Tehát barátaim, nem ismerhetjük meg Istent emberi tudás által, sem a mi emberi értelmünkkel. Isten csak a szellemen keresztül nyilatkoztatja ki magát nekünk. Amikor most „szellem”-et mondtam, nem a Szent Szellemre gondoltam, hanem az ember szellemére. Az ember szelleme lép kapcsolatba Istennel, mert Isten Szellem. Tudjuk már, hogy a szellemi dolgok ugyanolyan valóságosak, mint az anyagi dolgok. Isten éppen olyan valóságos személy, mintha fizikai-testben élne, noha nem abban él. Ő Szellem. Jézusnak jelenleg van fizikai teste, egy „hús és csont” teste, de nem „hús-vér” teste.
Emlékezzetek vissza, hogy feltámadása után megjelent a tanítványoknak, akik azt hitték, valami szellem vagy árny. Erre Jézus azt mondta: „Tapogassatok meg, mert a szellemnek nincsen húsa és csontja.” És emlékezzetek arra, amikor Péter és a többiek elmentek halászni, és nem sokkal később meglátták Jézust a parton, aki szólt hozzájuk. Ők odamentek, az Úr pedig halat sütött a tűzön és velük evett. Neki most is van fizikai teste, feltámadott, hús és csont fizikai teste van. De Jézus az ő fizikai testében, most a mennyben, nem valóságosabb, mint a Szent Szellem, vagy Isten, az Atya. Isten Szellem. Most sem azt mondtam, hogy Isten „szellemiség”. (Vannak, akik azt hiszik, hogy Isten „szellemiség”. Úgy értik, hogy valamiféle személytelen, transzcendens befolyás.) Nem. Isten Szellem. Ez nem az jelenti, hogy nincs szellemi formája. Az angyalok is szellemek, ahogy a Biblia mondja, mégis van formájuk, azaz van szellemi testük.
Olvastam az Ószövetségben, hogy Isten prófétája szabadulást prófétált akkor, amikor a várost körülvette az ellenség. Még a szolgája is megdorgálta, mire a próféta így szólt: „Istenem, nyisd meg az ő szemeit.” Nem a fizikai szemeiről beszélt, hanem a szellemi szemeiről. És amikor Isten megnyitotta a szolga szellemi szemeit, akkor tüzes angyalokat, tüzes lovagokat, tüzes szekereket látott a város körül. Néha ezek a szellemi lények Isten akarata szerint az anyagvilágban is formát ölthetnek, és ilyenkor láthatod őket, különben nem. A Biblia azt mondja, hogy Isten Mózessel szemtől-szemben beszélt. (Az angol kifejezés szerint „arcról arcra”.) Ebből tudjuk, hogy van arca. Isten szólt Mózeshez, s noha ott volt a felhő, és ő nem láthatta Isten arcát, mégis szemtől-szembe beszéltek egymással. „Nem láthatsz meg engem élve.” -mondta Isten, de: „Elrejtelek a sziklahasadékban és hátulról megláthatsz engem.” Szeretném, ha megértenétek, hogy Isten Szellem, de nem kevésbé reális azáltal, hogy szellem, mint amennyire akkor lenne, ha fizikai testben élne. Jézus, fizikai testben jelenleg a mennyben van, de nem valóságosabb ott, mint a Szent Szellem vagy mint az Atya. A szellemi dolgok ugyanolyan valóságosak, mint az anyagiak. Szeretném ezt átadni nektek.
Az 1 Péter 3,4 a mi szellemünket a „szív elrejtett emberé”-nek nevezi. Figyeljétek meg, hogy ismét a „szív” szót használja. A belső embert, a szellemet nevezi elrejtett embernek. Ez tehát a szív, a szellem embere. El van rejtve a fizikai, természetes ember elől. A természetes ember nem tudja, hogy ott van, de mégis ott van, sőt ő a valóságos ember. Új pszichológiára van szükségünk. Bár ne is nevezzük pszichológiának, nevezzük inkább spiritológiának - nem spiritizmus! -, mert a pszichológia csak az emberi lélek működését vizsgálja, ahogyan az érzékelésen keresztül ezt vizsgálni tudja, és ebből áll az egész tudomány. Minden pszichológiai könyvet ki kell cserélni úgy tíz évenként, mert csak az emberi tudás és elmélet tárházai.
A Róma 7,22 a szellemet „belső ember”-nek nevezi, tehát ez a belső ember, illetve az „elrejtett ember” az emberi szellem isteni meghatározása. A valóságos ember szellem; van teste és lelke. így lehet megkülönböztetni ezeket az alkotóelemeket: szellemével kapcsolódik a szellemvilághoz, lelkével kapcsolódik az érzelmi-értelmi világhoz, testével kapcsolódik a fizikai világhoz.