2014. szeptember 10., szerda

John Bevere: Mit tesz Jézabel szelleme? 12.

Szóval vissza a történethez, kritikussá váltunk a pásztorral szemben. És elkezdtünk arról beszélgetni a másik házaspárral, hogy mi itt nem kapjuk meg a nekünk szükséges táplálékot! Hányan hallottátok már ezt a kifogást? Gyerünk, tegyétek fel a kezeteket, vagy különben imádkoznom kell értetek, mert a hazugság bűnébe estetek! ’Én nem kapom meg a megfelelő táplálékot ebben a gyülekezetben!’ Ezen beszélgettünk ezzel a másik szolgáló házaspárral gyakran, meg arról is, hogy lehet hogy eljött annak az ideje, hogy Isten új helyre vigyen minket. Lehet, hogy lejárt itt az időnk?! Ezt így folytattuk egy jó ideig, és tudjátok mit? Eltelt 6 hónap, és hétről hétre semmit sem kaptam a prédikációból. Egy apró dolgot sem! Aztán egy nap a 6. hónap végén éppen imában voltam, és az Úr így szólt hozzám: ’A probléma nem a pásztoroddal van! A probléma veled van! Erre mondom az Úrnak, ’Na de Uram, ez én vagyok, John, emlékszel? Mit értesz az alatt, hogy velem van a baj?’ És az Úr így válaszolt: ’Hallgass rám. Én mondtam az Ézsaiás 1: 19-ben, hogy ’ha hajlandó vagy és engedelmes, akkor a föld javaival fogsz élni’. (szerk: ez az angol ige szó szerinti fordítása). Isten rámutatott, hogy én azon panaszkodom, hogy nem tudom éppen enni a föld javait, és azt is mondta, hogy ’Én nem azt mondtam neked, hogy ’ha engedelmes vagy, akkor a föld javaival fogsz élni’! Ha engedelmes vagy, akkor megteszel mindent, amit a pásztor mond. De attól még nem vagy ’hajlandó’ – a hajlandóság a szív állapotára utal. Te a szívedben nem veted alá magad a pásztornak! Megteszed, amit kérnek tőled, de rossz a hozzáállásod!’

Hadd meséljek valamit – gyerekkoromban a kedvenc TV programom a Buretta volt. És nekem úgy tűnt, hogy minden szerda este anyukám kivárta, mikor a program a tetőfokánál volt és akkor jött megkérni, hogy vigyem ki a szemetet, mert minden csütörtök reggel jött a szemetes. Első reakcióm az volt, hogy ’Hadd ne most, Anya!’ Erre ő ’De igen, most vidd ki!’ és én meg engedelmeskedtem. Fogtam a szemeteszsákot, és miközben vittem kifele, dühöngtem magamban, hogy ’Nem igaz, hogy lehet ilyen, hogy mindig, amikor a legizgalmasabb a program, akkor jön, hát nem tudja kivárni a végét??!’ És Isten megmutatta, hogy ’Engedelmes voltál, de nem volt benned hajlandóság. És pontosan ezt csinálod ebben a gyülekezetben is!’ Hű de nekiálltam megbánni a bűnöm! Mondtam az Úrnak, hogy ’Bocsáss meg nekem én Istenem, mert kritikussá váltam. A hozzáállásomban nem volt hajlandóság és nem vetettem alá magam’. Ide figyeljetek, a rákövetkező héten megyek a gyülekezeti alkalomra, ugyanaz a gyülekezet, ugyanaz a pásztor, ugyanolyan üzenet, ugyanabban a székben ülök, és a menny megnyílt felettem!! És ott ültem, könnyek között és sokkosan, azon gondolkodva, hogy mit hagytam ki az elmúlt 6 hónapban. És rájöttem, hogy nem a pásztor miatt történt ez, hanem miattam. Itt vagytok még??

Lehet egyszerre 100%-ig igazad és mégis tévedésben vagy! Itt jön be a probléma! Vannak, akik úgy állnak hozzá, hogy ‘Márpedig igazam van! Láttam, hallottam, és tudom, hogy igazam van!’ Csakhogy lehet egyszerre igazad is miközben hatalmasat tévedsz. Noé – az igazság hatalmas hirdetője, ugye? Megépíti a bárkát. Hatalmas ember, ugye? Ő és a fiai az engedelmességének és istenfélelmének köszönhették az életüket, ugye? Egy évig élnek a bárkában, mivel 40 napig és 40 éjjel esett az eső, de aztán még egy évbe telt mire a vizek elvonultak. Egy évre rá földművelésbe kezd. Egyik este totál részegre issza magát. Annyira részeg lesz, hogy levetkőzik, és meztelenül fekszik a sátrában. Besétál a legfiatalabb fia, és amikor besétál, megdöbben a látványtól – ott fekszik az apja meztelenül és részegen. Kám erre kimegy és elmondja mindenkinek. Persze tartsátok észben, hogy akkor a ‘mindenki’ két másik embert jelentett – Sémet és Jáfetet. Így szól hozzájuk: ‘Srácok, imádkozni kell apáért – anyaszült meztelen és hullarészeg! Imádkozzunk!’ Na most, mit csinál a két idősebb testvér, amikor ezt meghallják? Háttal besétálnak a sátorba egy lepedővel a kezükben. Nem hajlandóak ránézni az apjuk meztelenségére, és betakarják. Hányan vagytok itt ma, akik végighallgatjátok, ha valaki a vezetőitek hibáiról beszél??! Hányan reagáltok ilyenkor úgy, hogy ‘Te jó ég!!’, úgy viselkedve, mint a kistestvér? És hányan fordítotok hátat tudatosan ezekre a dolgokra, mint a két idősebb báty??

Mikor Noé másnap felkel, és megtudja, hogy mit tett a legfiatalabb fia, egy átkot mond ki Kám legfiatalabb fiára és az utána következő generációkra. És ez az átok utána még sok generációt érintett. És tudjátok, mi az elképesztő?? Noé volt az, aki részegre itta magát, de mégis őt találjuk ott a Zsidók 11-ben, ahol Isten a hit hőseiről beszél. És Kámot sehol sem találom. Kámnak 100%-ig igaza volt, és mégis tévedett.