Hogyan jön a gyógyulás?
Hogyan következik be a gyógyulás a kézrátétel eredményeként?
Az írás nem ad semmilyen pontos vagy részletes választ erre a kérdésre. Jézus csak annyit mondott: „betegekre vetik kezeiket, és azok meggyógyulnak". Azt a kifejezést hogy 'meggyógyulnak', úgy is lehet fordítani, hogy: 'jól lesznek'.
Jézus szavai alapján tehát két dolog Isten szuverén döntésén alapszik: egyrészt annak pontos módja, ahogyan a gyógyulás meg fog nyilvánulni; másrészt az az időtartam, amíg a gyógyulás folyamata tart. Közvetlenül párhuzamba állíthatók ezzel Pálnak az 1Korinthus 12,6-ban olvasható szavai: És különbség van a cselekedetekben (avagy működésekben) de ugyanaz az Isten, aki cselekszi mindezt mindenkiben.
A betegekre való kézrátétel esetében is megvan az, amit Pál a működések különbözőségének nevez, vagyis hogy a gyógyulás folyamata nem mindig azonos módon zajlik le. Az egyik esetben a kézrátétel olyan csatorna lehet, amelyen keresztül a gyógyítások természetfölötti ajándéka működik. Ilyenkor a kézrátételt végző személy Isten természetfölötti gyógyító erejét közvetíti annak az embernek a testébe, akire a kezét tette, s ez utóbbi személy nagyon gyakran csakugyan érzi is a testében Isten természetfölötti erejét.
Máskor viszont senki semmilyen erőt nem érez, hanem a kézrátétel egyszerűen csak puszta hitből és Isten Igéjének való engedelmességből fakadó cselekedet. Ha azonban jelen van az igazi hit, meglesz annak következménye, vagyis a gyógyulás is, még ha nem is volt semmilyen drámai vagy természetfölötti élmény.
Krisztus nem határozta meg az időtartamot sem, amely alatt a gyógyulás folyamata lejátszódik. Néha a gyógyulás abban a szempillantásban tökéletesen megtörténik, amikor a kézrátételt végzik. Máskor viszont a gyógyulás csak fokozatosan következik be. Ez utóbbi esetben rendkívül fontos, hogy az a személy, aki gyógyulásra vágyik, mindaddig folytassa hite tevőleges gyakorlását, amíg a gyógyulás folyamata be nem teljesedik.
Meglehetősen gyakran megtörténik, hogy egy beteg, aki kézrátétellel végzett szolgálatban részesült, egy bizonyos mértékben megszabadul, de nem nyer teljes gyógyulást. Ennek általában az az oka, hogy a beteg nem folytatta elég hosszú ideig hitének cselekvő gyakorlását ahhoz, hogy a teljes gyógyulás be tudjon következni. Ha az illető hite megszűnik cselekvő hit lenni, ez berekeszti a gyógyulás folyamatát.
Emiatt rendkívül fontos, hogy igei útmutatásban részesüljenek azok, akik kézrátétel által vágyják elnyerni gyógyulásukat, s hogy már előre hallják a figyelmeztetést: ki kell tartaniuk a cselekvő hitben mindaddig, amíg a gyógyulás folyamata be nem teljesedik.
Tapasztalatból győződtem meg arról, hogy minden egyes esetben, amikor igazi hitet gyakorolva végzik Jézus nevében a kézrátételt, a gyógyulás folyamata elkezdődik, úgy, ahogy azt Krisztus megígérte. Ha azonban a beteg személy ezután elveszti hitét, a gyógyulás teljesen elveszhet, vagy a legjobb esetben is bevégzetlenül marad.
Két fő módja van annak, ahogyan egy beteg személy cselekvő hitet gyakorolhat, miután a gyógyulásáért kézrátételben részesült. Az első az, hogy folyamatosan hálát ad Istennek gyógyulásának már elnyert mértékéért. A másik az Isten Igéjének igazságába vetett hit bizonyosságának állhatatos megőrzése - még a negatív tünetek ellenére is.
Ezen a ponton nagyon kényes az egyensúly a hit és a realizmus között. Ha valaki továbbra is tapasztalja a betegség nyilvánvaló tüneteit, még a kézrátétel után is, nem reális azt állítania, hogy a tünetek már megszűntek, vagy ahhoz ragaszkodnia, hogy már megtörtént a teljes gyógyulása. Helyesebb elismerni a tüneteket, ám közben Isten Igéjére összpontosítani.
Az ilyen ember például azt mondhatja: „Érzem, hogy még jelen vannak a betegség tünetei, de hiszem, hogy Isten gyógyítása már felszabadult a testemben az Igéjének való engedelmességem által, és bízom, hogy Ő teljességre viszi, amit elkezdett."
Az is tökéletesen indokolt, ha az ilyen személy további imát is kér. Ezrével vannak olyan emberek, akik ilyen igei módon kapták meg a gyógyulást, s ma is élnek, és jól vannak.