2011. június 1., szerda

Kenneth Hagin: Bibliai hit -Mi a hit? 21.

Zsidó 11,1

A hit a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés.

Egy másik fordítás így szól: „Most tehát biztosak vagyunk abban, amiben re­ménykedünk, és meg vagyunk győződve arról, amit nem látunk.” Egy modern újszövetség fordításban ezt olvassuk: „A hit valósággá teszi a reménylett dolgokat.” Ó, ha én ezt át tudnám adni az embereknek! Valóságos dolgokat kíván­nak; de úgy, hogy látni, érezni, megismerni akarnak; mielőtt még elkezdené­nek hinni. De a hit ad alapot annak a dolognak, amit remélsz. Az Ige itt tulajdonképpen azt mondja, hogy a hit megragadja a reménység irrealitásait és átviszi őket a valóság területére. Természetesen tudjuk, hogy a hit Isten Igéjé­ből nő ki, és ezek által a tanítások által felismertük, hogy a hit nem reménység, és a reménység nem hit. A hit azt mondja: „Már megvan”, a reménység pedig azt: „Egyszer majd megkapom.”

Megint John Wesleyt, a methodista egyház alapítóját idézem: „Sok ember, aki ott van a gyülekezetben, tulajdonképpen nem tért meg. Értelmükben azonosul­nak bizonyos igazságokkal, agyuk helyesli, hogy bizonyos bibliai állítások iga­zak. „Sok esetben az emberek, akik csak elméjükben fogadnak el bizonyos igazságokat, egész idő alatt azt gondolják, hogy ők valójában hisznek. Hadd mutassam meg, hogyan kell leleplezni a különbséget. A hit azt mondja: „Ez az enyém, nekem ez már most megvan.” Az értelmi egyetértés, azt mond­ja: „Tudom, hogy meg kellene lennie, de valamilyen okból mégsem kapom meg.” Sok esetben a reménységet hívják hitnek vagy a hitet reménységnek. Azt mondják: „Hiszem, hogy majd valamikor meggyógyulok.” Ez nem hit, ha­nem reménység. Hitnek hívod ugyan, de mégis reménység, mert a jövőre vo­natkozik. „Hiszem, hogy el fogom nyerni a Szent Szellem-keresztséget; hi­szem, hogy Isten valamikor meg fog gyógyítani”. Ez nem hit, ez reménység. Nem fog beválni, mert láthatod, hogy a Biblia nem azt mondja a gyógyulásról, hogy Isten egyszer majd meggyógyít. Egyetlen hely sincs az Igében, ahol megígérte, hogy meggyógyít valakit. Isten azt mondja neked, hogy a gyógyu­lást már megvette, kifizette, és az a tiéd. Csak rajtad áll, hogy át is vedd. Szeretnék most egy újabb lépést megtenni.

Nézzük meg a János 20,25-29-et: „Mondták azért néki a többi tanítványok: Láttuk az Urat. Ő pedig mondta nékik: Ha nem látom az Ő kezein a szegek helyeit, és be nem bocsátom ujjamat a szegek helyébe, és az én kezemet be nem bocsátom az Ő oldalába, semmikép­pen el nem hiszem. És nyolc nap múlva ismét benn voltak az Ő tanítványai, Tamás is ővelük. Noha az ajtó zárva volt, bement Jézus és megállt középen és mondta: Békesség néktek! Azután mondta Tamásnak: Hozd ide a te ujjadat és nézd meg az én kezeimet; és hozd ide a te kezedet, és bocsássad az én olda­lamba: és ne légy hitetlen, hanem hívő. És felele Tamás és mondta néki: Én Uram és én Istenem! Mondta néki Jézus: Mivelhogy láttál engem, Tamás, hit­tél: boldogok, akik nem látnak és hisznek.” Most lapozzunk a Róma 4,17-21-hez: „(Amint meg van írva, hogy sok nép atyjává tettelek téged) az előtt az Is­ten előtt, akiben hitt, aki a holtakat megeleveníti, és azokat, amelyek nincsenek, előszólítja mint meglevőket. Aki reménység ellenére reménykedve hitte, hogy sok népnek atyjává lesz, aszerint, amint megmondatott: így lészen a te magod. És hitében erős lévén, nem gondolt az ő már elhalt testére, mintegy százesztendős lévén, sem Sárának elhalt méhére; Az Isten ígéretében sem ké­telkedett hitetlenséggel, hanem erős volt a hitben, dicsőséget adván az Isten­nek, és teljesen elhitte, hogy amit Ő ígért, meg is cselekedheti.”