2014. szeptember 15., hétfő

Derek Prince - Isten titkos terve kibontakozik - Isten szándéka az új fajjal 2.

III. Lezárás

A. Áttekintés és összegzés:

1. Mód
2. Természet
3. Szándék
4. Közösség
5. Gondoskodás házastársról

B. Krisztus kapcsolata az Atyával hűen tükröződik a tanítványok Krisztussal való kapcsolatában:

1. János 20:21. Ismét monda azért nékik Jézus: Békesség néktek! A miként engem küldött vala az Atya, én is akképen küldelek titeket.

—Ahogy az Atya elküldte Krisztust, úgy küldi el Krisztus a tanítványait:

a. János 6:57, 10:30. A miként elküldött engem amaz élõ Atya, és én az Atya által élek: akként az is, a ki engem eszik, él én általam.
Én és az Atya egy vagyunk.

—Krisztus az Atyával egyesülve élt

1 Kor. 6:17. A ki pedig az Úrral egyesül, egy szellem õ vele.

—A hívők Krisztussal egyesülve élnek (vesd össze: Fil. 1:21; Kol. 3:3)

b. János 4:34, 5:30, 6:38. Monda nékik Jézus: Az én eledelem az, hogy annak akaratját cselekedjem, a ki elküldött engem, és az õ dolgát elvégezzem.
Én semmit sem cselekedhetem magamtól; a mint hallok, úgy ítélek, és az én ítéletem igazságos; mert nem a magam akaratát keresem, hanem annak akaratát, a ki elküldött engem, az Atyáét.
Mert azért szállottam le a mennybõl, hogy ne a magam akaratát cselekedjem, hanem annak akaratát, a ki elküldött engem.

—Krisztus azért élt, hogy az Atya akaratát cselekedje

Kol. 1:9, 4:12.  Azért mi is, a mely naptól fogva [ezeket] hallottuk, nem szûnünk meg érettetek imádkozni, és kérni, hogy betöltessetek az [Isten ]akaratának megismerésével minden szellemi bölcseségben és értelemben.
Köszönt titeket Epafrás, ki ti közületek való, Krisztusnak szolgája, mindenkor tusakodván ti érettetek imádságaiban, hogy megállhassatok tökéletesen és teljes meggyõzõdéssel az Istennek minden akaratjában.

—A hívők azért növekednek, hogy egyre megismerjék és cselekedjék Krisztus akaratát

c. János 8:28, 14:10, 24. Monda azért nékik Jézus: Mikor felemelitek az embernek Fiát, akkor megismeritek, hogy én vagyok és semmit sem cselekszem magamtól, hanem a mint az Atya tanított engem, úgy szólok.
Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, a melyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, a ki én bennem lakik, õ cselekszi e dolgokat.
A ki nem szeret engem, nem tartja meg az én beszédeimet: és az a beszéd, a melyet hallotok, nem az enyém, hanem az Atyáé, a ki küldött engem.

—Krisztus szavai és munkássága az Atyától származott

Róma 15:18–19; Fil. 2:13, 4:13. Mert nem merek szólni semmirõl, a mit nem Krisztus cselekedett volna általam a nemzeteknak engedelmességére, szóval és tettel. Jelek és csodák ereje által, az Isten Szellemének ereje által; úgyannyira, hogy én Jeruzsálemtõl és környékétõl fogva Illyriáig betöltöttem a Krisztus evangyéliomát.
Mert Isten az, a ki munkálja bennetek mind az akarást, mind a munkálást jó kedvébõl.
Mindenre van erõm a Krisztusban, a ki engem megerõsít.

—A hívők szavai és munkája Krisztustól származik

d. János 14:9.  Monda néki Jézus: Annyi idõ óta veletek vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? Aki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát?

—Krisztus kijelentette az Atyát a világnak

Gal. 1:16.  Hogy kijelentse az õ Fiát én bennem, hogy hirdessem õt a nemzetek között: azonnal nem tanácskoztam testtel és vérrel.

—A hívő kijelenti Krisztust a világnak

2. Ezeket a célokat tökéletesen betölteni csak a hívők testének együttműködése által lehet:
Efé. 2:10, 13–15. Mert az Õ alkotása vagyunk, teremtetvén [Általa] a Krisztus Jézusban jó cselekedetekre, a melyeket elõre elkészített az Isten, hogy azokban járjunk.
Most pedig a Krisztus Jézusban ti, kik egykor távol valátok, közelvalókká lettetek a Krisztus vére által. Mert Õ a mi békességünk, ki egygyé tette mind a két [nemzetséget,] és lerontotta a közbevetett választófalat, Az ellenségeskedést az Õ testében, a parancsolatoknak tételekben való törvényét eltörölvén; hogy ama kettõt egy új emberré teremtse Õ magában, békességet szerezvén.

—Mindnyájan egy új embert alkotunk (vesd össze: Efé. 4:4, 12–13)