2014. szeptember 29., hétfő

Reinhard Bonnke - A csapda 6.

TIZENKÉT TELE KOSÁR

Kísértések? Hitpróbák? Ezek jönnek. Hozzám is. Emlékszem, egyszer az ágyam szélén ültem Malawiban. Napi három fontba kerülő szobám volt egy baptista szállóban. Valójában azért kellett leülnöm, mert épp nagy megrázkódtatás ért. Sürgősen telefonáltak nekem a frankfurti irodámból, és olyan hírt kaptam, amit nem tudtam megemészteni. Több százezer fontos deficitünk volt. Hogy lehet ez?

Az év elején az Úr biztosított, hogy az év tizenkét tele kosár esztendeje lesz minden hónapban. A kosarak azonban sosem voltak még ilyen üresek. Nem értettem, hogyan lehet adósságunk. "Uram" - mondtam "miért? Azt ígérted, teli kosarakat kapunk. Viszont minden kosár üres. Hogy lehet ez?"
Ilyen percekben nyitja meg az Úr a szemünket. Ő így tanított engem:
"Jusson eszedbe, hogy a tanítványok kosarai csak azután kezdtek megtelni, miután a sokaság jóllakott. Etesd tovább a tömegeket az Én Igémmel, és majd gondoskodom a kosarak megtöltéséről."
Megdöbbentem. Azt mondtam: "Uram, megteszem, amit parancsolsz, és tudom, hogy megteszed azt, amit ígértél."

Na de több százezer font...ez látszólag minden értelmet felülhaladott. Igen, de Isten másként gondolkodik. A kosarak huszonnégy órán át maradtak üresek, aztán megérkezett a hír, hogy Isten újra megtöltötte őket. Az évet adósság nélkül zártuk. Csak tovább tápláltuk a sokaságot Isten Igéjével, és az Úr tovább kezelte a pénzügyeinket.
Amikor megtörjük az Élet Kenyerét a szellemi éhezőknek. Isten nem hagyhat minket cserben. Abban az évben láttuk, hogy 1 500 000 drága lélek válaszol Isten üdvösségre szóló hívására csak a mi CfaN evangélizációinkon.

EGY CIPŐFŰZŐNYIT SE A VILÁG ÚTJÁN

Mózes 1. könyvében van egy ismerős történet Ábrahámról és Lótról. Lótot, Ábrahám unokaöccsét elhurcolta Khédorlaomer, miután megküzdött öt királlyal. Az egyik legyőzött Sodorna királya volt. Ábrahám, néhány szövetségesével elindult megmenteni Lótot, és mindent visszaszereztek, amit Khédorlaomer elvitt, beleértve a foglyokat is.
Aztán Sodoma királya elkezdte mondani Ábrahámnak, mit tegyenek a zsákmánnyal: 'Tartsd meg az összes jószágot, add nekem a népet!" Azokban a napokban ez volt a közfelfogás. Az egyik ország kifosztotta a másikat, mint az élősködők. Most azonban Sodoma királya meglepődött. Ábrahám így felelt neki: "..felemeltem az én kezemet az Úrhoz, a Magasságos Istenhez, ég és föld teremtőjéhez. Hogy én egy fonalszálat, vagy egy sarukötőt sem veszek el mindabból, ami a tiéd, hogy ne mondjad: Én gazdagítottam meg Ábrámot." (1. Móz. 14:22-23).

A király olyasmivel találkozott, amivel a világban még soha. Ábrahám életmódja valami új volt: az Istenbe vetett hit. Ő Isten egyik nagyon fontos embere volt. Ábrám a kezeiben tartotta egy város tervrajzát, ''amelynek építője és alkotója az Isten". A világ életmódja véget ért Ábrahám számára. Életét átadta Istennek, és személyesen az Úr felelt érte. Ábrahámé volt a Mindenható Isten szava és ígérete.

Aztán Isten azt mondta: "Ábrám: én. .vagyok teneked...felette igen bőséges jutalmad" (1. Móz. 15:1). Később felfedezzük, hogy "az Úr mindenben megáldotta Ábrahámot." Mindenben. Ez a Biblia nyelvezete, nem a világé.

"Hogyan ne adna nekünk mindent?"(Róm. 8:32.).
"Minden a tiétek..." (1. Kor. 3:22.).
"A ti mennyei Atyátok tudja, hogy mindezekre szükségetek van" (Mt. 6:32.).
"Mindezek megadatnak nektek" (Mt. 6:33.).
"Az ő isteni ereje megajándékozott minket mindennel"(2. Péter 1:3.).

Ez Ábrahám felfogása. Legyél Ábrahám gyermeke! Bízz Istenben a legvégsőkig! Ő nem bukhat el, nem is fog.