Először
is, figyeld meg, hogyan teremt Isten! Isten, a nem teremtett Teremtő mindent
Szavával teremtett: létre szólta a dolgokat.
"A
föld pedig kietlen és puszta vala, és setétség vala a mélység színén és az
Isten Szelleme lebegett vala a vizek felett. És monda Isten: Legyen világosság;
és lőn világosság." (1Mózes 1:2-3.)
Isten a Szelleméből mondta ki a teremtő
Szót és a teremtés minden csodája létrejött.
"Hit
által értjük meg, hogy a világ Isten beszéde által teremtetett, hogy ami
látható, a láthatatlanból állott elő."
(Zsidók 11:3.)
Másodszor, az Isten képére teremtett
ember teremtett teremtő. Az állatok arra a viselkedési mintára korlátozódnak,
ami biztosítja a környezethez való alkalmazkodásukat. Ezt ösztönnek
hívjuk. Az ember viszont más, mint az állatok. Megválaszthatja viselkedését
és kitűzheti saját céljait. Más szóval, teremthet. Hogyan teremt az ember?
Ugyanúgy, ahogy Isten. Emberi szelleméből teremt úgy, hogy létre szólja a
dolgokat. Ami szellemében megfogan, azt kifejezi. Közöl és létre szólít jó,
vagy rossz dolgokat.
"Mert
a szívnek teljességéből szól a száj. A jó ember az ő szívének jó kincseiből
hozza elő a jókat; és a gonosz ember az ő szívének gonosz kincseiből hozza elő
a gonoszokat." (Máté 12:34-35.)
Ha azt kérdezzük, hogyan vált a
gonoszság ennyire uralkodóvá az emberi társadalomban, a válasz az, hogy az
ember szólta azt létre. Hogyan jött létre az engedékeny társadalom? Létre
szólták. Érted, miért próbálja a Sátán mindig irányítani a tömegtájékoztatást?
Mert ismeri ezt az alapelvet. Érted, miért igyekszik zárva tartani a keresztények
száját? Nehogy teremtsenek. Igaz, létünkkel is bizonyságot teszünk, nem csak
szavainkkal, de van egy végzetes hibája a csak élettel, szavak nélkül elmondott
bizonyságnak: az ilyen élet ritkán teremt, ritkán termeli újra önmagát. Húzd
alá ezt az alapigazságot, amíg bele nem vésődik egész lényedbe: az ember
úgy teremt, hogy létre szólja a szellemében lévő dolgokat.
Amikor a hit szavát szóljuk, Isten
akaratát és gondoskodását szóljuk létre. Az ígéretek, amelyeket Isten
szükségeink kielégítésére tesz, valóságosak, de egyelőre a gondoskodás
potenciális lehetőségét képezik. Olyan
ez, mint a bankszámlánkra betett pénz. Valódi érték, de csak lehetőség. Nem
egyenlíti ki számláinkat, nem fizet ki egy vekni kenyeret, vagy egy üveg tejet,
ha csak a bankban marad. Éhen halhatunk, vagy börtönbe kerülhetünk, mert nem
fizetjük ki számláinkat, miközben végig ott van nevünkön a pénz. Ugyanez a
helyzet Isten ígéreteivel. A hit az ajándék után nyúl és elveszi azt: a
megvallás szólja azt valóságos anyagi létre. A hit, példánkra visszatérve, a
csekket kiállítja; a megvallással adjuk át a csekket az ügyintézőnek, hogy árut
kapjunk érte.
Egy gyógyulási tapasztalat nagyon
elevenné tette előttem ezeket a szempontokat. Egyszer volt egy
belsőfül-gyulladásom, ami az egyensúlyérzéket is károsítja, úgyhogy ismétlődő
szédülési rohamaim voltak. Egy idő után jobb lett, de az orvos azt mondta, az
én koromban nincs biztosíték arra, hogy a baj nem tér vissza. Egy hétfő
reggelen, hónapokkal később felkeltem és a fürdőszobába mentem, amikor is a
falak köröket kezdtek leírni a fejem körül. Akkor épp egy szemináriumsorozatot
vezettem a gyógyulásról. Első gondolatom a fürdőszobában azon a reggelen ez
volt: "Nem leszek képes ma este folytatni a szemináriumot." Második
gondolatom ez volt: "Hogy magyarázzam meg, hogy nem tudok ma este
szemináriumot tartani?" Harmadik gondolatom már értelmesebb volt. Hitemmel
az Úr felé nyúltam, megragadtam Őt és hitemmel elfogadtam a szükséges
gyógyulást. Aztán elkezdtem megvallani azt, amit az Úr mondott Igéjében:
"az Ő sebeivel gyógyultam meg...az Ő sebeivel meggyógyultam."
Egész reggel ezen a megvalláson
csüggtem. Először vigyáznom kellett, mert ha túl gyorsan forgattam a fejemet, a
világ forogni kezdett; de délre meggyógyultam –
és ez a baj azóta sem tért vissza. A gyógyulás végig ott volt a Szent
Szellemben, mert Ő az Élet Szelleme. A hit kinyúlt és elvette a gondoskodást,
úgy hogy Isten ereje beléphessen elmém területére; a megvallás létre szólta a
gyógyulást, így léphetett be Isten ereje a testembe. Testemben ennek isteni
rendet és isteni épséget kellett eredményeznie: szó szerint isteni egyensúlyt!
Mindkettő, a hit és a megvallás is
szükséges. Ha a hit összeköttetése nem áll fenn, akkor csak gondolatod van a
dologról; a pozitív gondolkodás hatalma a tiéd. Mi viszont nem erről beszélünk.
Nem szólhatod létre azt, amit nem kaptál meg a hiteddel. A hit a
kinyilatkoztatási ismeret bizonyosságán nyugszik. "Látja azt, amit Isten
elkészített és utána nyúl, hogy elvegye azt. Aztán a hit a teremtő szót
használja annak előszólítására, amit elvett.