2016. április 11., hétfő

Példabeszédek 30:1-9.

1. Águrnak, Jáhé fiának szavai. Beszéd. Úgymond a férfi Itiélnek, Itiélnek és Ukálnak. 
2. Bizony tudatlanabb vagyok bárkinél, és emberi értelmem nincs nekem; 
3. s nem tanultam bölcsességet, és a Szentnek megismerését nem tudom. 
4. Ki szállt fel az égbe és szállt alá; ki gyűjtött szelet a markába; ki kötött vizet ruhájába; ki állapította meg a föld végeit mind? Mi a neve, és mi fiának neve, hogyha tudod? 
5. Istennek: minden szava salaktalan, pajzsa ő mind a benne menedéket keresőknek. 
6. Ne tégy hozzá szavaihoz, nehogy rád czáfoljon és hazugnak bizonyulj. 
7. Kettőt kértem tőled, ne vond meg tőlem, mielőtt meghalok. 
8. Hamisságot és hazug szót távoztass tőlem; szegénységet vagy gazdagságot ne adj nekem, eledelül add nekem kiszabott kenyeremet: 
9. nehogy jóllakjam és tagadóvá lennék s mondanám, ki az Örökkévaló; s nehogy elszegényedjem és lopnék s megsérteném Istenemnek nevét.

IMIT fordítás (Az IMIT Bibliát, 1898-1907 között jelentette meg az Izraelita Magyar Irodalmi Társulat. Zsidó rabbik által fordított Ószövetség magyarul.)