2016. március 18., péntek

Példabeszédek 24:21-34.

21. Féljed az Örökkévalót, fiam, és a királyt, az elszakadókkal ne állj össze; 
22. mert hírtelen támad szerencsétlenségük, és mindkettejük balvégzetét ki ismeri? 
23. Ezek is bölcsektől valók. Személyt válogatni az ítéletben nem jó. 
24. A ki azt mondja a gonosznak: igaz vagy, azt átkozzák a népek, szidják a nemzetek; 
25. de a megfeddőknek kellemes lesz a dolguk, és reájuk száll a jónak áldása. 
26. Az ajkakat csókolja, a ki helyes szavakkal válaszol. 
27. Készítsd el odakünn munkádat, és intézd el azt magadnak a mezőn ; azután építsd fel házadat. 
28. Ne légy ok nélkül tanú felebarátod ellen; vajjon ámítanád-e ajkaiddal? 
29. Ne mondd: amint velem tett, úgy teszek ő vele, viszonzok az embernek tette szerint. 
30. Rest ember mezeje mellett mentem el, és esztelen ember szőlleje mellett; 
31. s íme egészen benőtte a tövis, ellepte színét a csalán, és kőfala le volt rombolva. 
32. Néztem én, ráfordítottam szívemet, láttam, tanulságot vettem. 
33. Egy kis alvás, egy kis szendergés, egy kis kézösszekulcsolás, hogy feküdj; 
34. majd el jön vándorként a te szegénységed és szűkölködésed, mint a pajzsos férfi.

IMIT fordítás (Az IMIT Bibliát, 1898-1907 között jelentette meg az Izraelita Magyar Irodalmi Társulat. Zsidó rabbik által fordított Ószövetség magyarul.)