2016. január 12., kedd

Derek Prince - A varázslás 3.

Apostolok Cselekedetei 8,5-7. És Filep lemenvén Samária városába, prédikálja vala nékik a Krisztust. A sokaság pedig egy szívvel-lélekkel figyelmeze azokra, a miket Filep mondott, hallván és látván a jeleket, melyeket cselekedék. Mert sokakból, kikben tisztátalan szellemek voltak, nagy hangon kiáltva kimenének; sok gutaütött és sánta pedig meggyógyula.

Álljunk meg itt egy pillanatra. Egy kis kommentárt fűzök hozzá azok számára, akik kételkednek. Don Basham, pünkösdista prédiká­tor barátom és én elmentünk vala­hová (nem az USA-ban), ahol egyik este Don Basham vezette a szabadí­tó szolgálatot. Nos, egy pünkösdista barátunk nagyon felháborodott, és megkérdezte, hol szerepel az Újszö­vetségben ilyen fajta szolgálat? Don Basham - nagyon finom és szelíd ember - azt mondta neki:

- Hát mi van leírva az Apostolok Cselekedetei 8-ban? A tisztátalan szellemek nagy hangon kiáltva kimen­tek, a sánták és bénák meggyógyul­tak... Itt is pontosan ez történt.

Kedves pünkösdista testvérünket nem elégítette ki a válasz, és tovább háborgott. A terem végében azonban ült egy anglikán teológiai rektor, aki az összejövetel után odajött hozzánk, s azt mondta a pünkösdista prédiká­torról:

- Hát nem furcsa, hogy itt a sze­me előtt történik, és mégsem hiszi?!

Elcsodálkoztam, hogy ez a rektor jobban megértette a történteket, mint a pünkösdista prédikátor, aki bizonyára csak az olyan típusú is­tentiszteletet tartja igeinek, amilyent ő ismer. Himnusz, bevezetés, bi­zonyságtevés, üzenet stb. és befeje­zésül egy áldásmondás. Jól elfoga­dott menetrend. Azt gondoltam ma­gamban: „Vajon hol van az Újszö­vetségben ilyenféle istentisztelet?"
Válaszom az, hogy sehol! Ezzel nem azt mondom, hogy ez rossz, mindössze azt, hogy nevetséges erőltetni mint az istentisztelet egyetlen lehetséges módját. De sajnos így van ez sokhelyütt. Ne ragaszkodjunk ahhoz, hogy ez az egyedüli, elfogadható istentiszteleti forma. De térjünk vissza Filephez.

Apostolok Cselekedetei 8,8-9. És lõn nagy öröm abban a városban. Egy Simon nevû ember pedig már elõbb gyakorolta abban a városban az ördögi tudományt és elámította Samária népét, magát valami nagynak állítván.

Ami biztos jele a Sátán szolgájá­nak, hogy magát nagy személynek állítja. Az egész város az uralma alá került a varázslás ereje által, s mind­addig a kötelékében volt, amíg nem jött Filep, és nem prédikálta Krisztust, s nem vezette a szabadítás szolgálatát. S miért volt ilyen hatalmas megnyilvánulása a jelek­nek? Mert a varázslás ereje is olyan nagy volt.
Minden esetben, amikor a va­rázslás ereje nagy, a szabadító szol­gálat alatt hatalmas megnyilvánulások kísérik az Isten királysága s a Sátán királysága közötti erők ütkö­zetét.

Nyolc évig voltam Afrikában: In­diában születtem, s jártam Új-Zélandon és Ausztráliában is. Sokfelé utaztam, s nem ismerek egyetlen helyet sem a világon, ahol nagyobb lenne a varázslás ereje, mint az Egyesült Államokban. Afrikában sokkal kisebb mértékű. Ezért na­gyon fontos a szabadítás szolgálata, de emiatt van nagy konfliktus is, amikor a szabadulás megtörténik, úgy, mint Samariában. S olvashatjuk Simonról, hogy amikor látta Isten erejét így megnyilatkozni, ak­kor azt mondta, hogy ő is akar ab­ból és azt fogja követni. Hitt és megkeresztelkedett. Majd jött Péter és János, az emberek megkapták a Szent Szellemet. S amikor Simon látta, hogy az apostolok kézrátétele által adatik a Szent Szellem, pénzt ajánlott fel az apostoloknak, mond­ván: adjátok nekem az erőt.

Látnunk kell, ha Simon a mai modern gyülekezetekben lenne, ak­kor 10 centet sem ajánlana föl. Természetesen rosszul számított, de volt ott valami, ami pénzt ért volna a számára az ő gondolkodásmódja szerint. S vegyük észre, amit Péter mondott neki:

Apostolok Cselekedetei 8,20-24. De Péter monda néki: A te pénzed veled együtt vesszen el, mivel azt gondoltad, hogy az Istennek ajándéka pénzen megvehetõ. Nincsen néked részed, sem örökséged e dologban, mert a te szíved nem igaz az Isten elõtt. Térj meg azért ezen gonoszságodból, és kérjed az Istent, ha talán megbocsáttatik néked szívednek gondolatja. Mert látom, hogy te keserûséges méregben és álnokságnak kötelékében leledzel. Felelvén pedig Simon, monda: Könyörögjetek ti énérettem az Úrnak, hogy semmi azokból, a miket mondtatok, reám ne jõjjön.
Ez az ember megkeresztelkedett, hitt, s mégsem volt igaz a szíve Isten előtt! Péter így folytatta: Térj meg azért ezen gonoszságodból, és kérjed az Istent, ha talán megbocsáttatik neked szívednek gondolatja. A következő dolog is tipikus. Si­mon azt felelte:... könyörögjetek ti énérettem hogy semmi azokból, a miket mondtatok, reám ne jõjjön.
Tudjátok miért tipikus? Mert aki mélyen benne van az okkultizmus­ban, annak nagyon nehéz az igazi, teljes megfordulás, megtérés. To­vábbra is a romlott, régi úton akar haladni, s nem érzi a bűnbánat igazi jelentőségét. Ezért mondta Simon mágus: ti imádkozzatok!

Sokszor mondják nekem az em­berek: Prince testvér imádkozz a szabadulásomért. Nem azt mon­dom, hogy akik okkultizmussal foglalkoztak, azok nem szabadul­hatnak meg, de sokszor nagyon ne­héz mindazoknak a dolgoknak a teljes megtagadása, amiben benne voltak.
Ezek után olvassuk el az Aposto­lok Cselekedetei 13-at. Pál és Barna­bás első missziós útjukon vannak.
Apostolok Cselekedetei 13,6-12. És eljárván a szigetet mind Páfusig, találkozának egy démonizált hamis próféta zsidóra, kinek neve [vala] Barjézus; Ki Sergius Paulus tiszttartóval, ez okos emberrel vala. Ez magához hivatván Barnabást és Saulust, kíváná hallani az Isten beszédét.
Elimás, a démonizált azonban (mert így magyaráztatik az õ neve) ellenkezik vala velök, igyekezvén a tiszttartót elfordítani a hittõl. De Saulus, ki Pál is, megtelvén Szent Szellemmel, szemeit reá vetve, Monda: Ó minden álnoksággal és minden gonoszsággal teljes ördögfi, minden igazságnak ellensége, nem szûnöl-é meg az Úrnak igaz útait elfordítani? Most azért ímé az Úrnak keze van ellened, és vak leszel és nem látod a napot egy ideig. És azonnal homály és sötétség szálla reá; és kerengve keres vala vezetõket. Akkor a tiszttartó, mikor látta a történt dolgot, hûn, elálmélkodván az Úrnak tudományán.


Az okkultizmus híveinek jellem­zője az is, hogy igyekeznek közel­jutni a politikai hatalomhoz és tekintélyhez, így gyakorolva saját ha­talmukat. 
Figyeljétek meg: az okkultizmus mindig azt igyekszik megakadá­lyozni, hogy az Igazság prédikáltassék. Igyekszik hátráltatni azt, és elfor­dítani az embereket az Igazságtól. Nagyon sokan jönnek, s azt mond­ják: "Prince testvér, nem tudom mi az oka, de nem vagyok képes olvas­ni a Bibliát. Valahányszor leülök, mintha jönne valami és attól kezdve nem értem meg az Igét." Ilyenkor a háttér majdnem kivétel nélkül az okkultizmussal kapcsolatos.


Forrás: Új Exodus, 1989.