2013. november 17., vasárnap

Derek Prince - Isten célja az új nemzetség számára 3.

(17) Azért ha valaki Krisztusban van, új teremtés az, a régiek elmúltak, ímé újjá lett minden.

Találkoztam ortodox, fundamentalista, pünkösdi gyülekezetek tagjaival, akik jó tagok. Mindenféle imát, ceremóniát, követelményt teljesítettek, de soha nem születtek újjá, mert nem találkoztak Jézussal. Nincs más út Isten országába, csak Jézuson keresztül. Azt mondja: "Én vagyok az ajtó, énáltalam lép be minden ember." Nem lehet Isten Fiát félretolni, és úgy belépni Isten országába. Őt kell személyesen megismerni, egyénileg. Amikor az Úr a katonai barakk szobában megmentett engem 1941-ben, még azt sem tudtam, hogy mi az az üdvösség. Nem is ismertem a Bibliát, nem ismertem az engesztelésnek a tanát,de találkoztam Jézussal, és soha nem kételkedtem 30 évig utána, hogy Jézus
él-e vagy sem. Senki nem találkozott úgy Jézussal, hogy ne történt volna változás. Bármilyen vallási felekezethez tartozhatsz is, megmaradsz vallásos bűnösnek, de ha Jézussal találkozol, akkor valami történik. Ha semmi sem történt, akkor megkérdőjelezem, hogy találkoztál Jézussal valójában. Lehet,
hogy nem drámai, de valóságos, mély és tartós. Ez az új teremtés. Ez a találkozás az új faj Fejével. Megismerése személyesen, belélegzése Isten Fia lehelletének személyesen. Szépen mutatja Jézus első megjelenése a tanítványainak a feltámadás után, amikor csoportosan találkoztak Vele. János 20,19-22 - ez Jézus első megjelenése a tanítványoknak együttesen a feltámadás után.

(19-20) Mikor azért este vala, azon a napon, a hétnek első napján, és amikor az ajtók zárva valának, ahol egybegyűltek vala a tanítványok, a zsidóktól való félelem miatt, eljőve Jézus és megálla középen, és monda nékik: Békesség néktek! És ezt mondván, megmutatá nékik a kezeit és az oldalát. Örvendezének azért a tanítványok, hogy látják vala az Urat. 

Jézus megmutatta, hogy Ő ugyanaz, aki meghalt, és azzal, hogy hordozta a jegyeket a testében, bebizonyította, hogy Ő volt az, aki függött a kereszten. Soha nem találkoztam olyannal, aki látta volna az Urat és ne lett volna boldog!

(21) Ismét monda azért nékik Jézus: Békesség néktek! Amiként engem küldött az Atya, én is aképpen küldelek titeket.

Egy kicsit meg voltak zavarva a tanítványok, bár boldogok voltak, nagyon hatalmas érzelmi élmény volt látni egy embert, aki a sírban volt és utána kijött. Figyeljétek mi következik ezután.

(22) És amikor ezt mondta, rájuk lehelle, és monda nékik: Vegyetek Szent Szellemet.

"Rájuk lehelt": ugyanez a görög szó használatos a fuvolajátékosra, amikor játszik a fuvolán és fújja a hangszerét, belefúj a hangszerébe. Számomra ez azt mutatja, hogy Jézus nem mindenkire egyszerre lehelt rá, hanem egyenként. Ez volt a szemtől szembe való személyes találkozás a feltámadott Krisztussal. Minden ilyen találkozáskor bejut a szent lehellet. Az eredetiben nem szerepel itt névelő. A szellem szó ugyanaz, mint a lehellet. Én nem azt mondom, hogy ez a Szent Szellem eljövetele volt, hanem ez a Szent Szellem, mint belélegzett levegő, Isten lehellete, a feltámadott élet. Ekkor a tanítványok újjászülettek, és az új teremtés első tagjaivá lettek. Ma ez nem ugyanígy történik a külső formát és a szituációt illetően, de ez a folyamat meg kell, hogy ismétlődjön mindenkivel személyesen, aki új teremtéssé lesz. Ott kell lennie a személyes találkozásnak Jézus Krisztussal és el kell fogadnia azt a belélegzett lehelletett, ami Isten Szelleme, ami Istené, aki örökkévaló feltámadott életet hoz.