Mert a testnek gondolata [amely a Szent Szellem nélküli értelem] halál [halál alatt a bűn miatt jelenlevő szenvedéseket értjük itt is, és később is]; a [Szent] Szellem gondolata pedig élet és [lelki] békesség [most és mindörökké]. Róma 8:6
A fenti vers szerint nem egy értelmünk van, hanem kettő: az egyik a testé, a másik pedig a szellemé.
Ez persze nem azt jelenti, hogy két agyunk van, csupán arra vonatkozik, hogy kér forrásból kapjuk az információt. Egyrészt információt kapunk az érzéki elménktől (ami a Szent Szellem nélkül működik), és ugyanakkor információt kapunk a szellemünktől is (amelyen keresztül a Szent Szellem közvetlenül kommunikál velünk)
Krisztus értelme van bennünk
Mert ki érte fel az Úrnak értelmét [tanácsát, indítékait], hogy megoktathatná őt? Bennünk pedig Krisztus [a Messiás] értelme [érzelmei, indítékai] van. 1 Korinthus 2:16
Nemrég valaki megkérdezte tőlem: „Mi jut erről eszedbe, mit gondolsz?” Hogy őszinte legyek, valóban így éljük a mindennapjainkat – ahogy eszünkbe jut. De a Biblia azt mondja, ne az érzéki értelmünk vezessen minket, hanem a Szent Szellem, aki bennünk lakik. (Róma 8:14; Galata 5:18). A Szent Szellem megvilágosítja az értelmünket. Ha úgy élünk, ahogy a magyarázó Biblia fogalmaz „Szent Szellem nélküli értelemmel”, veszélyes talajon járunk. A Szent Szellem az egyetlen, aki ismeri az Úr gondolatait.
A Szentírás szerint mivel a Szent Szellem bennünk lakozik, Krisztus értelme van bennünk. A baj csak az, hogy bár Krisztus értelme van bennünk és ismerjük Isten Igéjét, nem hallgatunk a Szent Szellem által megvilágosított értelmünkre. Inkább az érzéki értelmünkre hallgatunk, ami az érzékeinkre és a racionalizmusra támaszkodik, nem a Szent Szellemre.
Minden élethelyzetben a fejünk próbál információval ellátni bennünket. Olyan hangosan kiabálja, mit csináljunk, hogy ha nem figyelünk a szellemünkre, meg sem fogjuk hallani, mit akar Isten mondani nekünk az adott szituációban. Ezért kell megtanulnunk a szellemünkből meríteni, nem a fejünkből.
Fordította: Berényi Irén