2013. március 12., kedd

Rodney H. Browne - JÉZUS A JÓ PÁSZTOR, AKI VEZETI AZ Ő JUHAIT ÉS VÉDELMEZI ŐKET


Bizony, bizony mondom néktek: Aki nem az ajtón megy be a juhok aklába, hanem máshonnan megy be, tolvaj az és rabló. 2 Aki pedig az ajtón megy be, a juhok pásztora az. 3 Ennek az ajtónálló ajtót nyit; és a juhok hallgatnak annak szavára; és a maga juhait nevükön szólítja és kivezeti őket. 4 És mikor kiereszti az ő juhait, előttük megy; és a juhok követik őt, mert ismerik az ő hangját. 5 Idegent pedig nem követnek, hanem elfutnak attól: mert nem ismerik az idegenek hangját. 6 Ezt a példázatot mondá nékik Jézus; de ők nem értették, mi az, amit szólt nékik. 7 Újra monda azért nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek, hogy Én vagyok a juhoknak ajtaja. 8 Mindazok, akik Előttem jöttek, tolvajok és rablók: de nem hallgattak rájuk a juhok. 9 Én vagyok az ajtó: ha valaki Én rajtam megy be, megtartatik és bejár és kijármajd, és legelőt talál. 10 A tolvaj nem egyébért jő, hanem hogy lopjon és öljön és pusztítson; Én azért jöttem, hogy életük legyen és bővölködjenek. 11 Én vagyok a jó pásztor: a jó pásztor életét adja a juhokért. 12 A béres pedig és aki nem pásztor, akinek a juhok nem tulajdonai, látja a farkast jőni és elhagyja a juhokat és elfut: és a farkas elragadozza azokat és elszéleszti a juhokat. 13 A béres pedig azért fut el, mert béres, és nincs gondja a juhokra. 14 Én vagyok a jó pásztor; és ismerem az enyéimet, és Engem is ismernek az enyéim, 15 Amiként ismer Engem az Atya, és Én is ismerem az Atyát; és életemet adom a juhokért. 16 Más juhaim is vannak Nékem, amelyek nem ebből az akolból valók: azokat is elő kell hoznom, és hallgatnak majd az Én szómra; és lészen egy akol és egy pásztor. János 10:1-16
 
Keleten a pásztorok sok időt töltöttek juhaikkal. Nevet adtak nekik, a juhok pedig jöttek, amikor hívták őket - ismerték pásztoruk hangját és reagáltak arra. Még akkor is, ha két vagy több nyáj keveredett össze, a juhok saját pásztoruk hangjára előjöttek. A pásztor ismerte a juhait, a juhok pedig ismerték pásztorukat. A juhok mindig saját pásztorukat követték, idegeneket pedig nem. Jézus a mi jó Pásztorunk - ha az Ő juhai vagyunk, akkor meg kell hallanunk az Ő hangját és ismernünk kell azt. Jézus Isten Igéjének hívatik. Minél jobban megismerjük Isten Igéjét, annál jobban megismerjük Jézust és az Ő hangját. Nem fogjuk idegen - az ördög - hangját követni.
 
És megáldá Józsefet s monda: Az Isten, Akinek előtte jártak az én atyáim Ábrahám és Izsák; az Isten, Aki gondomat viselte, amióta vagyok, mind e napig. I. Mózes 48:15
 
A keleten élő pásztorok nem hajtották juhaikat - vezették őket -, a nyáj előtt mentek, hogy jófajta legelőre és vízhez vezessék őket. A Zsoltár 23:1-3-ban a következőt olvassuk: "Az Úr az én pásztorom; nem szűkölködöm. 2 Füves legelőkön nyugtat engem, és csendes vizekhez terelget engem. 3 lelkemet megvidámítja, az igazság ösvényein vezet engem az Ő nevéért." Jézus a mi Pásztorunk - vezet és ellát bennünket.
 
Még ha a halál árnyékának völgyében járok is, nem félek a gonosztól, mert Te velem vagy; a Te vessződ és botod, azok vígasztalnak engem. Zsoltár 23:4
 
De ti nem hisztek, mert ti nem az Én juhaim közül vagytok. Amint megmondtam néktek: 27 Az Én juhaim hallják az Én szómat, és Én ismerem őket, és követnek Engem. 28 És Én örök életet adok nékik; és soha örökké el nem vesznek, és senki ki nem ragadja őket az Én kezemből. 29 Az Én Atyám, Aki azokat adta nékem nagyobb mindeneknél; és senki sem ragadhatja ki azokat az Én Atyámnak kezéből. 30 Én és az Atya egy vagyunk. János 10:26-30
 
Jézus a mi Fő Pásztorunk, mi pedig az Ő juhai vagyunk. Ahhoz, hogy örök életet kapjunk, hinnünk kell, meg kell hallanunk az Ő hangját, és követnünk kell azt. Ha úgy döntünk, hogy engedelmességben követni fogjuk Őt, kezei alatt leszünk - az Ő védelme rajta lesz életünkön, és senki sem ragadhat ki bennünket az Ő kezéből, ill. az Atya kezéből. Mindketten vigyázni fognak ránk és kezüket rajtunk fogják tartani. Bízhatunk az Úrban - nem kell félnünk -, bármin kelljen is keresztülmennünk, tudhatjuk, hogy Ő velünk van, és védelmező kezét rajtunk tartja, hogy mindenen átsegítsen bennünket.
 
Termékeny fa József, termő ág a forrás mellett, ágazata meghaladja a kőfalat. 23 Keserítik, lövöldözik és üldözik a nyilazók: 24 De mereven marad kézíve, feszülten keze karjai, Jákób Hatalmasának kezétől, onnan, Izráel pásztorától, kősziklájától. I. Mózes 49:22-24
 
Oh Izrálnek Pásztora, hallgass meg, Aki vezérled Józsefet, mint juhnyájat; Aki Kérubokon ülsz, jelenj meg fényeddel! Zsoltár 80:2
 
Mint pásztor, nyáját úgy legelteti, karjára gyűjti a bárányokat és ölében hordozza, a szoptatósokat szelíden vezeti. Ézsaiás 40:11
 
Mert a Bárány, Aki a királyiszéknek közepette van, legelteti őket, és a vizeknek élő forrásaira viszi őket; és eltöröl Isten az ő szemeikről minden könnyet. Jelenések 7:17
 
Valld meg a következőt: Jézus a jó Pásztor. Meghallom a jó Pásztor hangját és követem azt. Idegen hangját nem követem.