1908-ban  Florence  Crawford  szakított Seymourral és számos gyülekezetet magával vitt. Azt állította, hogy az ébredés  központja  áttevõdött  az  oregoni Portlandbe és Los Angeles többé emlék csupán.1911-ben William Durham érkezett Los Angelesbe az illinois-i Chicagóból, és a megszentelõdés befejezettségérõl szóló tanításával megpróbálta újraindítani az ébredést. Rövidtávon eredményesnek bizonyult ugyan, de egy év múlva meghalt, s így nem ért el egyebet, mint hogy megosztást keltett a Los Angeles-i gyülekezetek körében.
Mások  1913-ban,  a  Los  Angeles-i Apostoli  Hit  Világtalálkozón  azzal  próbáltak új lendületet adni az ébredésnek, hogy  kihirdették:  az  apostoli  bemerítés akkor érvényes csupán, ha Jézus Krisztus nevében történik (Cselekedetek 2:38). A városbeli  keresztények  megosztásán  kívül  ennek  a  beavatkozásnak  sem  volt más eredménye. Szomorú módon valamennyi  ilyen  próbálkozás  aláásta  a  Los Angeles-i  ébredés  rasszizmus-ellenes jellegét.   E   kudarcok   következtében Seymour  üzenete,  miszerint  Jézus  vére „összemosta” a bõrszíneket, sokak szemében hitelvesztetté vált.
Seymour  hûségesen  felügyelte  a kezdeteket, ám az ébredés késõbb túlnõtt  gyülekezete  falain.  Pásztori  szolgálatát  1922.  szeptember  28-án  bekövetkezett haláláig folytatta. Ekkor felesége, Jennie Evans (Moore) Seymour vette át feladatait.
Seymour halálát követõen a gyülekezet taglétszáma nem változott jelentõsen, s  a  néhány  tucat  hívõ  mindegyike afroamerikai  volt.1930-ban  újabb  betolakodóval kellett megbirkóznia a Missziónak. Ruthford Griffith 1930-ban érkezett a Misszióhoz és 1931-ig maradt. Megpróbálta megfélemlíteni Jennie Seymourt és híveit, valamint átvenni az irányítást a gyülekezet fölött. Beköltözött a gyülekezet  épületébe  és  önkényesen  felújítási munkákba kezdett. Amikor a gyülekezet számon  kérte  ezért,  Griffith  beperelte õket. A bíróság végül Griffith javára döntött, és a gyülekezetet az ingatlan eladására  kötelezte.  A fellebbezést  követõen azonban  a  bírósági  határozat  végül Seymour asszonynak kedvezett.
Végül  az  épületet,  amely  1906  és 1909  között  történelmi  eseményeknek volt helyszíne, 1931 júliusában rombolták  le,  mert  ellepték  a  termeszek.
Seymour asszony 1936. július 2-án halt meg és a Los Angeles-i Evergreen temetõben helyezték nyugalomra. Egy 1936-ban  megjelent  térkép  már  csupán  üres telekként jelöli azt a helyet, mely egykor Isten az egész keresztény világot átformáló munkának volt tanúja. De az Azusa utcai  ébredés  története  nem  ér  véget 1936-ban.
A  pünkösdi–karizmatikus mozgalom mindmáig azokra az alapokra épül, melyeket az Apostoli Hit üzenetét hirdetõ evangélisták  és  misszionáriusok fektettek le szerte a világon. Az ébredés több ezer új felekezet hívott életre, a karizmatikus megújulási mozgalom formájában számos történelmi egyházba is beszivárgott,  majd  az  evangéliumi  felekezeteket a „harmadik hullámban” érte el. Reménysugárként szolgált az elnyomásban  élõk  számára  (többek  között  Dél-Afrikában is az apartheid idején), a keresztények  figyelmét  pedig  arra  a  Személyre  irányítja,  aki  megígérte  követõinek: maradjanak Jeruzsálemben és megkapják az Atya Ígéretét.
Forrás: Ceciil M. Robeckk„ Jr.. (PPhD) 
A  kaliforniai  Fuller  Teológiai  Szeminárium 
(Fuller  Theological  Seminary)  egyháztörténelem professzora