A szabadító szolgálat során
szerzett tapasztalatokat, amelyekben csapatommal együtt részesedtünk, majdnem
kizárólag hívő keresztények felé végzett szolgálatok során szereztük. Ha
keresztények nem lehetnek démonizáltak, akkor abból a sok ezer emberből, akiket
megszabadulni láttunk gonosz szellemektől, közöttük számos keresztény vezetőt
is, senki nem születhetett újjá Isten Szellemétől! Egyértelmű, hogy ez
elfogadhatatlan következtetés!
A fentihez hasonló kijelentések azonban nem megfelelő
bizonyítékok azoknak a meggyőzésére, akikbe mélyen belevésődött az a vélemény,
hogy egy keresztény nem lehet démonizált, mert ők így érvelnek: lehetetlen,
hogy a Szent Szellem és egy gonosz szellem együtt legyenek ugyanazon a helyen.
A Szent Szellem jelenléte – mondják ők –, automatikusan
kizárja a gonosz szellemek jelenlétének a lehetőségét.
Sajnos ez a teológiai nézőpont szöges ellentétben áll a
gyakorlattal. Ahol a teológia és a tapasztalat ilyen ellentétben áll egymással,
akkor vagy van bátorságunk arra, hogy megvizsgáljuk azokat a tapasztalatokat,
amelyekre mások hivatkoznak, és ha szükséges, akkor ennek következményeként újból
végiggondoljuk teológiai felfogásunkat, vagy pedig elutasítjuk mások
tapasztalatait, mint tévelygést és eretnekséget, és megmaradunk beásott
pozíciónkban, úgy hogy nem merünk szembenézni az odakint lévő valós világgal.
Semmilyen mennyiségű becsületes vizsgálódás sem tudja megrázni az igazi
teológia alapjait.
Az egész kérdést nem tudjuk olyan módon megtárgyalni,
hogy találunk egy bizonyító értékű igeszakaszt, amely igazolná valakinek a
látását. Mert próbáljuk csak meg, és előttem mások is hiába próbálkoztak azzal,
hogy találjanak egy olyan igeszakaszt, amely félreérthetetlenül eldönti ezt a
vitát! Mindamellett nekem személyesen semmi kétségem nincs afelől, hogy az ige
egyensúlya –
és bízom benne, hogy e könyvnek korábbi fejezeteiből ez nyilvánvaló –,
bőségesen alátámasztja azt a hitet, hogy keresztények lehetnek démonizáltak.
Egyetlen olyan igét sem találhatunk azonban, amely
bebizonyítja, hogy keresztények rákosak lehetnek. A tapasztalatok azonban
nagyon erőteljesen jelzik, hogy keresztények lehetnek rákosak. Aki csak olvassa
ezt a könyvet, tud olyan keresztényekről, akik ebben a betegségben haltak meg.
Jézus meghalt, hogy a sötétség minden erejét legyőzze.
Ezért leszámolt a kereszten a bukás következményeivel. Ha ebből azt a
következtetést vonjuk le, hogy a keresztényeknek szabadoknak kell lenniük
minden démontól, akkor azt a következtetést is le kell vonnunk, hogy
keresztényeknek szabadoknak kell lenniük minden betegségtől. A tapasztalatok
azonban túlságosan is azt bizonyítják, hogy ez semmi más, mint hiú ábránd. A
betegségek egyértelműen a bukás következményei, és Jézus szolgálata igazolja
számunkra, hogy sok betegség démonok jelenlétének közvetlen következménye
lehet. És a keresztény gyógyítást végző emberek ezreinek tapasztalata az is,
hogy keresztények lehetnek démonizáltak, és ezért minden olyan teológiai
álláspontot, amely kizárja ezt a lehetőséget, kétellyel kell fogadni és újra
kell értékelni.
Hiszem, hogy van egy tiszta ösvény, amely átvezet ezen a
teológiai dzsungelen, de azoknak, akik beásták magukat a "keresztényekben
nincsenek démonok" teológiájába, nagy bátorságra és alázatra van
szükségük, hogy ezen átlépjenek. Különösen azoknak, akik olyan gyülekezetekből
jönnek, ahol ez a hiedelem részét képezi vallásfelekezetük doktrínákba merevedett
alapjainak.
Azoknak, akik ilyen konzervatív diszpenzációs álláspontot
vallanak, amely nemcsak elutasítja azt a lehetőséget, hogy keresztények
démonizáltak lehetnek, hanem megkérdőjelezi a Szent Szellem ajándékainak
használatát is (amely által emberek megszabadulhatnak), még nagyobb problémákat
kell legyőzniük. Azoknak sem lesz könnyű, akik elfogadják annak az elméleti
lehetőségét, hogy keresztények démonizáltak lehetnek, de ezt egy nagyon ritka
állapotnak tekintik, és ezért nem tartják fontosnak Krisztus Testének általános
szolgálatában.