2011. november 30., szerda

Kenneth Hagin: Bibliai hit - Hogyan szabadíthatod fel a hited? 3.

Azt hiszem, sokkal többet érhetnénk el egy kis bölcsességgel. Nem harcolunk senkivel, csupán világosságra hozzuk az igazságot. 1942-ben olvastam egy cikket a „Pünkösdi Evangélium” című újságban egy szolgáló-testvérről, aki rengeteg római katolikust nyert meg Krisztusnak itt Amerikában. Ő mondta: „Először is; sohasem mondom nekik, hogy valamit rosszul csinálnak. Nem jó vallási dolgokban vitatkozni, merő időpocsékolás. Megkeresem azt a pontot, ahonnan könnyen megértetem magam velük. A római katolikusok esetében ez a pont: Mária. Azzal nyerem meg a figyelmüket, hogy azt mondom nekik, job­ban hiszek Máriában mint ők. Ezt nem értik, így odalapozok az Apostolok cse­lekedeteihez és megmutatom, hogy Mária ott volt a felházban és betöltekezett Szent Szellemmel. Én is követtem őt, betöltekeztem Szent Szellemmel és szó­lok nyelveken. Ahogy megértik, hogy Mária ott volt a felházban ők is készek odamenni. Nem merem elmondani nekik, hogy előbb meg kell térniük, csak azt kérem, hogy térdeljenek le - azt nem bánják -, így tehát imádkozunk. Elmondatom velük először a bűnösök imáját, azután pedig azonnal a Szent Szellem keresztségért imádkozom, hogy nyelveken szóljanak. Ha ez megtörtént, már jó úton vannak.” Ez aztán bölcsesség, nem? Olyan bölcseknek kell len­nünk, mint a kígyó és olyan ártatlanoknak mint a galamb. Az utolsó gyülekezetben, amelynek pásztora voltam, meglátogattam egy há­zaspárt, ahol a feleség már megtért, a férj még nem. Hívtam őket a gyülekezet­be, de a férfi nem akart eljönni, bár régebben látogatta az összejöveteleinket. Annyira ellentmondásos volt, hogy arra gondoltam, talán tettem vagy mond­tam valamit, ami visszatetszést keltett benne, ezért elnézést kértem.

· Nem, nem Hagin testvér - mondta -, nem ön miatt van. Elmondhatom, miért nem megyek. Ha elmennék a gyülekezetbe, megtörténhet, hogy meggyőződés­re jutok.

· De hisz éppen azt akarjuk - szóltam.

· A feleségem - folytatta - épp ma a reggelinél kérdezte, hogy miért nem tér­tem még meg. Ő még nem tudja, és kérem, ne is mondja el neki, de már hetek­kel ezelőtt leszoktam a káros szenvedélyeimről, azonban mindig visszaesem. Megpróbáltam, de semmi értelme sincs az én odamenetelemnek. Nekem egy­szerűen nem megy.

Az igazság azonban az, hogy semmit sem kellett volna feladnia vagy abba­hagynia ahhoz, hogy megtérjen. A rómaiakhoz írt levélben az áll: „Mert ha a te száddal vallást teszel az Úr Jézusról, és szívedben hiszed, hogy az Isten feltá­masztotta Őt a halálból, megtartatol.”

Ez tehát az igazi megvallás, melyet a bűnösnek tennie kell. Eddig a Sátánt szolgálta. Isten szemében egyetlen bűne van, hogy Jézus Krisztust, mint Meg­váltót és Urat elutasította. Isten azt kívánja, hogy vallja meg Jézust Úrnak. Ez a valóságos megtérés. Ez a valóságos hit. Azt kell megvallania, hogy Jézus Krisztus Úr és az ő Megváltója. Hagynia kell, hogy Jézus uralja a mindennapi életét. Megvallani, hogy Jézus az Úr: ez az evangélium szíve. Figyeljétek meg: „...ha a te száddal vallást teszel.” Tehát hangos megvallásra van szükség, az aj­kaknak formálniuk kell a szavakat. Ez a megvallás nemcsak a megtérő sze­mély érdeke, de szükséges a körülöttünk levő világ és a Sátán miatt is, aki mindaddig uralkodott a bűnös életén.