Filadelfia városa 40 km-re volt Szárdisztól délkeleti irányban. Környékét mezőgazdasági termékeiről ismerték, de földrengések sújtották, melyek többször is elpusztították a várost, legutoljára Kr.u. 37. körül. A várost Pergamon Attalus Philadelphus nevű királyról nevezték el, ő építette. A „Philadelphus” név hasonló a görög philadelphia szóhoz, aminek jelentése: „testvérszeretet” és hétszer fordul elő a Bibliában (Róm 12:10; IThessz 4:9; Zsid 13:1; lPt 1:22; 2Pt 1:7 kétszer, Jel 3:7).
Csak ebben az esetben vonatkozik magára a városra. A városban a keresztény tanúságtétel ebben az évszázadban is folytatódik.
A Messiás úgy jellemzi önmagát, mint aki a szent, az igaz, akinél van a Dávid kulcsa, és aki képes kinyitni vagy becsukni egy ajtót, amit senki más nem tud kinyitni vagy becsukni. Krisztus szentsége gyakori igazság a Szentírásban (lPt 1:15), és mert Ő szent, méltó is arra, hogy megítélje a filadelfiai gyülekezet szellemi életét. A „Dávid kulcsa” kifejezés valószínűleg az Ézs 22:22-re utal, ahol Dávid házának kulcsát Eljákimnak adták, aki ezután hozzáférhetett a király minden gazdagságához. János úgy jellemezte korábban a Messiást, hogy nála vannak a „halál és pokol kulcsai” (Jel 1:18). De az itteni leírás mintha szellemi kincsekre vonatkozna.
3:8. Tudok cselekedeteidről. Íme, nyitott ajtót adtam eléd, amelyet senki sem zárhat be, mert bár kevés erőd van, mégis megtartottad az én igémet, és nem tagadtad meg az én nevemet.
Csak ebben az esetben vonatkozik magára a városra. A városban a keresztény tanúságtétel ebben az évszázadban is folytatódik.
A Messiás úgy jellemzi önmagát, mint aki a szent, az igaz, akinél van a Dávid kulcsa, és aki képes kinyitni vagy becsukni egy ajtót, amit senki más nem tud kinyitni vagy becsukni. Krisztus szentsége gyakori igazság a Szentírásban (lPt 1:15), és mert Ő szent, méltó is arra, hogy megítélje a filadelfiai gyülekezet szellemi életét. A „Dávid kulcsa” kifejezés valószínűleg az Ézs 22:22-re utal, ahol Dávid házának kulcsát Eljákimnak adták, aki ezután hozzáférhetett a király minden gazdagságához. János úgy jellemezte korábban a Messiást, hogy nála vannak a „halál és pokol kulcsai” (Jel 1:18). De az itteni leírás mintha szellemi kincsekre vonatkozna.
3:8. Tudok cselekedeteidről. Íme, nyitott ajtót adtam eléd, amelyet senki sem zárhat be, mert bár kevés erőd van, mégis megtartottad az én igémet, és nem tagadtad meg az én nevemet.
A többi gyülekezethez szóló üzenethez hasonlóan Krisztus kijelenti: tudok cselekedeteidről. Összhangban azzal a hatalmával, amivel ajtókat nyithat ki és zárhat be (7. v.), kijelenti: íme, nyitott ajtót adtam eléd, amelyet senki nem zárhat be. Nincs feddő beszéd, bár Krisztus ezt mondja: kevés erőd van. De ez a megállapítás lesz az alapja a dicséretének, mely így szól: mégis megtartottad az én igéimet, és nem tagadtad meg az én nevemet.
3:9. Íme, neked adok némelyeket a Sátán zsinagógájából, azokból, akik zsidóknak mondják magukat, pedig nem azok, hanem hazudnak: íme, megteszem velük, hogy eljöjjenek, és leboruljanak a te lábad előtt, és megtudják, hogy én szeretlek téged.
3:9. Íme, neked adok némelyeket a Sátán zsinagógájából, azokból, akik zsidóknak mondják magukat, pedig nem azok, hanem hazudnak: íme, megteszem velük, hogy eljöjjenek, és leboruljanak a te lábad előtt, és megtudják, hogy én szeretlek téged.
Úgy nevezi a Messiás az ellenségeit, hogy a Sátán zsinagógája (vö. 2:9). Feltehetően olyan zsidók voltak ezek, akik ellene álltak a hívő keresztény bizonyságtételének. A hamis vallás mindig félelmetes ellentétben állt az igazi keresztény hittel. De akkor is eljön az a nap, amikor a hit minden ellenségének el kell ismernie az igazságot (vö. Ézs 45:23; Róm 14:11; Fil 2:10-11). Aztán Krisztus kijelenteti: megteszem velük, hogy eljöjjenek és leboruljanak a te lábad előtt, és megtudják, hogy én szeretlek téged.
Forrás: Bible Knowledge Commentary: Revelation