2016. január 5., kedd

Igék tanulmányozása 1.

A magyar Biblia-Felfedező program használatával 1-1 Igét, Igeszakaszt úgy teszek ki, hogy zárójelben a szavak eredeti jelentéseit is odaírom, esetenként különböző héber és görög nyelvű Bibliákkal összehasonlítva (természetesen magyarul), hogy az Igéket jobban megértsük, jobban tudjunk elmélkedni rajtuk. Ezzel szeretnék kedvet csinálni a Biblia tanulmányozáshoz. És buzdítani benneteket e program használatához is, mert nagy kincs! Köszönet a Biblia-Felfedező program készítőinek! http://www.mobilbiblia.hu/

Benned lakik

Ezékiel 36:25-27.  
25 És hintek reátok tiszta /tiszta (rituálisan), tiszta (erkölcsileg)/ vizet, hogy megtisztuljatok, minden tisztátalanságtoktól és minden bálványaitoktól megtisztítlak titeket.

26 És adok néktek új szívet /szív; az emberi személyiség középpontja, a bölcsesség, az értelem székhelye. Kapcsolatban áll az emberi szellemmel, Isten keresésének, az Ige befogadásának „szerve”/, és új szellemet adok belétek, és elveszem a kõszívet testetekbõl, és adok néktek hússzívet.

27 És az én szellememet 
adom belétek, és azt cselekszem /dolgozom, megmunkálom, teremtem, alkotom/, hogy az én parancsolatimban /amit eldöntöttek, amit elrendeltek, döntés, határozat/ járjatok és az én törvényeimet /ítéleteimet, döntéseimet, igazságosságaimat,/ megõrizzétek /vigyázzátok, biztonságban tartsátok, figyeljétek, meglessétek, tiszteljétek/ és betöltsétek.

János 14:15-21. 
15 Ha engem szerettek 
/agapaó: szerettek; barátságosan fogadtok, szívesen láttok; kedveltek, többre tartatok/, az én parancsolataimat /utasításaimat/ megtartsátok.

16 És én kérem az Atyát, és más vígasztalót 
/pártfogót, közbenjárót, védőügyvédet/ ád /ajándékoz/ néktek, hogy veletek maradjon /helytálljon, kitartson/ mindörökké /örökkévalóságig/.

17 Az igazságnak ama Szellemét: a kit a világ 
/kozmosz, világrend, látható világ/ be nem fogadhat, mert nem látja /nem veszi észre/ õt és nem ismeri õt; de ti ismeritek õt, mert nálatok lakik, és bennetek marad.

18 Nem hagylak titeket árvákul 
/magányban, nélkülözésben/ ; eljövök ti hozzátok.

19 Még egy kevés idõ és a világ nem lát engem többé; de ti megláttok 
/észrevesztek, tapasztaltok/ engem: mert én élek, ti is élni fogtok.

20 Azon a napon 
/ítélet napján/ megtudjátok majd ti, hogy én az én Atyámban vagyok, és ti én bennem, és én ti bennetek.

21 A ki ismeri 
/megragadja, birtokolja/ az én parancsolataimat /utasításaimat/ és megtartja /szemmel tarja, megóvja/ azokat, az szeret /agapaó, itt mindenhol/ engem; a ki pedig engem szeret, azt szereti az én Atyám, én is szeretem azt, és kijelentem /megmutatom, felfedem/ magamat annak.

Az eredeti szavak jelentéséhez a Biblia-Felfedező program volt a segítségünkre.