2013. december 19., csütörtök

Derek Prince - Hogyan semmisíti meg Krisztus a sátán munkáját? 4.

Az egyik legnagyobb kinyilatkoztatás Jézus halálát és feltámadását követően, hogy "minden hatalom mennyen és földön nékem adatott.” Mi az eredménye ennek? "Menjetek azért", más szavakkal: valósítsátok meg végre az én hatalmamat! Én megszereztem a hatalmat, most visszamegyek a mennybe és a földön tiáltalatok - akik hisztek énbennem, akik képviseltek engem - gyakoroltatik ez." Ennek a másik oldala az Efézus 1,20-23-ban van:

(20-21) Amelyet megmutatott a Krisztusban, mikor feltámasztotta Őt a halálból, és ültette a maga jobbjára a mennyekben. Felül minden fejedelemségen és hatalmasságon és erőn és uraságon és minden néven, amely neveztetik nemcsak e világon, hanem a bekövetkezendőben is. Jézus felmagasztaltatott, messze minden hatalmi szint fölé a teremtett világban. Ezek a hatalmi szintek nem gyenge dolgokat jelentenek, hanem ezek a fő erősségek, akik az egész világot kormányozzák. A felsorolás a fejedelmekkel kezdődik, mert ott kezdődött a lázadás, Luciferrel. Ő volt a lázadó hadtest, aki kiszakadt. Jézus totális hatalomra tett szert, Ő egy totális diktátor.

A szellemit az anyagitól nem szabad elválasztani, mert a kettő összetartozik. Rossz fogalmazás elválasztani a szellemit és az anyagit. Az engedetlenség szellemi, de mozgatja az anyagit is. Az egész valóság Isten beszéde által jött létre, Isten beszéde pedig szellem. Szellem nélkül nincs semmi. A földi világ felett is totális uralmat szerzett a szellemvilág, és az új világnak is megvan már a hatalmi felépítése a szellemvilágban. Jézusra így kell gondolni. A szó legigazibb értelmében Ő az Úr mindenek fölött. Így hirdették az apostolok is, és ezért forgattak fel mindent, mert a régi úr összeütközött az új Úrral. Jézusnál nincs megalkuvás, kompromisszumkötés ezen a területen. Jézus nem nyugodott addig, amíg minden ponton meg nem kötözte és le nem győzte az ellenségét, és nem nyugszik addig sem, amíg ez nem valósul meg mindenhol.

(22-23) És mindeneket vetett az Ő lábai alá, és Őt tette mindeneknek fölötte az anyaszentegyháznak fejévé, amely az Ő teste, teljessége Ő néki, aki mindeneket betölt mindenekkel.

Ugyanezek a mondatok megtalálhatók Jézus felmagsztalásáról a Filippi 2-ben, és az 1 Péter 3-ban is. Krisztus a Fő, aki felmagasztaltatott az Atya jobbján, messze magasan minden hatalom fölött. Nézzük meg, hogy te és én, a hívők Krisztusban hol vagyunk ebben a felmagasztalás képben. Az Efézus 2-ben azt találjuk, hogy hívőkként azonosak vagyunk Krisztussal minden felmagasztalásban, egészen a trónig.

Efézus 2,5-6: Minket, kik meg voltunk halva a vétkek miatt, megelevenített együtt Krisztussal (kegyelemből tartattatok meg!). Megelevenített együtt a Krisztussal (tehát élővé tett!), és együtt feltámasztott és együtt ültetett a mennyekben, Krisztus Jézusban.

Figyeljétek meg, hogy nem ér véget az azonosítás a megelevenítés után, sem a feltámasztás után, hanem továbbmegy egészen a trónig. Ahogy már mondtam az egyik előző tanulmányomban, hogy ha beszálltok abba a liftbe, amelyet Jézus Krisztus adott nektek, akkor először a "B" betűt nyomjátok meg, ez az angolban a keresztséget, (baptism) eltemetkezést (buried) jelenti, és azután bármelyik gombot megnyomhatjátok, az már mind felfelé vezet; csak rajtatok áll. Isten azt mondta, hogy egészen a tetőig felmehetsz, hogyha akarsz. Mert Krisztusban feltámasztattunk a sírból és felültettettünk vele együtt az Ő trónjára a mennyben.