2013. április 18., csütörtök

Kenneth E. Hagin - Szövetséges


És hozzá járula Ábrahám és monda: Avagy elveszted-é  az  igazat  is  a  gonosszal  egybe? Talán  van ötven igaz abban a városban, avagy elveszted-é, és
nem  kedvezel-é  a  helynek  az  ötven  igazért, akik abban vannak? Távol legyen tõled, hogy ilyen dolgot cselekedjél, hogy megöld az igazat a gonosszal, és úgy járjon az igaz mint a gonosz: Távol legyen tõled! Avagy az egész föld bírája nem szolgáltatna-é igazságot? — 1MÓZES 18,23–25.

Isten  addig  nem  akarta  elpusztítani  Szodomát  és Gomorát, amíg meg nem beszélte Ábrahámmal, az Õ vérszövetségi barátjával! Ábrahám imája az 1Mózes 18-ban az egyik  legsokatmondóbb  és  legtöbb  világosságot  adó  ima az Ószövetségben.  Ábrahám  elfoglalta  a  helyét  abban  a szövetségben, amelyet Isten kötött vele — ez az ó szövetség, az ó testamentum volt. A szövetségen keresztül, Ábrahám  olyan  jogokat  és  kiváltságokat  kapott,  amelyekrõl
kevés fogalmunk van. Az Ábrahám által nem sokkal azelõtt megpecsételt  szövetség  Jehova-Istennel,  adta  meg  Ábrahám  törvényes  helyzetét  Isten  elõtt.  Ebbõl  következõleg, hallhatjuk, milyen nyíltan beszél Ábrahám, amint közbenjár Szodomáért és Gomoráért: „Avagy az egész föld bírája nem szolgáltatna-é igazságot?”


Megvallás:  Nekem  szövetségem  van  Istennel,  az  új szövetség. Nekem szövetségi jogaim és kiváltságaim vannak, én megállok Isten elõtt, közösségben járok Istennel. Használom  szövetségi  jogaimat  és  kiváltságaimat  az
imában. Egyesítem erõmet az én Atyámmal, hogy véghezvigyem az Õ akaratát és tervét itt a földön.