Nézzük meg még a Róma 8,10-et is:
"Hogyha pedig Krisztus tibennetek van, jóllehet a test holt a bűn miatt, a szellem ellenben élet az igazságért."
A test az óádámi természetet jelenti, és az holt a bűn miatt, tehát ahol Krisztus bejön, ott az ótermészet halott kell, hogy legyen. Utána van egy új élet. Mi az új élet? A Szellem, - itt nagy betűvel. A Szent Szellem élet az igazságért. Ez azt jelenti, hogy az igazság alapján Jézus bűnné lett a mi
bűnösségünkkel, hogy mi hit által igazak lehessünk az Ő igazságával. És az Ő igazságának alapján, amit hit által elfogadunk, a Szent Szellem bejön és ez ad isteni, örökkévaló életet. Az újjáteremtés folyamata és a Szentlélek bejövetele az új teremtés, az új faj tagjává tesz bennünket. Rámutattam a negyedik tanulmányban, amikor a teremtéssel foglalkoztunk, hogy a különleges teremtés miatt valami volt Ádámban, amely őt rendkívül alkalmassá tette az Istennel való közvetlen, személyes kapcsolatra. Ez volt teremtésének egyik célja. Ugyanúgy az új teremtés ugyanazért a célért van, egy közvetlen, személyes kapcsolatért, közösségért Istennel. Amit elveszített Ádám, az helyreállt Krisztusban.
1 Korinthus 1,9: Hű az Isten, ki elhívott titeket az Ő Fiával, a mi Urunk Jézus Krisztussal való közösségre.
Ez az elhívás az evangélium által. Az evangélium végcélja az Istennel való közösség Krisztusban. A közösség, amelyet elveszített Ádám a bűn miatt, helyreállt az evangélium által Krisztusban. Azután nézzük a második tényt a teremtésben: Ádám természetét.
Rámutattunk két dologra Ádám teremtésével kapcsolatban; hogy Isten hasonlatosságára és képére lett teremtve. A hasonlóság azt jelenti, hogy Ádám kapott egy Isten szerinti belső természetet, erkölcsi, értelmi, szellemi képességet. A kép a külső fizikai formát jelenti. Mind a két dolog egyedülálló
kapcsolatot jelent a Teremtővel, olyat, amilyenben semmilyen más teremtmény nem részesült. Ez az isteni képmás és hasonlatosság a bűn miatt elveszett, és az ördög mindennél jobban kedveli megcsúfolni Isten képmását az emberben.
Gonosz gyönyörűségét leli abban, hogy az embert lealjasítsa, állatá, tisztátalanná tegye. Ha ezt teszi, az olyan, mintha megtaposná Isten képmását az emberben. Az új teremtés visszahozza Isten képét és hasonlatosságát. Két fázisban, először a belsőt, a szellemit, majd a külsőt; a fizikait. Nézzük meg
először a belső szellemi hasonlatosságot.
Galata 1,15-16: De amikor az Istennek tetszett, ki elválasztott engem az én anyámnak méhétől fogva és elhívott az Ő kegyelme által, hogy kijelentse az Ő fiát énbennem, hogy hirdessem őt a pogányok között, azonnal nem tanácskoztam testtel és vérrel.
Figyeljétek meg, a kereszténység alapvetően Krisztus, aki kijelentetett a hívőben. Emlékszem, egyszer hallottam egy prédikátort, akit Isten hatalmasan használt az ébredésben, aki azt mondta, hogy emlékezzünk, hogy a kereszténység az nem a neked kijelentett Krisztus, hanem a benned kijelentett
Krisztus. És hogyha csak azok prédikálnának, akikben kijelentetett a Krisztus, akkor a dolgok mások lennének. Ez egy nagyon magas mérce, amit Isten állított fel az Ő Igéjében azzal, hogy kijelentette az Ő Fiát énbennem, hogy hirdessem Őt a pogányok között.