(22,16) A héber szövegben itt „mint oroszlán" szavak vannak, de így nem volna érthető ez a rész. Régi változatokban és egyes kéziratokban ezt a szót találjuk: „átlyukasztották".
(22,22) A 22. verstől kezdve a zsoltár a megfeszítéstől a feltámadás felé fordul; ezek a szavak Jn 20,17-ben teljesedtek be; „menj el az én atyámfiaihoz és mondd nekik..." stb. A feltámadott Krisztus hirdeti testvéreinek az „Atya" nevét.
(22,26) A 26-31 versek elmondják a zsoltárban eddig leírt szenvedés és szabadulás következményeit, amik kétségkívül igazolják, hogy valóban a Messiásra vonatkozó szavak ezek. Egy csupán emberi lényről nem lehetne azt mondani, hogy szenvedése és az ezt követő szabadulása által nyomorultak és gazdagok egyaránt esznek és megelégednek (27.30. v.), hogy ezáltal megtér az Úrhoz a föld minden határa (28. v.), hogy végül a halottak is mind térdet hajtanak előtte (30. v.), és hogy egy új nép születik (32. v.). Lásd a Zsolt 23-24-et, mint a következő messiási zsoltárokat.