Zsidó 11,1
A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés.
A hit ad valóságot a reménylett dolgoknak. Látjátok, hogy a reménységnek nincsen tulajdonképpeni valósága. A hit ad valóságot azoknak a dolgoknak, amelyeket remélünk. Más szavakkal: Isten Igéje azt mondja, hogy a hit megragadja a remény irrealitásait és realitássá teszi azokat. Tudjuk, hogy a hit Isten Igéjéből nő ki, mert a Róma 10,17-ben ez áll: „Azért a hit hallásból van, a hallás pedig Isten Igéje által.” Egy másik fordításban azt olvassuk: „A hit egy meghatalmazó okirat, hogy az a dolog, amelyben erősen reménykedsz, végül is a tiéd lehet.” Hadd illusztráljam: reménykedsz abban, hogy lesznek anyagi javaid, hogy eleget tudj tenni a fizetési kötelezettségeidnek. De a hit adja a bizonyosságot, hogy meglesz a pénzed, amikor kell. Reméled, hogy lesz elég testi erőd, hogy el tudd végezni a munkád, de a hit azt mondja: „Isten az életem erőssége [ereje], kitől féljek?” Más szavakkal: a hit mindig ugyanazt mondja, amit Isten Igéje.
A hitetlenség tulajdonképpen Isten Igéje ellen foglal állást. Szomorú, hogy nagyon sok hívő beszél hitetlenül, és ezáltal tulajdonképpen szembekerül Isten Igéjével. Ugyanakkor viszont csodálkozik, hogy az Ige nem működik az életében. Nem is fog működni, ha ellene tevékenykedsz, ellene foglalsz állást. Ha azt akarod, hogy Isten Igéje működjön számodra, akkor mellé kell állnod. Legjobb módszer, hogy megállapítsuk, egy dolog valójában mi is, ha azt határozzuk meg előbb, hogy mi nem. Amikor meghatározod, hogy „mi nem” az a dolog, azonnal világosabban kezded látni a körvonalait. Ezt követjük ezekben az esetekben is.
Először tehát: a hit nem reménység. Ezt fejtettem ki az előző fejezetben. Mégis, amikor megkérdezek embereket, mielőtt imádkozom értük:
- Meggyógyulsz? Betöltekezel Szent Szellemmel, amikor rád teszem a kezem és imádkozom?
A legtöbbször azt mondják:
- Igazán remélem, Hagin testvér.
Erre mindig azt válaszolom:
- Nem, nem, biztosan nem; mert ezeket hit, és nem reménység által kaphatod meg Istentől.
Mások meg azt mondják:
- Nagyon akarom.
Akarhatsz egy új Cadillac-et is, de ez nem jelenti azt, hogy meg is kapod.
Látjátok, a puszta akarás még nem végzi el a munkát. Ha csak akarnunk kellene ahhoz, hogy kapjunk valamit Istentől, akkor már mindenünk meglenne, azonnal megkapnánk. De nem a reménység, sem nem az akarás, hanem a hit az, amely elvégzi ezt a feladatot.
Isten nem ad neked semmit, amikor reménykedsz. A Bibliában sehol sem mondja Isten, hogy amikor imádkoztok, reménykedjetek, és megkapjátok. Ellenben azt mondja a Márk 11,24-ben: „...Amit könyörgéstekben kértek, higyjétek, hogy mindazt megnyeritek, és meglesz néktek.”
Azaz, amit könyörgéstekben kértek, mindazt meg is kapjátok, ha hisztek. Tehát nem reménységről van szó, hanem hitről.
Szeretném megvilágítani a két dolog közötti különbséget, hogy megtudd, hiszel-e vagy reménykedsz. Pontosan meg lehet ezt állapítani, mert a reménység jövő idő, mindig a jövőbe néz. Az Egyházról áldott reménységünk van, de látjuk, hogy ez a jövőre szól. Krisztus visszajövetele, az elköltözött szentek feltámadása, az élő szentek elragadtatása, mind-mind jövő a számunkra. De ha gyógyulást keresel, az már nem a jövőre szól; nem a jövőben akarsz meggyógyulni, hanem már most, különösen, ha erős fájdalmaid vannak. Ha a Szent Szellemet kívánod; nem a jövőben akarsz betöltekezni azzal, mert ameddig halogatod, az addig a jövőben van, és ott is marad. Most akarod ezeket. Ha a megtérés van napirenden; nem a jövőben akarsz megtérni. Lehet, hogy már túl késő lesz. Beszélgettem emberekkel a megtérésről, és volt olyan, aki azt mondta; reméli, hogy egyszer megtér. De könnyek között mondhatom, hogy néhányan közülük már a pokolban vannak. Megtérés nélkül hagyták el ezt a világot, mert az a megtérés, amelyet csak remélnek, sosem válik valóra.