s többé örökké nem leszel”), és itt látjuk az isteni ítéletet, amely talán még nem teljesedett be egészen.

A tanítás itt véget ér. Néhány nap múlva indul az új tanítássorozat, Szellemi konfliktus címmel, mely nagyjából 150 részből fog állni.