2016. január 20., szerda

Igék tanulmányozása 2.

A magyar Biblia-Felfedező program használatával 1-1 Igét, Igeszakaszt úgy teszek ki, hogy zárójelben a szavak eredeti jelentéseit is odaírom, esetenként különböző héber és görög nyelvű Bibliákkal összehasonlítva (természetesen magyarul), hogy az Igéket jobban megértsük, jobban tudjunk elmélkedni rajtuk. Ezzel szeretnék kedvet csinálni a Biblia tanulmányozáshoz. És buzdítani benneteket e program használatához is, mert nagy kincs! Köszönet a Biblia-Felfedező program készítőinek! http://www.mobilbiblia.hu/

Zsoltárok 31:4-5.
Mert kősziklám és védőváram /erődöm/ vagy te; vezess hát engem a te nevedért és vezérelj engemet. /őrizz, védj, gondoskodj rólam/

5 Ments ki engem a hálóból, a melyet titkon vetettek nékem; hiszen te vagy az én erõsségem /védelmem, erődítményem/.

Zsoltárok 119:9-24.
9 Mi módon õrizheti meg tisztán az ifjú az õ útát /életmódját, sorsát/, ha nem a te beszédednek megtartása által?

10 Teljes szívbõl kerestelek téged
/kutattam utánad, tudakozódtam felőled/: ne engedj eltévedeznem /elkószálni, ne engedd, hogy félrevezessenek/ a te parancsolataidtól!

11 Szívembe rejtettem a te beszédedet, hogy ne vétkezzem ellened.

12 Áldott vagy te, Uram! Taníts meg engem
/képezz ki/ a te rendeléseidre.

13 Ajkaimmal hirdetem a te szádnak minden ítéletét.

14 Inkább gyönyörködöm
/ugrálok örömömben/ a te bizonyságaidnak útjában /életmódjában/ , mint minden gazdagságban /fizetésben, vagyonban/.

15 A te határozataidról
/törvényeidről/ gondolkodom /elmélkedem/ , és a te ösvényeidre nézek.

16 Gyönyörködöm
/felvidítom magam/ a te rendeléseidben; a te beszédedrõl nem feledkezem el /nem hagyom figyelmen kívül/.

17 Tégy jól
/bánj jól/ a te szolgáddal, hogy éljek /meggyógyuljak/ és megtartsam a te beszédedet.

18 Nyisd meg az én szemeimet, hogy szemléljem
/figyelemmel kísérjem/ a te törvényednek csodálatos /elképesztő, különleges/ voltát.

19 Jövevény vagyok e földön, ne rejtsd el tõlem a te parancsolataidat.

20 Elfogyatkozik
/összetörik/ az én lelkem, a te ítéleteid után való szüntelen vágyódás miatt.

21 Megdorgálod
/megszidod/ a kevélyeket /büszkéket, arrogánsokat, öntelteket/ ; átkozottak, a kik elhajolnak /elkószálnak/ parancsolataidtól.

22 Fordítsd el
/gördítsd el/ rólam a szidalmat /szemrehányást, gúnyolódást, lenézést/ és gyalázatot /megvetést, semmibevevést/ , mert megõriztem a te bizonyságaidat!

23 Még ha fejedelmek összeülnek, ellenem beszélnek is; a te szolgád a te rendeléseidrõl gondolkodik
/elmélkedik, beszél/.

24 A te bizonyságaid én gyönyörûségem
/élvezetem/, [és] én tanácsadóim.


Az eredeti szavak jelentéséhez a Biblia-Felfedező program volt a segítségünkre.