2016. január 5., kedd

Példabeszédek 8:10-21.

10. Fogadjátok el oktatásomat és ne az ezüstöt, s a tudást inkább válogatott aranynál. 
11. Mert jobb a bölcsesség koráloknál, és semmi drágaság nem ér fel ő vele. 
12. Én bölcsesség lakom az okosság mellett és tudást, meggondolást találok. 
13. Istenfélelem: gyűlölni a rosszat; gőgöt és gőgösséget, rossz utat és álnok szájat gyűlölök. 
14. Enyém a tanács és valódi belátás, én vagyok az értelem, enyém az erő. 
15. Általam uralkodnak királyok, és törvényt szabnak fejedelmek igazsággal; 
16. általam vezérelnek vezérek és a nemesek, mind a földnek bírái. 
17. Azokat, kik engem szeretnek, szeretem, s kik engem keresnek, meg fognak találni. 
18. Gazdagság és dicsőség nálam van, tartós vagyon és igazság. 
19. Jobb gyümölcsöm aranynál és színaranynál és jövedelmem a válogatott ezüstnél. 
20. Az igazság pályáján járok, a jog ösvényeinek közepette: 
21. hogy azoknak, kik engem szeretnek, valódi vagyont adjak birtokul és megtöltsem kincstáraikat.

IMIT fordítás (Az IMIT Bibliát, 1898-1907 között jelentette meg az Izraelita Magyar Irodalmi Társulat. Zsidó rabbik által fordított Ószövetség magyarul.)