Minden egyes alkalommal, amikor
ellenállunk annak a démoni nyomásnak, amely valamilyen bűn elkövetésére akar
minket kényszeríteni, egyre jobban a felszínre kényszerítjük a démonokat, és
szorításuk fokozatosan csökkenni fog. A „Ne engedj a
kísértésnek”
kezdetű régi himnusznak van egy sora, amely kifejezi a démonok elleni harcnak
egy rendkívüli jelentőségű és nagyon erőteljes igazságát:
A bűnök teljes megvallása és a
szívből átélt megtérés mindig aláássa a démonok jogait. Ezek nélkül azonban
napestig is parancsolhatunk a démonoknak, hogy menjenek ki, minden fáradozás
eredménytelen marad. Valószínű, hogy Jézus ezért számolt le a béna ember
bűneivel (Lukács 5), mielőtt megkísérelte volna, hogy meggyógyítsa őt
bénaságából. A megvallás és a megtérés elmulasztása valószínűleg a sikertelen
szabadító szolgálatok legfontosabb oka.
A személyesen elkövetett bűnök
általi démonizálódás ellen a legjobb védelem az azonnali megvallás és megtérés.
Ha rajtakapnak minket egy bűn elkövetésén, akkor természetes reakciónk az, hogy
megpróbálunk elrejtőzni (lásd például 1Mózes 3) arra irányuló kísérletként,
hogy eltitkoljuk az ügyet Isten elől, az emberek elől, akik ellen vétkeztünk,
vagy mindenki elől. De ha vétkezünk, és utána azonnal odamegyünk az Atyához
igaz megvallással és megtéréssel, és kérjük az ő bocsánatát, akkor folyamatosan
megszüntetjük azt a helyzetet, amelyet a démonok ki tudnának használni. Minél
tovább várunk azzal, hogy odamenjünk Istenhez, annál mélyebben meggyökereznek a
démonok az életünkben, és annál nehezebb lesz kiszabadulni az ellenség karmai
közül.
Vannak emberek, akiknek az a
gondjuk a személyesen elkövetett bűneikkel, hogy a bűnös életstílus annyira az
életük részévé vált, hogy nincsenek is tisztában azzal, hogy bűnt követnek el,
nem is beszélve arról a tényről, hogy a bűnök elkövetése által
démonizálódhattak!
A 139. zsoltár utolsó két
versében, amikor Dávid felkiáltott az Úrhoz, hogy próbálja meg őt és vizsgálja
meg, van-e benne valami gonoszság, leírt egy nagyon fontos imádságot, amelyet
mindenkinek bele kell foglalnia az imádságaiba, aki arra törekszik, hogy
engedelmeskedjen az Úrnak. Mert a szívünk kétségbeejtően gonosz (Jeremiás
17:9), és ha a saját értelmünkre vagyunk utalva, akkor soha nem leszünk
képesek pontosan megkülönböztetni magunkban az igazságot a tévedésektől. Ehhez
csak Isten ismer minket elég alaposan. Csak ő az, akire rá lehet bízni azt,
hogy leleplezzen bennünk minden rosszat (hogy aztán megfelelő módon
leszámolhassunk vele) és megáldhasson minden olyan dolgot, ami jó.
Az elmúlt években nagyon sok
idősebb keresztény felé szolgáltam, akik között voltak jól ismert és
megalapozott szolgálatok tagjai is. A lelkigondozói szoba bizalmas légkörében
megosztották velünk belső problémáikat. Néhányuk szívét összetörte az, hogy
folyamatosan harcolniuk kellett a – gyakran szexuális jellegű –
kísértésekkel, amelyekkel szemben tehetetlennek bizonyultak. Ezek az emberek sok
esetben soha nem értették meg, hogy nem egyszerűen olyan kísértésekkel harcolnak,
amelyek kívülről vagy bukott testi természetükből származnak, hanem a bennük
lévő démonokkal küszködnek, amelyeket soha nem ismertek fel. Lehetetlenség
olyan ellenséggel megküzdeni, amelynek még a személyét sem ismertük fel!
Mennyire örülhet a Sátán, amikor
a keresztényeknek azt tanítják, hogy ők nem lehetnek démonizáltak! Nincs még
egy tanítás, amely ekkora jogokat adna az ellenségnek ahhoz, hogy észrevétlenül
és ellenállás nélkül járjon Isten szentjei között. Micsoda megkönnyebbülést
jelent, amikor valaki felismeri, hogy azok a gondolatok és kísértések,
amelyekkel már évek óta küszködik, olyan forrásból származnak, amellyel
szabadulás útján le lehet számolni!
Amikor ezek az emberek elmondják
életük egész történetét, általában kiderül valamilyen szexuális bűn, amelyet
korábban elkövettek, és amellyel leszámoltak megvallás és megtérés által („minden a vér alatt van”
–
mondják ők!), de amellyel soha nem foglalkoztak a megtisztulás és a szabadulás
szempontjából. Csak nagyon ritkán fordul elő, hogy olyan embert részesítek
lelkigondozásban, akinek nincs semmiféle szexuális problémája. Az ajtó
felnyitása nagyon fájdalmas lehet, és ehhez nagyon nagy alázatra és őszinteségre
van szükség, de ilyen radikális szolgálat nélkül az érintett személynek a
belülről származó démoni nyomás alatt kell élnie élete egész hátralévő
idejében.
Jézus azt parancsolta az
egyháznak, hogy űzzék ki a démonokat. Milyen szomorú lehet az Úr, amikor azt
látja, hogy Isten szentjei fel nem ismert démonokkal küszködnek, pedig Jézus
kiontotta az ő vérét azért, hogy meg lehessen törni mind a bűntudatot, mind
pedig a bűn hatalmát. Azzal a ténnyel is gyakran találkozunk, hogy az emberek
testi betegségeinek nagy része azon démonok tevékenységének hosszú távú
következménye, amelyek még fiatal korukban bejutottak az életükben valamilyen
bűn miatt, és mivel nem ismerték fel őket, szétmorzsolták létük alapjait.
Minden bűnnel ugyanolyan módon
kell leszámolni, de rájöttünk arra, hogy vannak a bűnöknek olyan területei,
amelyek annyira fontosak a démonizálódás szempontjából, hogy ezekkel külön
címszavak alatt foglalkozunk.