2013. március 5., kedd

Tom Marshall - A testté lett Ige 4.


Látjuk, hogy Jézus teljességgel engedelmeskedett az Atya akaratának és céljának, ezért volt hatalma is teljes. Ez fémjelezte egész életét és szolgálatát. A "Hatalom Embere" volt az egyik megjelölés, mely szerint ismerték. Nézzük meg ezeket a példákat:
Tanítás - "úgy tanítja vala őket, mint a kinek hatalma van." (Máté 7:29.).
Gyógyítás - "A sokaság...elálmélkodék, és dicsőíté Istent, hogy ilyen hatalmat adott az embereknek." (Máté 9:8.).
Ördögűzés - "...hatalommal parancsol a tisztátalan szellemeknek is, és engedelmeskednek néki." (Máté 1.27.).
A természet fölött - "...Ugyan ki ez, hogy a szeleknek is, a víznek is parancsol, és engednek néki?" (Lukács 8:25.).
A bűn fölött - "...az ember Fiának van hatalma a földön megbocsátani a bűnöket." (Lukács 5:24.).
Az élet és halál fölött - "...leteszem az én életemet, hogy újra felvegyem azt...Van hatalmam letenni azt, és van hatalmam ismét felvenni azt." (János 10:17-18.).

Halála és feltámadása révén - minden hatalom az Övé!

"És hozzájuk menvén Jézus, szóla nékik...: Nékem adatott minden hatalom mennyen és földön."   (Máté 28:18.)

Krisztus nem csak hatalmat adott az Egyháznak, hanem a bennünk lakó Szent Szellem személyében azt az erőt (Dunamis) is megadta, ami támogatja ezt a hatalmat. Amikor Jézus mint ember a hatalom szavait szólta, a Benne lévő Szent Szellem ereje foganatosította a parancsot. "Ha pedig én Istennek Szelleme által űzöm ki az ördögöket, akkor kétség nélkül elérkezett hozzátok az Isten országa" (Máté 12:28.).
"Ti ismeritek...A názáreti Jézust, mint kené fel Őt az Isten Szent Szellemmel és hatalommal, ki széjjeljárt jót tévén és meggyógyítván mindeneket, kik az ördög hatalma alatt voltak; mert az Isten vala Ő vele." (Ap. Csel. 10:38.)

Tehát, amikor Jézus a tanítványoknak a Szent Szellembe való bemerülésről beszélt, saját tapasztalatából biztosíthatta őket, hogy ők is hozzájuthatnak az erőhöz, a dunamishoz, éppúgy, ahogy Ő Maga is. Nem szükséges semmilyen erőforrást magunkkal cipelnünk ahhoz, hogy szükségeket betöltsünk, az ördögöt legyőzzük, vagy megszabadítsuk az embereket. A bennünk levő Szent Szellemnek minden erő a rendelkezésére áll. Mi vagyunk felelősek azért, hogy a Szent Szellemet beengedjük a helyzetbe.
A hívőre ruházott tekintély tehát két tényezőtől függ: az egyik az az erő és tekintély, ami Krisztusé, az Egyház Fejéé; a másik a Vele, mint Feltámadott Úrral való kapcsolatunk. Krisztus tekintélye teljes. Mint az Egyház Feje, Ő tekintélyt adott testének is:

1. A betegség és a démonok fölött: "...hatalmat ada nékik a tisztátalan szellemek felett, hogy kiűzzék azokat, és gyógyítsanak minden betegséget és minden erőtelenséget." (Máté 10:1.).

2. Sátán minden képessége fölött: "...Ímé adok néktek hatalmat, hogy a kígyókon és skorpiókon tapodjatok, és az ellenségnek minden erején; és semmi nem árthat néktek." (Lukács 10:19.).

3. A körülmények fölött: "...A mit megköttök a földön, a mennyben is kötve lészen, és amit megoldotok a földön, a mennyben is oldva lészen." (Máté 18:18.).

Honnan tudjuk, hogy milyen hatalmat gyakoroljunk és mikor? Ez a döntő kérdés, amely fölött legtöbbször a hívő hatalmáról szóló tanítások elsiklanak. Az a be­nyo­má­sunk támadhat, hogy mivel hatalmunk van Sátán minden ereje fölött, egyszerűen, aka­ra­tunk szerint helyre tehetünk mindent, amiről azt gondoljuk, hogy nincs rendjén. Ez ter­mészetesen képtelenség.

Ha nehéz körülményekkel kerülök szembe, ennek mindig számos magyarázata van. A helyzet talán saját tévedésemnek, vagy bűnömnek tudható be; lehet, hogy a dol­got Isten engedte meg, hogy megtanítson annak legyőzésére, talán azt akarja Isten, hogy átmenjek ezen; vagy az ellenség is szervezhette az ügyet, hogy engem támadjon. Csak néhány ilyen helyzetben gyakorolhatok hatalmat a dolog megváltoztatására. Ha pél­dául Isten meg akar nekem tanítani valamit azáltal, hogy nehéz körülményeken visz keresztül, Ő nem ad erőt a körülmények megváltoztatására akkor sem, ha én meg­próbálok hatalmat gyakorolni fölöttük. Jézus még a kereszten is tudta, hogy ha­tal­ma van tizenkét légiónyi angyalt segítségül hívni. Nem élt ezzel a hatalommal, mert egy nagyobb tekintélyt tartott szem előtt: azt, amire halála és feltámadása révén fog szert tenni, amivel nekünk jogot adhat arra, hogy Isten fiaivá legyünk.