2011. november 4., péntek

Megvallások - Ha bölcsességre és vezetésre van szükség (Capps)

  • János 16, 13; Jakab 1, 5: „Az igazság szellem bennem lakik, megtanít mindenre, és elvezet minden igazságra. Ezért megvallom, hogy tökéletes tudásom van minden helyzetben és minden körülményben, amellyel csak találkozom. Mert Isten Bölcsessége van bennem.”
  • Példabeszédek 3. 5: „Bízom az Úrban teljes szívemmel, és nem a saját értelmemre támaszkodom.”
  • Példabeszédek 3, 6: „Minden utamban elismerem Őt, és Ő igazgatja ösvényemet.”
  • Zsoltárok 119, 105: „Isten Igéje lámpás a lábaimnak, és világosság az ösvényemen.”
  • Zsoltárok 138, 8: „Az Úr tökéletességre viszi a velem kapcsolatos dolgokat.”
  • Kolossé 3, 16: „Hagyom, hogy Krisztus Beszéde gazdagon lakozzon bennem minden bölcsességben.”
  • János 10, 4-5: „Követem a Jó Pásztort, és ismerem a hangját, az idegen hangját pedig nem követem.”
  • 1 Korinthus 1, 30; és 2. levél 5, 21: „Jézus lett az én bölcsességem, igazságosságom, megszentelődésem és megváltásom. Ezért megvallom, hogy Isten bölcsessége van bennem, én pedig Isten igazságossága vagyok Krisztus Jézusban.”
  • Kolossé 1, 9: „Tele vagyok Isten akaratának ismeretével, minden bölcsességben és szellemi értelemben.”
  • 2 Korinthus 5, 17; Efézus 2, 10; 1 Korinthus 2, 16: „Új teremtmény vagyok Krisztusban, az Ő Krisztus Jézusban teremtett keze munkája vagyok. Ezért Krisztus értelme van bennem, és Isten bölcsessége formálódik bennem.”
  • Kolossé 3, 10: „Levetkőztem az óembert, és felöltöztem az újembert, amely megújult annak képmása szerinti ismeretében, aki teremtett engem.”
  • Efézus 1, 17-18; Róma 12, 2: „Veszem a bölcsesség és kijelentés Szellemét az Ő ismeretében, és az értelmem szemei megvilágosodnak. Nem alkalmazkodom ehhez a világhoz, hanem átváltozom az elmém megújulása által. Az elmémet Isten Beszéde újítja meg.”