2016. október 27., csütörtök

Derek Prince - A szabadulás alaptanításai 9.

A negyedik terület: a szex.

Mivel az egyházakban gyakran hallgatnak erről, akinek a nemiség terén van problémája, az pszichiáterhez fordul. A pszichiáter pedig közli: "Asszonyom, Önnek a bűntudat a problémája. S ezt az Ön vallása okozza. Hagyja ott a vallását, és meg fog szűnni a bűntudata." (Persze, azért nem mindegyik pszichiáter mondja ezt. Viszont én magam is azon a véleményen vagyok, hogy ha már ott ülsz tíz éve egy gyülekezetben, és még mindig bűntudatot érzel, akkor csakugyan a vallásoddal van baj. A helyedben ilyen esetben áttérnék egy másik vallásra, ha az eddigi vallásod csupán annyit tudott adni, hogy meghagyott a bűntudatodban.)

A szexualitásról is kell tehát beszélni. A legfontosabb tudnivaló az, hogy ez nem valami gonosz dolog. A nemiség jó. Legelőször ezt az alapvető félreértést kell tisztázni. Isten nemiséggel rendelkező lénynek teremtette a férfit és a nőt. S a teremtés befejeztével azt mondta Isten, hogy minden igen jó. Ebben pedig a nemiség is benne volt. Az egyház egyik nagy problémája az, hogy kevés őszinte szó esik a szexről. Szégyenlősködünk, prűdek vagyunk, s ez a magatartás táptalaja a problémáknak.

Véleményem szerint minden kényszerítő erejű szexuális tévelygés démonikus. Kivétel nélkül. Az önkielégítés, a házasságtörés, a paráznaság, a férfi és női homoszexualitás, a férfiatlanság és minden undorító perverzió. Ezek mindegyike démonikus. Nem szégyenkezned kell miattuk, hanem légy azon, hogy megszabadulj tőlük. 

Az ötödik: a szenvedélyes vágyak és kívánságok csoportja.

Ebbe a csoportba vehettük volna a szexualitást is, azonban az egy olyan fontos terület, hogy külön választottam. Perverz vágyak és vonzalmak. Hiszem, hogy eredetileg minden kívánság egészséges volt. A bűn és a démoni erők miatt azonban ezek eltorzultak, egészségtelenné és pusztítóvá váltak. Az 1János 2:16-ban van szó a test kívánságáról és a szemek kívánságáról. Van olyan démoni erő, amely a szemet uralja. Egyes férfiak csak egyféleképpen tudnak a nőkre nézni, s egyszerűen képtelenek ezen változtatni. A démon a szemükre összpontosít.

Ahogy arról már volt szó, a falánkság nagyon világos példája az eltorzult kívánságoknak. Imádkoztam egyszer egy hölgyért Chicagóban, aki 70 mérföldet autózott hóviharban, csak azért, hogy végre megszabadulhasson. Egy pünkösdi pásztornak a lánya volt. Mint sokan mások az övéhez hasonló helyzetben, ő is fellázadt a szülei és azok vallása ellen, hozzáment egy hitetlen férfihoz, és nagy nyomorúságba jutott. Három gyermeke volt. Eljött és megszabadult a falánkság démonától. Utána azt mondta nekem: "Mister Prince! Nekem senki nem mondhatja, hogy ez nem valóságos. Ez ugyanolyan valóságos, mint a terhesség. Meglehetősen hasonlít is hozzá. Én pedig tudom, hiszen háromszor is voltam terhes." Aztán elmesélte, hogy ez a falánkság olyan elemi erővel kényszerítette, hogy még a saját gyermekeinek a tányérjáról is elvette, és megette az ételt, pedig tudta, hogy azoknak nagyobb szükségük lenne rá, mint neki.

Beszélnünk kell ezekről a függőségekről. Ezek általában valamilyen csalódásból, frusztráltságból nőnek ki. Olyanok, mint az ágak egy fa törzsén. És ha csak a függőségekkel foglalkozol, azzal még nem oldottad meg a problémát. Vegyük például az alkoholt, és a falánkságot. Adva van egy templomba járó feleség, akit rendszeresen megcsal a férje, aki még a családjával sem törődik, nem ad haza elég pénzt a feleségének, és így tovább. Az asszony frusztrálttá válik. Valamilyen feloldódást keres, és így odamegy a bárszekrényhez, és inni kezd, s végül alkoholista lesz. Egy másik feleség viszont az Isten Egyháza nevű, újjászületett keresztényekből álló felekezetbe jár. Az ő férje is ugyanezt műveli, mint az előző asszonyé, csakhogy a bárszekrény nála szóba sem jöhet. Hova megy tehát? A hűtőszekrényhez. És bánatában elkezd enni. Ez alig különbözik az alkoholizmustól. És mind a két esetben csak akkor tudsz rajtuk segíteni, ha elbánsz az alapproblémával, amit a férjükhöz való viszonyuk jelent.