2016. március 8., kedd

Marilyn Hickey - Generációs átok (részlet) 7.

Az igazság megszabadít!

Miután ez a három ember meg­szűnt vala felelni Jóbnak, mivel ő igaz vala önmaga előtt: Haragra gerjede Elihu, a Barakeél fia, aki Búztól való vala, a Rám nemzetségéből. Jób ellen gerjedt föl haragja, mivel az igazabbnak tartotta magát Istennél. (Jób 32,1-2)

Isten ekkor elkezdett Jóbbal foglalkozni. Jób még egyre csak morgott és panaszkodott. Azzal tiltakozott Istennél, hogy ő igaz ember. Tele volt önigazolással: „Fess engem fehérre, mert olyan jó vagyok!"

Már a három jóbarát Elifáz, Bildád és Czófár is megelégelte a szüntelen panaszáradatot és önigazolást, ma­gára hagyva Jóbot. Ekkor Isten egy negyedik fiatalembert, Elihut hasz­nálta arra, hogy szóljon általa Jóbhoz.
Saját Igéjét adta Elihu szájába:

Pedig a szellem az az emberben, és a Mindenható lehelése, ami értelmet ad néki! Mert tele vagyok beszéddel; unszolgat engem a bennem lévő szellem. (Jób 32,8,18)

Isten azt mondta az Elihu szájával:
- Jób, te hófehérre fested magad az önigazsággal, pedig keserű lettél, panaszkodsz, depressziós vagy és rettentően sajnálod magad.

Az ilyen helyzetet a Szent Szellem vezetésével érthetjük meg: „A Min­denható lehelése ami értelmet ad" (Jób 32,8), és tudni fogjuk, hogyan legyünk úrrá a körülményeken.

Amíg test szerint próbálunk megoldást találni, addig nem kapunk semmilyen szellemi kijelentést:
"Majd felele az Úr Jóbnak forgó­szélből, és monda: ki az, aki elhomályosítja az örök rendet tudatlan beszéddel? Nosza, övezd fel, mint férfiú, derekadat, én majd kérdezlek, te meg taníts engem! Hol voltál, mikor a földnek alapot vetettem? Mondd meg, ha tudsz valami okosat!" (Jób 38,1-4)

Majd Isten maga szólt Jóbhoz: - Mit képzelsz magadról, ki vagy te?
Jób megismerte Isten hangját. Nem sértődött meg azon, amit hallott. Mivel elég hosszú ideje nem szó­nokolt már saját magáról, oda tudott figyelni másra is. Meghallotta Isten beszédét:

Ezért hibáztatom magam és bánkódom a porban és a hamuban! (Jób 42,6)

Nem azt mondta Jób:
- Mindennek a feleségem az oka. Miért is mellette kellett kikötnöm?!
De nem is azt:
- Mindenről a barátaim tehetnek. Figyelted, Istenem, miket beszéltek itt össze-vissza? Eljöttek, hogy vigasztaljanak, de csak még cudarabbul éreztem magam. Büntesd meg őket! 

 Ez az Ige engem is sarokba szorított, mert rá kellett jönnöm, hogy jócskán van keserűség a szívemben. Az én dédapám nagyon kegyetlen volt. Ez az átok végigkísérte az egész családunkat, és rajtam is uralkodni akart. Egy generációs átok alatt nyögtünk! Amikor erre rájöttem - amikor tetten értem a szívemben a keserűséget az apám és a bátyám iránt -, akkor megtértem belőle... és az átok megtört! Már nem hasonlítok a családnak erre az ágára - inkább Jézus Krisz­tusra hasonlítok. Új apám lett, akinek új természete van. Az átkot megtör­tem... és Sarah lányom sem fogja örökölni! A vér megfordítja az átkot.

Most azért vegyetek magatokhoz hét tulkot és hét kost, és menjetek el az én szolgámhoz Jóbhoz, és áldoz­zatok magatokért égő áldozatot; Jób pedig, az én szolgám, imádkozzék ti érettetek;... (Jób, 42,8) 

Figyeljétek csak, mit mondott Isten, amikor Jób megtért:
- Ajánlj fel áldozatot (mivel az átok a vér által fordítható meg) és imádkozz a felebarátaidért!
Azután eltávolítá Isten Jóbról a csapást, miután imádkozott vala az ő barátaiért és hétszeresen visszaadá az Úr Jóbnak mindazt, amije volt. (Jób 42,10)

Amikor Jób imádkozott a barátaiért, megszűnt a rabsága. Akarod, hogy a rabság a te életed­ben is megszűnjék? Szeretnéd megfordítani az átkot az életedben?

Én pedig azt mondom néktek: sze­ressétek ellenségeiteket, áldjátok azo­kat, akik titeket átkoznak, jót tegye­tek azokkal, akik titeket gyűlölnek, és imádkozzatok azokért, akik há­borgatnak és kergetnek titeket;  (Máté 5,44)

Ha azt akarod, hogy a fogságnak vége legyen, akkor okosabban te­szed, ha megáldod azokat, akik üldöznek téged vagy ellened beszélnek. Jobb lesz, ha megbocsátasz nekik, és kéred Istent, hogy bocsásson meg neked is azért, amit te követtél el ellenük, mert senki sem tökéletesen liliom-fehér.
Amikor ezt megteszed, figyeld meg, Isten hogyan szünteti meg a fogságodat, jóra fordítva mindent, mert te megtörtél egy generációs át­kot. A saját életeden, és az utánad születendőkén is!

Forrás: Új Exodus Magazin, 1990.