2011. november 15., kedd

Kenneth Hagin: Bibliai hit - Mit jelent szívvel hinni? 15.

Ám az ördög jó matematikus. A legnehezebb küzdelmeim, harcaim éjszaka voltak. Miután lefeküdtem aludni, megszólalt: „Nos fiú, ennyi és ennyi napod van hátra. Ne felejtsd el, mit mondott a doktor: mindössze 90 nap.” Minden éj­szaka elmondta, mennyi van még hátra. Néha órákig gyötrődtem, hogy ezeket a képzeteket elhessegessem és ez nem volt mindig könnyű. Emlékszem, egy­szer talán egy órát sem aludtam egész éjszaka a harc miatt. De hála Istennek, hogy mégis lehetséges lerontani az okoskodásokat és minden magaslatot, amely Isten ismerete ellen emeltetett, és lehetséges foglyul ejteni minden gon­dolatot a Krisztusban. Tehát minden gondolatot foglyul ejtünk, hogy engedel­meskedjék az Igének, és Krisztus az Ige. Így elkezdtem aszerint gondolkodni, amit az Ő Igéje mond, és azt mondtam: „Nem ördög, én tisztelem és nagyra ér­tékelem a doktort, sőt jobban becsülöm, mint bármelyik másik orvost. Egy nap eljött, leült az ágyam szélére és elmondta az igazat; hogy sem ő, sem más or­vos nem tehet semmit, hacsak egy magasabb erő be ne avatkozik. De nem az számít, hogy egy magasabb erő beavatkozik-e vagy sem, hanem hogy hiszel-e Istenben. Értékelem, hogy őszinte volt, nem kertelt. Nagyra becsülöm tehát, és mindazt, amit értem tett. Soha nem számított fel egy pennyt sem, és mindig jött, amikor hívtuk. De én az Ige világosságában járok, és az Ige azt mondja, hogy Isten meghallgatott; én meggyógyultam. Az Ige azt mondja, hogy én már megkaptam a gyógyulásom, és én hiszek az Igében.”

Barátaim, ez nagyon fontos: ha hitben akarunk járni, akkor az Igének minden­nél nagyobb tisztességet kell adnunk, és mindenek fölé kell rendelnünk, legyen az bármilyen tudomány: akár a miénk, akár valaki másé. Emlékeznünk kell ar­ra, hogyha teljes szívünkkel bízunk Istenben, akkor csendesség és békesség költözik a szellemünkbe. A Zsidó levél írója azt mondja: „Mert mi, hívők, be­megyünk a nyugodalomba.” Amikor Isten azt mondja az Ő Igéjében, a Filippi 4,19-ben: „Az én Istenem pedig be fogja tölteni minden szükségeteket az Ő di­csőségének gazdagsága szerint a Krisztus Jézusban” -, akkor mi tudjuk a szel­lemünkben, hogy mindaz, amire szükségünk van, meglesz, és nem aggodal­maskodunk, nem idegeskedünk. Mert ha aggódunk, idegeskedünk, akkor nem hiszünk. Szívünk felbátorodik, ahogy az Igét olvassuk. Ahogy elmélkedünk rajta, bizonyosságunk elmélyül. Ez a bizonyosság a szellemünkben független a mi emberi okoskodásunktól, tudásunktól. Sőt ellentmondhat az emberi okosko­dásnak, ellentmondhat a fizikai bizonyítékoknak is. de a szívvel való hit azt je­lenti, hogy függetlenül attól, amit a test mond, hiszünk. Ezt gyakoroltam mint baptista és mint teljes evangéliumi prédikátor is, és mindenkor bevált. Isten Igéje beválik, bárki is légy.