2011. november 26., szombat

Jack W. Hayford: Városaink és településeink elfoglalása 2.

A mélyen átérzett, szenvedélyes és kitartó közbenjáró ima nemcsak leoldozza az emberi életekről a bűn szorítását, ha­nem újfajta érzékenységet szül Isten népében a Szent Szel­lem iránt. Ennek következtében elindítja őket abban a szol­gálatban, amely segít a város szükségben és fájdalomban lévő lakóin. A Jézus nevében végzett könyörületes szolgálat elke­rül­hetetlenül nyitottságot munkál ki a világias gondol­ko­zású emberekben, készséget, hogy meghallgassák a Krisz­tus­ban való élet üzenetét és ismét figyeljenek rá. Ha a sötétségben lévő emberek szeretetet kapnak és szolgálnak feléjük, kész­sé­gesebben veszik fontolóra az igazságot.

Velünk is így kezdte a Szent Szellem.
Egy reggel felébresztett, és amit mondott, az nagyon ha­sonlított a Józsuéhoz intézett szavakhoz: „Hívd az em­be­re­­ket imádkozni a városért; olyan hatalmas imára, amilyet még nem láttak!” Ennek következtében hetente százak jön­nek el hétvégi és hétköznapi imaszolgála­tainkra, hogy hos­sza­san könyörögjünk városunkért. Bár az embereknek nem kell feltétlenül egy meghatározott helyre, például a kápol­nánk­ba jönniük az imádkozás idejére, egy ilyen gyü­le­ke­ző­hely az Isten tervében szereplő szellemi földren­gés epicent­rumává válhat. Az imaössze­jöveteleknek az a faj­tá­ja, amit például az Apostolok Cselekedeteinek 4. része mutat be, megrázhatja az embereket egymástól elválasztó fa­la­kat és le­­rombolhatja azokat a láthatatlan sátáni épít­ménye­ket, ame­lyek a város lakói fölé tornyosulnak (Ap. Csel. 4:23-31.).
Amikor először éreztem Isten hívását, hogy beszéljek az ilyen ima szük­sé­ges­sé­gé­ről, városunkat a pusztulás szélén lát­­tam. Mennyire hasonlóan szólt Isten Józsuéhoz! „Pusz­­tu­lásra ítéltem ezt a várost és mindent, ami benne van - csak a parázna Ráháb marad életben” (Józsué 6:17.).
Felismertem, hogy ez a „pusztulás” nem végzetes földren­gés­re utal (Los Angeles híres arról, hogy gyakran fenye­getik „próféták”). Egészen világosan láttam, hogy nem kell nyol­cas erősségű földrengésre vagy óránként 200 mérföldes se­bes­ségű tornádóra, vagy arra számíta­nunk, hogy száz láb magas szökőár árasztja el városunkat. Már rombolják külön­böző dolgok belülről.

Betegség dühöng körülöttünk: mindenféle kór, fertőzés és fájdalom.
Halál leselkedik ránk számtalan ajtón át, mint az ön­gyil­kosság, a gyilkosság és az abortusz.
Általános az elkeseredés, növekszik a reménytelenség, az emberek vágyai és álmai semmivé olvadnak a szemük előtt.
A kiábrándultság mélyül; a szülői kapcsolatok elsza­ka­dá­sával a gyermekek látják otthonaik összeomlását.
Csalódás tarol le embereket; üzletek omlanak össze, szer­ződéseket szegnek meg.
Tisztességtelenség. Csalás. Válás. Csüggedés. Pusztulás!

Egyik városból a másikba költöznek az emberek, mert azt gondolják, hogy ez megoldja problémáikat - az élettel, az ott­hon­nal, a feleséggel, a gyermekekkel, a munkával kap­cso­latos kiábrándultságukat -, de az új helyen csak azt tapasz­talják, hogy külsőleg minden más, de alapjában semmi nem változott.
Még több csalódás. Még több pusztulás. Még több csalás. Újabb pusztulás, de egy másik városban. Mindezek között nő a jövőbe vetett remény.
Az Úr elhív egy népet, amely imádkozva járja körbe váro­sait. Ha megteszik, látni fogják a falak leomlását, amelyeket a pokol épített az egészséges otthonok és boldog családok ellen. Isten ereje össze tudja zúzni a sötétséget, amely össze­zúzza a családokat!

Isten képes a démoni erőket menekülésre kényszeríteni és a Szent Szellem ereje által kivezé­nyelni az Ő igazságát kép­viselő szent hadakat. Kész megmenteni városaink Ráháb­jait - azokat az embereket, akik csak azért élnek bűnben, mert soha senki nem beszélt nekik az Ő igazi szeretetéről.
Ráháb egy prófétikus üzenet. Ez a jerikói parázna egy azok közül az éhező lelkek közül, akik a te városodban laknak és keresik az igazságot.
A „Ráháb” héber eredetű név, ami ezt jelenti: „széles hely, tágas.” Ez valahogyan az üres szíveket példázza, amelyek szélesre vannak tárva bármi előtt, amit az élet hozhat a szá­mukra. Bár ő prostituált volt, amikor az izraeli kémek az ott­honába mentek, Ráháb ismerte el elsőként, hogy az ő Istenük hatalmasabb minden más istennél. Bár egy pogány kultúra doktrínáinak és saját bűneinek csapdájában élt, nyi­tott volt arra a tényre, hogy van Valaki, - egy nagyobb Isten - az Élő Isten, aki jobb minden általa korábban ismert do­lognál.
Ráhábot nyitottsága mentette meg, de ezen túl egy megra­ga­dó történet is kibontakozik. Máté Evangéliuma Ráhábot (aki, miután megmenekült, egy, a Júda törzséhez tartozó fér­fihoz ment feleségül) a mi Urunk Jézus, a Messiás egyik közvetlen ősének nevezi (Máté 1:5.).
Vajon hány olyan ember lehet a te városodban, aki ugyan­olyan nyitott, mint Ráháb és aki, ha az imádság lerombolná a falakat, válaszolna Jézusnak és csatlakozna Hozzá?

Fogjuk meg egymás kezét, és imádkozzunk városainkért! So­ha ne mondjunk le róluk!
Ezt le kellett írnom. És meg kellett hívnom téged is erre a kalandra. Ha biztosítva akarod látni a saját jövődet, öntsd ki a szívedet imában azokért, akiknek a jövője még kockán forog!
Valami történik Isten gyermekei között. Valami történik a városokkal és a településekkel. Ez a valami most történik. Két királyság küzd a város lelkéért. Még nem késő megszerezni a győzelmet, ha korán felke­lünk. A városok is megérdemlik, hogy legyen jövőjük. A városok azonban nem tudnak a saját jövőjükről gondos­kodni.
Józsué gyermekei - keljetek fel!