Akkor Nabukodonozor eltelék haraggal, és az õ orczájának színe elváltozék Sidrák, Misák és Abednégó ellen; [azért] szóla, és meghagyá, hogy fûtsék be a kemenczét hétszerte inkább, mint szokták vala befûteni.
20 És meghagyá a legerõsebb férfiaknak az õ seregében, hogy kötözzék meg Sidrákot, Misákot és Abednégót, [és] vessék õket az égõ, tüzes kemenczébe.
21 Erre ezek a férfiak alsó ruhástul, köntösöstül, palástostul és [egyéb] öltönyöstül megkötöztettek, és az égõ, tüzes kemenczébe vettettek.
22 A miatt azonban, hogy a király parancsolata szigorú volt és a kemencze rendkivül izzó vala: azokat a férfiakat, a kik Sidrákot, Misákot és Abednégót felvitték, megölé a tûznek lángja.
23 Az a három férfiú pedig: Sidrák, Misák és Abednégó, az égõ, tüzes kemenczébe esék megkötözve.
Mikor Nabukodonozor hallotta a három izraelita hitvallását, annyira dühbe gurult, hogy az arcszíne is elváltozott. Minden jelenlévő remegett a félelemtől, mert tudták, hogy a király haragja őket is elérheti. Hiszem viszont, hogy Sidrák, Misák és Abednégó, akiknek pedig hajszálon függött az életük, nyugodtak és derűsek voltak. Szilárdak voltak hitükben, hogy Isten könnyen meg tudja szabadítani őket az égő kemencéből. Ünnepélyesen komoly magatartásuk azt sugallta, hogy még ha Isten nem is szabadítja meg őket, akkor sem fogják a bálványt imádni.
Ez a három férfi igazán szerette az Urat. Ez a nagy szeretet képessé tette őket arra, hogy inkább meghaljanak Istenért, mint hitük megrendüljön. Meg kell tanulnunk tőlük a leckét: még ha ugyanilyen helyzetbe kerülnénk is, hogy a Jézusról való bizonyságtétel az életünkbe kerülhet, akkor sem szabad meginognunk hitünk megváltásában.
Életünk során néha elesünk bizonyos bűnökben gyengeségünk miatt. De ha visszatérünk Istenhez, és megtérünk bűneinkből, Ő megbocsát. De ha az első parancsolat területén kötünk kompromisszumot, mely azt mondja: „Ne legyenek néked idegen isteneid én előttem!", megszomorítjuk és feldühítjük ezzel Istent, mert ez a dolog az ő fenségét sérti.
Ezért aztán, ha olyan próba elé kerülünk, mikor azt követelik tőlünk, hogy idegen istent imádjunk, sohasem szabad kompromisszumot kötni. Sőt, még életünk kockáztatása árán is ellen kell állnunk. Ez az alapvető oka annak, hogy a keresztények képtelenek voltak befogadni a ma már letűnőfélben lévő kommunista ideológiát. A kommunisták tagadják Isten létezését, és saját ideológiájukat imádják istenként. Nem szabad tehát semmiféle engedményt tennünk a kommunizmus felé, hanem harcolnunk kell ellene, bármi áron.
Ez a három férfi igazán szerette az Urat. Ez a nagy szeretet képessé tette őket arra, hogy inkább meghaljanak Istenért, mint hitük megrendüljön. Meg kell tanulnunk tőlük a leckét: még ha ugyanilyen helyzetbe kerülnénk is, hogy a Jézusról való bizonyságtétel az életünkbe kerülhet, akkor sem szabad meginognunk hitünk megváltásában.
Életünk során néha elesünk bizonyos bűnökben gyengeségünk miatt. De ha visszatérünk Istenhez, és megtérünk bűneinkből, Ő megbocsát. De ha az első parancsolat területén kötünk kompromisszumot, mely azt mondja: „Ne legyenek néked idegen isteneid én előttem!", megszomorítjuk és feldühítjük ezzel Istent, mert ez a dolog az ő fenségét sérti.
Ezért aztán, ha olyan próba elé kerülünk, mikor azt követelik tőlünk, hogy idegen istent imádjunk, sohasem szabad kompromisszumot kötni. Sőt, még életünk kockáztatása árán is ellen kell állnunk. Ez az alapvető oka annak, hogy a keresztények képtelenek voltak befogadni a ma már letűnőfélben lévő kommunista ideológiát. A kommunisták tagadják Isten létezését, és saját ideológiájukat imádják istenként. Nem szabad tehát semmiféle engedményt tennünk a kommunizmus felé, hanem harcolnunk kell ellene, bármi áron.
Feltörő dühében Nabukodonozor azt parancsolta: "Fűtsétek fel a kemencét a szokásosnál hétszerte forróbbra!" A harag mindig ilyen bolond döntéseket von maga után. Szívünk nyugalmából bölcs szavakat szólhatunk, míg dühünkben bolondság hagyja el a szánkat.
Itt is azt látjuk, hogy Nabukodonozort haragja bolonddá tette, hiszen parancsa épp visszafelé sült el. Ha a három ember fájdalmait növelni akarta volna, éppen hogy csökkentenie kellett volna a kemence hőmérsékletét, hogy ne rögtön haljanak meg. Ehelyett épp az ellenkezőjét tette.
Haragjában Nabukodonozor továbbra is bolondul szólt és cselekedett. Azt parancsolta ugyanis, hogy a három férfit az izzó kemence közepébe dobják. Ha csak a kemence szájába dobták volna őket, az ugyanúgy céljainak megfelelő lett volna. Ezt a döntést azonban a düh szülte.
Hogy a király parancsát végrehajtsák, több katonának kellett a három férfit egyenként felemelni, hogy a tűzbe dobhassák őket Az eredmény az volt, hogy a parancsot végrehajtani próbáló katonák a tűz martalékává lettek. A király dühe így nem egyszerűen csak bolondsághoz, hanem végül tragédiához vezetett.
Bár ez csak egy egyszerű példa, mégis fontos leckét tartalmaz: semmilyen körülmények között nem szabad haragunkban döntéseket hoznunk. Az így hozott döntés csak hibás lehet.